XNA Game Studio Express 1.0 Yayınlandı

deniz tarafından Salı, 12/12/2006 - 8:14am tarihinde gönderildi.

Microsoft 'un gelecek nesil oyun geliştirme teknolojilerini topladığı XNA Game Studio Express 1.0 versiyonu çıktı. Ücretsiz olan bu ürünü kullanarak Windows (ücretsiz) ve XBox360 (ücretli) platformlarında oyun geliştirebilmek için gerek duyulan birçok yazılıma (derleyici, modelleme ve doku araçları vb.) ücret ödemeden sahip olabileceksiniz.

Ayrıntılı bilgi ve ürünü indirmek için adres:
http://msdn.microsoft.com/directx/XNA/

Kaynak:
http://www.gamedev.net

Misafir Kullanıcı (?) tarafından Salı, 12/12/2006 - 8:19am tarihinde gönderildi.

bunu kurmak için visual c# express edition gerekiyormuş, tamam iyide ben şimdi vs2005'i niye sileyim bunun için, böyle saçmalık olmaz.


0x0f1c (?) tarafından Çar, 13/12/2006 - 11:30am tarihinde gönderildi.

Maalesef sistemler gelişip artık platform, katman gibi adlar almaya başladıkça bu tip zorunluluklar da beraberinde geliyor. Bu XNA platformununda net amacı bell, milleti managed kod yazmaya zorluyor.

Bu bakımdan profesyoneller tarafından pek takip edileceğini sanmıyorum.

Tabii bunlar benim görüşüm.


deniz tarafından Çar, 13/12/2006 - 1:48pm tarihinde gönderildi.

Nasıl ki bilgisayar donanım sistemleri yerinde durmaksızın gelişiyor, yazılım sistemleri ve teknolojilerinin de bu gelişim karşısında durağan kalmasını beklemek hatalı olur.

10 sene sonra kimsenin bizim bugün yazdığımız kod yazım süreçlerini takip edeceğini düşünmüyorum. Managed kod denilen olgu benim görüşüme göre yazılım sistemlerinin evrimleşmesinin doğal bir sonucu.

Bu tarz ortamlarda kod geliştirmek, hataları ortaya çıkarmak, dolayısıyla projeleri yönetmek çok daha zahmetsiz bir hal alıyor, ve genel geliştirme süreci de büyük ölçüde hızlanıyor.


Ahmet (?) tarafından Per, 14/12/2006 - 12:55pm tarihinde gönderildi.

Tamam da hangi dilin evrim sürecinden bahsediyorsun ki. Şirketlere yazılım çözümleri geliştirmek için kullanılan dillerin vardıkları son noktalar c#'tır veya java'dır diyebiliriz. Yalnız programlama dilleri sadece bu amaca himet etmiyorlar, bir çok kullanım alanları var. Her birinin özelliği, geliştirilme amacı var.
Assembly dili sürücü yapımı için kullanılır ve rakipsizdir. C dili de bazı durumlarda öyle. Oyun programlama dili diyebileceğimiz C++ dili zaten devamlı değişen ve gelişen bir dil, 2009 'da en son sürümü çıkacak.
Yani diyeceğim, managed kod yazımı ve c# , oyun geliştirme açısından en yüksek tepe değildir bilakis oyun geliştirme açısından VB gibi güdük kalacaktır.


deniz tarafından Per, 14/12/2006 - 2:53pm tarihinde gönderildi.

sistemler karmaşıklaştığı sürece -ve bunu durduramayız- bu sistemleri yönetecek olan yazılım platformları aksi yönde bir eğilim gösterek genel/sade bir yapıya bürünmekte. zaten ileride oluşacak donanım sistemleri de bizlere programlama yapıtaşı olarak çok daha yüksek seviyeli araçlar sunacaklar.

çok da uzağa bakmamıza gerek yok; bakın, artık kimse shader programlamak için gpu komut setini kullanan programcıklar yazmıyor, eğilim bu programcıkları tamamen üst seviye diller ile gerçekleştirmek yönünde. shader derleyicileri, runtime, driver (ne derseniz) bizim yüksek seviyede yazdığımız kodları alt seviye sistemlerin anlayacağı dile çeviriyor. bu mantık neden yazılım geliştirmenin her aşamasında yapılmasın, ve bu çıta neden yükselmesin?

ileride de donanım sistemlerinde ortak yazılım yapıtaşları ve standartları uygulanmaya başladığında da bu sefer kimse assembly kullanarak sürücü geliştirmeyecek duruma gelebilir.

ben böyle düşünüyorum..


Ahmet (?) tarafından Per, 14/12/2006 - 1:06pm tarihinde gönderildi.

Yorumuma ek olarak söyleyeceim. C# ile AAA title oyun yapılacağını düşünmüyorum ama bu C# oyun endüstrisinde kullanılmayacak demek değildir. Tool development veya şirket içi yazılımlarda kullanılabilir


Gord10 (?) tarafından Çar, 13/12/2006 - 12:00pm tarihinde gönderildi.

Eheh, bakınız: Microsoft.
Açıkçası ben böyle bir şeyin olmasını bekliyordum.

Umarım ileriki versiyonlarda daha kullanışlı bir araç haline gelir XNA.


Ahmet (?) tarafından Per, 14/12/2006 - 12:44pm tarihinde gönderildi.

XNA'nın reklamlarından birinde "Arkadaşlarınıza (hadi benim yaptığım oyunu oynayalım) dediğinizi düşünsenize " diye bir cümle vardı. Bu cümle bence XNA'nın çıkarılış amacını gösteriyor. XNA hobi programcıları ve indie developer lar için yapılmış bir platform, profesyonelleri cezbedecek özellikleri yok . Youtube'da zaten XNA ile yapılan oyunlara bakarsanız görsel açıdan ciddi bir oyun olmadığını görürsünüz ,bu oyunlar grafik açısından gelecek de vaat etmiyorlar. XNA, kendine has yapısı sayesinde oyun yapımını hızlandırdığı doğrudur. Yalnız oyun yapımı konusunda XNA ile yapılan AAA oyunlarını beklemek hayalden öteye geçemez.


ragnor (?) tarafından Per, 14/12/2006 - 7:46pm tarihinde gönderildi.

Elbette XNA hobi ve indie geliştiriciler için. Ama sakın indie oyunları küçümsemeyin lütfen. Şu anda oyun sektöründeki en ilgi çekici, en yeniliklere ve gelişime açık alan. Ve daha da büyüyeceğine inanıyorum. Konsol geliştiricileride bundan payını almak istiyor tabi ki. XNA'de bunun sonucu ortaya çıkmış bir ürün.


Ahmet (?) tarafından Cum, 15/12/2006 - 8:53am tarihinde gönderildi.

indie oyunlar küçük çaplı oyunlar, yenilikleri ve oynanabilirlikleri de küçük çaplı kalıyor. Yenilik ve yaratıcılık açısından, üstünde 30 kişinin çalıştığı AAA title oyunları terci ederim. Bence XNA, Microsoft'un çocuklardan 30-40 dolar söğüşlemek için çıkardığı, PC cephesinde gelecek vaat etmeyen bir platform.


Xna Sever (?) tarafından Paz, 22/04/2007 - 8:41pm tarihinde gönderildi.

bence yanılıyorsunuz.

3d şekillerle çalışabilen bir ortam yaratılmış üstelik kasmadan ve genişletilebilir content pipeline desteği de cabası


 

Ana Menü

Son yorumlar

Kimler çevrimiçi

Şu an 0 kullanıcı ve 0 ziyaretçi çevrimiçi.
Daha hızlı mı bilemem, fakat FireFox ve Google araç çubuğunu kullanmak kesinlikle çok daha kaliteli ve güvenli bir web deneyimi sunuyor :)
Bu site; Deniz Aydınoğlu 'nun türk oyun sektörü ile ilgili derlediği, ve site gönüllülerinin yayınlanmak üzere bize yolladığı haberler ile içeriğini oluşturmaktadır. Kimdir bu deniz diye sorarsanız, en iyi cevabı deniz 'in kişisel sitesinde bulmanız olasıdır.