Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
Sayfa Önceki  1, 2, 3  Sonraki
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Yeni Başlayanlar (Ben de oyun yapmak istiyorum)
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
eftelyaa



Kayıt: Dec 08, 2005
Mesajlar: 17

MesajTarih: Sun Dec 11, 2005 8:16 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

teşekkürler anlattığın için.şimdi ben şu şekilde yaptım.unit1.h sayfasına private bölgesine şöyle yazdım:

struct sKutu
{
int dolu;
};
struct sAmiral
{
sKutu kutu[10][10];//10*10=100 kutu
};

daha sonra unit1.cpp ye de

#define Bos 1
#define Dolu 1
#define ISKA 2
#define Vuruldu 3

bunları tanımladım ve

void __fastcall TForm1::FormCreate(TObject *Sender)
{
sAmiral amiral;
for(int A=0;A<10;A++)
{
for(int B=0;B<10;B++)
{
amiral[A][B].dolu=BOS;
}
}

}

bu şekilde yazdım.ama hata veriyor.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
eftelyaa



Kayıt: Dec 08, 2005
Mesajlar: 17

MesajTarih: Sun Dec 11, 2005 8:24 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

amiral[A][B].dolu=BOS;

burada hata veriyor.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
UzMaN



Kayıt: Jan 29, 2003
Mesajlar: 118
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Sun Dec 11, 2005 8:43 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

amiral.kutu[A][B].dolu?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
eftelyaa



Kayıt: Dec 08, 2005
Mesajlar: 17

MesajTarih: Sun Dec 11, 2005 8:57 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

tamam çalıştı ama formda bişey gözükmüyor.şeklini panellerle ben mi çizicem.bunları yazdığım zaman kendisi çıkması geremiyor mu?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
vmeydaneri



Kayıt: Dec 08, 2004
Mesajlar: 583
Nereden: Ankara

MesajTarih: Sun Dec 11, 2005 9:13 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Kod:

#define Bos 1
#define Dolu 1
#define ISKA 2
#define Vuruldu 3

Dolu ile bos un degerini ayni yapmissin BOS icin -1 Dolu icin 1 kullan..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
vmeydaneri



Kayıt: Dec 08, 2004
Mesajlar: 583
Nereden: Ankara

MesajTarih: Sun Dec 11, 2005 9:20 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

kendin cizeceksin..

mesala ornek vericek olursak..


Kod:


for(int A=0;A < 10;A++)
{
for(int B=0;B < 10;B++)
{

switch(amiral.kutu[A][B].dolu)
{
//bos ise
  case BOS:
{
   // yana dogru A asagi dogru B degerinde eger kutu BOS ise
  ...
  ..
  //Ekrana nasil bir cizim yapacaksan onu ciz

}break;
 
  case DOLU:
{
   // yana dogru A asagi dogru B degerinde eger kutu DOLU ise
  ...
  ..
  //Ekrana nasil bir cizim yapacaksan onu ciz

}break;
  case ISKA:
{
   // yana dogru A asagi dogru B degerinde eger kutu ISKA ise
  ...
  ..
  //Ekrana nasil bir cizim yapacaksan onu ciz

}break;
  case VURULDU:
{
   // yana dogru A asagi dogru B degerinde eger kutu Vuruldu ise
  ...
  ..
  //Ekrana nasil bir cizim yapacaksan onu ciz

}break;
}
}
}

Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
eftelyaa



Kayıt: Dec 08, 2005
Mesajlar: 17

MesajTarih: Sun Dec 11, 2005 9:37 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

ben panellerle şekil çizdim.şimdi senin gönderdiğin bu kodlar paneller için mi?

for(int A=0;A < 10;A++)
{
for(int B=0;B < 10;B++)
{

switch(amiral.kutu[A][B].dolu)
{
//bos ise

bu şekilde yazmışsın ya
boş çıkacak panel için mi yazıcam bu kodu ve ne şekilde yazıcam biraz daha açıklarmısın?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
vmeydaneri



Kayıt: Dec 08, 2004
Mesajlar: 583
Nereden: Ankara

MesajTarih: Sun Dec 11, 2005 9:40 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Oyunun Loop una yani dongusune yazicaksin....

Sonra dongu icinden paneldeki resimleri degistirceksin uste yazdigim gibi...

ama nasil degistiriceksin v.s. onlar sana kalmis istedigin gibi cizebilirsin bu oyunun arka odasi oyuncuya nasil gosterecegin sana kalmis..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
eftelyaa



Kayıt: Dec 08, 2005
Mesajlar: 17

MesajTarih: Sun Dec 11, 2005 9:55 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

kusura bakma ben pek fazla bişey bilmiyorum ama sen çok iyi anlatıyorsun.ben yeni yeni öğrenmeye başlıyorum.şimdi ben şurasını anlamadım.demişsinki loopa yani döngüye yazacaksın demişsin döngü dediğin neresi yani ufak bir örnek yazabilirmisin.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
nameless



Kayıt: Jun 08, 2004
Mesajlar: 86
Nereden: sinsinati

MesajTarih: Sun Dec 11, 2005 10:02 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

şu ana kadar bu ödevi veren hocanız hangi dersleri işlediğini varsayıyor ona göre yardımcı olalım
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
LocKman_HacKim



Kayıt: Mar 02, 2005
Mesajlar: 168
Nereden: in İstanbul

MesajTarih: Sun Dec 11, 2005 10:40 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

eftelyaa demiş ki:
... döngü dediğin neresi yani ufak bir örnek yazabilirmisin.

bak simdi

Kod:

for(int x=0;x > 10;x++)
{
...
islemler
...
}


yukaridaki gördügün sey bir döngü blogudur ve bu blogun icine yazdigin kodlar program icerisinde senin belirttigin sinirda islenir.

bu haric degisik döngü yapilarida var.While , do-while.... gibi
Başa dön
Kullanıcı profilini gör MSN Messenger
vmeydaneri



Kayıt: Dec 08, 2004
Mesajlar: 583
Nereden: Ankara

MesajTarih: Sun Dec 11, 2005 11:51 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

@lockam_hackim : ondan bahsetmiyorum... Oyunun ana dongusunden bahsetmistim...

@eftelyaa: Yeterince yardim ettigime inaniyorum geri kalanlari ugrasmalisin yoksa bisi ogrenemessin malesef ...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
DataDump



Kayıt: Aug 26, 2005
Mesajlar: 35

MesajTarih: Mon Dec 12, 2005 9:58 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

eftelyaa isin zor. Tasima suyla degirmen donmez.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
eftelyaa



Kayıt: Dec 08, 2005
Mesajlar: 17

MesajTarih: Mon Dec 12, 2005 12:16 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

biliyorum zor ama ben elimden geleni yapıcam.bu dersi geçmem bu projeye bağlı.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
TheCotanak



Kayıt: Sep 03, 2003
Mesajlar: 921
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Tue Dec 13, 2005 2:22 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

DataDump demiş ki:
eftelyaa isin zor. Tasima suyla degirmen donmez.


Uzun suredir boylesine yerinde kullanilan bir atasozu duymamistim.. Demek ki neymis, ac tavuk rüyasinda kendini dari ambarinda görürmus.

(Ne alakaysa..)
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Yeni Başlayanlar (Ben de oyun yapmak istiyorum) Tüm saatler GMT +2 Saat
Sayfa Önceki  1, 2, 3  Sonraki
2. sayfa (Toplam 3 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.150 Saniye