Uzun süredir beklenen yerli oyunlarımızdan Kabus22, 25 Aralık itibariyle tüm Vestel bayilerinde. Pc platformu için hazırlanan oyun, 29.9 Ytl olarak satışa sunuluyor.
(Emir Arkman - TheCotanak)
Uzun süredir beklenen yerli oyunlarımızdan Kabus22, 25 Aralık itibariyle tüm Vestel bayilerinde. Pc platformu için hazırlanan oyun, 29.9 Ytl olarak satışa sunuluyor.
(Emir Arkman - TheCotanak)
Oyun gerçekten zevkli ve şimdiye kadar çıkmış en iyi Türk oyunlarından birisi bence.
Ama oyunun epey eksikleri var. Bu eksiklerin sebebi, Türkiye'de oyun sektörünün yeni oluşuyor olmasının getirdiği maddi imkansızlıklar sonucu oyunun teknik özelliklerinin kalitesiz olması filan değil; tamamen tasarım hataları. 2006 yılının sonlarında çıkmış, hâlâ haritanın bir ucundaki kerpeteni bul-haritanın başka bir ucundaki kapıya aç şeklindeki eski RE formülünündeki bulmacaları kullanan kaç tane kaliteli aksiyon/macera oyunu vardır?
Ve oyunun hikayesi... Başlarda gayet ilginç olsa da, kısa bir süre "esas oğlan ve kız, düşman karargahını basarlar" şeklindeki klişelerle ve mantık hatalarıyla dolu (ama Fatih'in tek başına, hiç polisle filan irtibata geçmeden tek başına bütün mafyayla savaştığı veya İstanbul'daki bütün Fatih semtinin silahlı adamlar tarafından ele geçirilmiş olduğu, cebimizde yer kalmadığı için 2 tabanca birden taşıyamadığımız ama 1 tabanca ve 1 tüfek taşıyabildiğimiz Pusu kadar da başarısız değil bu konuda). Oyunun bütün hikayesi, "bir oyun hikayesi olsun da oyun eksik kalmasın." diye yazılmış gibi.
Spoiler:
------------------
Oyundaki tapınak, zindan gibi en alakasız yerlerde bile ilkyardım çantaları ve tam da bizim elimizdeki silahların cephanelerinin bekliyor olmasının (bir noktadaki korumalar hariç, oyundaki insan düşmanlarımızın hiçbirinin ateşli silah kullanmadığını hatırlatayım), bu kadar akıllı bir organizyonun Demir'i ve Ebru'yu ele geçirdikten sonra onların silahlarını ve cephanelerini ceplerinde bırakmış olmasının mantıklı açıklamalarını bilmek isterdim. ("Senin buraya kadar gelmeni özellikle istiyordum."'u mantıklı bir açıklama olarak görüyorsanız başka.)
--------------------
Beni rahatsız eden başka bir nokta da imlâ hataları.. Son Işık ekibinde bağlaç olan -de, -da'ların veya soru eki olan -mi'nin doğru yazılımını bilen hiç mi kimse yoktu?
Belki eleştirilerimi çok ağır bulacaksınız; ama önceden dediğim gibi Türkiye'de oyun sektörünün yeni oluşuyor olmasının getirdiği maddi imkansızlıklardan bağımsız olarak böyle eksiklikleri görmek beni üzüyor.
Gelecek yapımlarda bu tür hususlara daha çok dikkat edilmesini dilerim.
Teşekkürler.
hocam benim de video da dikkatimi çeken seslerin büyük kısmının half life 2 ye ait oluşu. en iyi bildiğim oyundur bundan dolayı sesler hemen dikkatimi çekti.
Şu anda elimde bir adet bulunmakta :). Son Işık ekibini tüm içtenliğimle tebrik ediyorum. Bir hayali gerçekleştirdiler.