Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
eftelyaa
Kayıt: Dec 08, 2005 Mesajlar: 17
|
Tarih: Thu Dec 08, 2005 4:34 pm Mesaj konusu: Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti |
|
|
Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
Platform: Windows XP
Programlam ortami: Borland C++ Builder
Oyun adi: Amiral Batti (Lost admiral)
Oyun tarzi: 2D, 1vsCPU
Problem: Bu oyun ile ilgili daha once hazirladiginiz herhangi bir proje varmi?
Bana bu konuda yol gosterebilirmisiniz.?
Simdiden yardimlariniz icin cok tesekker ederim. Cevaplarinizi dort
gozle bekliyorum. |
|
Başa dön |
|
|
einherjer
Kayıt: Dec 07, 2004 Mesajlar: 20
|
Tarih: Thu Dec 08, 2005 8:00 pm Mesaj konusu: |
|
|
Bu odev değil mi? |
|
Başa dön |
|
|
eftelyaa
Kayıt: Dec 08, 2005 Mesajlar: 17
|
Tarih: Thu Dec 08, 2005 8:03 pm Mesaj konusu: |
|
|
evet ödev |
|
Başa dön |
|
|
DataDump
Kayıt: Aug 26, 2005 Mesajlar: 35
|
Tarih: Thu Dec 08, 2005 8:41 pm Mesaj konusu: |
|
|
Odevi kendin yap boylece kendini gelistirmis olursun. Baskasinin yaptigi odev sana kisa vadede guzel gelir ama uzun vadede eksikligini duyarsin ve hata yaptigini anlarsin.
Amiral batti oyunun yapisi su sekilde; Mesela 10x10 luk bir dizi tanimlarsin. Dizinin tum elemanlari baslangicta 0 olur. Gemileri yatay veya dikey olarak random karar verdirerek yerlestirirsin. Bunlari dizide 1 olarak gosterirsin. Bilgisayar random bir degerle bomba atar. Vurduysa 5 parcali bir gemi oldugunu varsayarak vurdugu yerin cevresini kontrol eder. Bu sekilde tum gemiyi batirmaya calisir. Eger vurmadiysa onceki denemelerinden farkli olarak random bir yere bomba atar. Atis yapilan yerleri 2 olarak tanimlarsin. Eger dizide hic 1 degeri kalmadiysa tum gemiler batmistir, boylece oyun sona erer.
Bu yontemi kullanabilirsin yada biraz kafam yorup kendine daha uygun bir yontem gelistirebilirsin. Kolay gelsin |
|
Başa dön |
|
|
DarkScythe
Kayıt: Aug 04, 2005 Mesajlar: 173 Nereden: Vault 35
|
|
Başa dön |
|
|
einherjer
Kayıt: Dec 07, 2004 Mesajlar: 20
|
Tarih: Thu Dec 08, 2005 8:55 pm Mesaj konusu: |
|
|
Bir sonraki ödevinde Conway's Game of Life olur standart. Onu ara. |
|
Başa dön |
|
|
eftelyaa
Kayıt: Dec 08, 2005 Mesajlar: 17
|
Tarih: Thu Dec 08, 2005 11:55 pm Mesaj konusu: |
|
|
zaten kendim yapmak aynı zamanda öğrenmek istiyorum ama oyun programlama hakkında pek bilgim yok okulda hocanın gösterdikleri işte.bu yüzden nasıl yapacağımı bilmiyorum bana yardımcı olabilirmisin.önce oyunu görsel olarak çizmem gerekir değilmi nasıl çizicem mesela denizi 10x10 luk karelere mi böleyim panel ile ?nasıl çizeyim? |
|
Başa dön |
|
|
Nomax
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Fri Dec 09, 2005 2:00 pm Mesaj konusu: |
|
|
Bu ne öğrendiğinize bağlı.Console programları mı yaptınız bugüne dek? Hoca neler öğretti? Eminim ki yeterli şeyler öğretmiştir yoksa nasıl ister bunu... |
|
Başa dön |
|
|
DataDump
Kayıt: Aug 26, 2005 Mesajlar: 35
|
Tarih: Fri Dec 09, 2005 2:35 pm Mesaj konusu: |
|
|
10x10 luk Image nesnesi olustur. Bu 100 tane nesneyi elle yerlestiremezsin. Class kullanman gerekiyor. Olusturdugun nesneleri panele veya forma degerlerine gore cizdirirsin. |
|
Başa dön |
|
|
eftelyaa
Kayıt: Dec 08, 2005 Mesajlar: 17
|
Tarih: Fri Dec 09, 2005 3:09 pm Mesaj konusu: |
|
|
10x10 lık nesneyi class la nasıl oluşturucam bana kodlarını yazabilirmisin? |
|
Başa dön |
|
|
eftelyaa
Kayıt: Dec 08, 2005 Mesajlar: 17
|
Tarih: Fri Dec 09, 2005 3:11 pm Mesaj konusu: |
|
|
malesef hoca bize yeterli şeyler öğretmedi ama istiyo işte.bana yardımcı olursanız çok sevinirim. |
|
Başa dön |
|
|
eftelyaa
Kayıt: Dec 08, 2005 Mesajlar: 17
|
Tarih: Fri Dec 09, 2005 3:57 pm Mesaj konusu: |
|
|
class yapısını nasıl oluştucam şu şekildemi:
struct Panel
{
int dolu;
};
class Amiral
{
public:
Panel Dusman[10][10];
Panel Oyuncu[10][10];
};
gerisini yapamadım |
|
Başa dön |
|
|
eftelyaa
Kayıt: Dec 08, 2005 Mesajlar: 17
|
Tarih: Sun Dec 11, 2005 6:50 pm Mesaj konusu: c++ |
|
|
amiral battı oyunu için class yapısıyla 10x10 luk bir denix nesnesini nasıl yapabilirim?? |
|
Başa dön |
|
|
Aynstaynx
Kayıt: Jul 03, 2005 Mesajlar: 158 Nereden: Antalya/BELEK
|
Tarih: Sun Dec 11, 2005 7:06 pm Mesaj konusu: |
|
|
önce algoritmik olarak oyunu kağıt üzerinde yap kodlar kendiliğinden gelir
ÖRNEK: Oyuncu_1 A-2/A-3 ' gemi yerleştirir.
Oyuncu_2 Rastgele sayı ve harf üretir.
çıkan harf ve sayı karşılığı eğer Oyuncu_1 tarafından işaretlenmiş ise BOOOM aksi sıra Diğer oyuncuya geçer oda aynyişlemi tekrarlar böylece rendim olarak oyun Bilgisayar ve oyuncu tarafından oynanır her işaret bir değer atar bu değerlerin tamamı diğer oyuncu tarafından bulunmuş ise kazanan taraf olur...? |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Sun Dec 11, 2005 7:45 pm Mesaj konusu: |
|
|
daha once anlattigim seyin bir semasini yaptim artik gerisini sen yaparsim umarim ....
Ama sadece ummakla kalicam ya neyse sen yinede sunu incele bi bakalim....
|
|
Başa dön |
|
|
|