NVidia CUDA

deniz tarafından Cum, 10/11/2006 - 11:44am tarihinde gönderildi.

NVidia yeni donanım ve yazılım teknolojisi CUDA (compute unified device architecture) yı duyurdu. Bu teknoloji sayesinde C dili kullanılarak yazılacak programlar direk olarak grafik kartının GPU su üzerinde çalıştırılacak ve yüksek işlem gücü isteyen hesaplamalar (mesela oyunlarda fizik hesaplamaları) CPU üzerinden alınıp GPU ya atanabilecek.

GPU shader programcılarının zaten bir süredir türlü shader hileleri ile yapmakta olduğu bu tarz çalışmalar CUDA sayesinde uygulama şekli olarak normal prosedürel bir C programı yazmak kadar kolay hale indirgeniyor.

Şu anda NVidia 8800 ekran kartları tarafından desteklenen bu teknoloji, ilerleyen zamanda tüm yeni NVidia kartlarında da desteklenmeye devam edecek. CUDA ile ilgili SDK ya an itibarı ile sadece NVidia registered developer olarak adlandırılan güruh erişebiliyor olsa da, kısa zamanda bu oyuncağın herkesin kullanımına açılacağını umuyoruz.

Görünen o ki, artık GPU lar grafik işlemci olmanın ötesinde -genel amaçlı işlemci- olma yönünde ciddi ciddi ilerliyorlar. Ee zaten CPU bu iş için değil mi? diye soracak olursak; GPU mimarisi işin başından beri yüksek miktarda veri üzerinde eş zamanlı işlem yapmak üzere oluşturulmuştur. Dolayısı ile özellikle yoğun miktarda veri (vertex, particle, artık ne derseniz...)üzerindeki eş zamanlı hesaplamalarda genel kullanıma yönelik CPU ları rahatlıkla geçmesi süpriz değildir.

Bakalım zaman bize neler gösterecek.

http://developer.nvidia.com/object/cuda.html

deniz tarafından Cum, 10/11/2006 - 11:52am tarihinde gönderildi.

Yakın zamanda çeşitli fizik motorlarının CUDA arayüzleri ile ortaya çıkmaları muhtemeldir. Hatta tahminim Havok gibi büyük firmalar daha şimdiden ellerinin altında beta CUDA sürücülerini hazır bekletiyorlar. Geçenlerde PhysX hakkında yaptığımız haberi de bu durum ile bağdaştırmak sanırım çok da yanlış olmayacaktır. Açıkçası özel bir fizik kartı yerine bu işi de yapabilen genel amaçlı bir grafik+fizik kartı combo suna sahip olmak herkesin çok daha hoşuna gidecektir sanırım.


C#Re_eYe (?) tarafından Cts, 11/11/2006 - 12:08am tarihinde gönderildi.

HLSL nin de c'den pek bir farkı yok üstelik nvidia dependent olmaması, directx ile pek bir uyumlu olması üstün özellikleri. Bu CUDA'nın önemli bir etki sağlayacağını zannetmiyorum


deniz tarafından Cts, 11/11/2006 - 9:52am tarihinde gönderildi.

Fakat bu teknolojiyi shader programlama ile karıştırmamak lazım. Kullananlar bilirler; ister HLSL, ister glslang, istersenizde cg kullanarak shader programı yazın, sonuçta hepsindede bir çeşit C dilini kullanırsınız, fakat yazdığınız programlar grafik işleme üzerine özelleştiği için başka işler yaptırtmaya çalışmak (mesela fizik hesaplamaları gibi) söz konusu olduğunda binbir taklalar atmak durumunda kalırsızınız. Çoğu zamanda dilin ve platformun sağladığı olanaklar önünüzü tıkar. (input/output olayını texture lar ile gerçekleştirmek bile benim için yeterli bir zorluk..)

Burada adamlar -genel- amaçlı bir heasaplama api si ile birlikte desteklenmiş bir C dilinden bahsediyorlar. İleride HLSL içine bu özellikler eklenir mi onu bilemem, ama nvidia şu anda bunu bize vadediyor.


 

Ana Menü

Son yorumlar

Kimler çevrimiçi

Şu an 0 kullanıcı ve 2 ziyaretçi çevrimiçi.
Daha hızlı mı bilemem, fakat FireFox ve Google araç çubuğunu kullanmak kesinlikle çok daha kaliteli ve güvenli bir web deneyimi sunuyor :)
Bu site; Deniz Aydınoğlu 'nun türk oyun sektörü ile ilgili derlediği, ve site gönüllülerinin yayınlanmak üzere bize yolladığı haberler ile içeriğini oluşturmaktadır. Kimdir bu deniz diye sorarsanız, en iyi cevabı deniz 'in kişisel sitesinde bulmanız olasıdır.