Merhaba, bu
derste yaygın olarak kullanılan 3ds formatını inceleyeceğiz.3DS Model
formatı pek çok model editorü tarafından desteklenmektedir.Bu nedenle
pek çok motor modelistleri düşünerek bu formatı destekleyici sınıflar
bulundurur. 3ds formatının özeliği bilgileri chunk yapıları içerisinde
tutmasıdır. Bu yapıların numaraları vardır.Dosya açılır case komutu ile
uygun chunk için uygun işlem yapılır. Bu derste tüm chunk ları
incelemeyeceğim. Sadece modeli görüntülemek için lazım olan vertex, uv
ve poligon listeleri ile çalışacağız. İsteyenler material özellikleri,
yüzey bilgileri gibi birimleri de kullanabilirler.Daha fazla lafa gerek
yok sanırım, kodlar yeterince anlaşılır ve ayrıca bir yazı yazmaya
gerek duymadım. [Kod içerisindeki açıklama satırları yapıyı anlamanız
için yeterli olacaktır. - ed]
Ders hakkında tüm görüşlerinizi, eksik veya yanlış
olduğunu düşündüğünüz kısımları lütfen bana
iletiniz.
* Modeli ve kodları, dilediğiniz gibi
kullanabilirsiz.
**Başlangıç seviyesinde OpenGL bilgisi
gerektirir.
|
|
|