Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
serkanos
Kayıt: Jul 08, 2004 Mesajlar: 4
|
Tarih: Fri Jul 09, 2004 11:01 am Mesaj konusu: Karaktere elbise veya kemer? |
|
|
Ya arkadaslar karaktere kemer yapıp tam oturmasını istiyorum ama arada boşlukar oluyo veya engebeli gözüküyor.Başka artistlerin çizimlerine bakıyorum cuk oturmuş gibi.Bu nasıl oluyor. |
|
Başa dön |
|
|
Takashi
Kayıt: Apr 25, 2003 Mesajlar: 129 Nereden: Ankara
|
Tarih: Fri Jul 09, 2004 1:32 pm Mesaj konusu: |
|
|
Slm, eğer max ile çalışıyorsan (lowpoly yada highpoly olsun farketmez) bu tekniği kullanabilirsin.
Max kullandığını varsayarak anlatıyorum.
Çözüm 1: Karakterin bel bölgesinde bulunan ve kemere karşılık gelecek poligonları ekstrüzyon(extrude) ile birkaç kademe ötele ve sonra bu poligonları düzenle. Material için ise bu poligonlara farklı bir Material ID ata ve istediğin malzemeyi kapla. Yalnız bu teknikle animasyonda zorlanabilirsin. Özellikle Lowpoly modellerde işe yarayabilir.
Çözüm 2: Yine karakterin bel bölgesinde bulunan ve kemere karşılık gelecek (düşeyde) 1 sıra Edge'i seç ve bunu Deteach as clone ile ayrı bir spline objesi olarak oluştur. Bo objeyi referans olarak kullanıp Loft tekniği ile istediğin kemer modelini oluşturabilirsin. Böylelikle kemer modelin temel yapısından bağımsız bir obje olacağından bunu iskeletine Link yapabilir ve animasyonda sorun yaşamazssın.
Bu konuya yakın bir kaç teknik hazırladığım bir derste var istersen bir göz at(sayfanın sonuna doğru)
http://oyunyapimi.org/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=35
Kolay gelsin |
|
Başa dön |
|
|
burak575
Kayıt: Jul 08, 2004 Mesajlar: 162 Nereden: Kocaeli
|
Tarih: Fri Jul 09, 2004 1:42 pm Mesaj konusu: |
|
|
takashi 2. anlattığında spline olarak çıkıyor ya o an aklıma geldide mesela adamın şekli tam kemerin geleceği yerde bozuluyorsa diye ozaman spline den section kullanarak bel bölgesiin line halini elde edebilir ondan sorada loft la istediği kemeri yapabilir daha önce aklıma gelmemişti bu teknik |
|
Başa dön |
|
|
Takashi
Kayıt: Apr 25, 2003 Mesajlar: 129 Nereden: Ankara
|
Tarih: Sat Jul 10, 2004 12:47 am Mesaj konusu: |
|
|
Bozulmaktan kastın nedir? Animasyonda bozulma ise bu nesne(kemer) vücuttan ayrı deforme olmayacağından bunu kontrol etmek kolay yada en iyisi sen bozulmadan ne kastettiğini açıkça anlat |
|
Başa dön |
|
|
burak575
Kayıt: Jul 08, 2004 Mesajlar: 162 Nereden: Kocaeli
|
Tarih: Sat Jul 10, 2004 1:40 am Mesaj konusu: |
|
|
eheh al sana en açık şekilde resim
|
|
Başa dön |
|
|
Takashi
Kayıt: Apr 25, 2003 Mesajlar: 129 Nereden: Ankara
|
Tarih: Sun Jul 11, 2004 3:37 am Mesaj konusu: |
|
|
Çok basit, bozulmaya en yakın poligonları horizontal kesim(cut) ile kesebilir ve buradan da spline için gerekli (düzgün)edge leri elde edebilir. Tabi bu modelin strüktürüne göre değişir. Hp bir modelse kesilecek poligonlar eşleşmeyebilir yada illegal vertexler oluşabilir. Ben böyle sorunlarla karşılaşmamak için modelin chest'ini yaparken bel bölgesini de planlayarak aşağı iniyorum böylece kesme biçme işlemi ile de uğraşmamış oluyorum [/img] |
|
Başa dön |
|
|
burak575
Kayıt: Jul 08, 2004 Mesajlar: 162 Nereden: Kocaeli
|
Tarih: Sun Jul 11, 2004 7:58 pm Mesaj konusu: |
|
|
ya olm zaten section direk sana veriyo ordaki splineyi daha ne diye cutla mutla uraşıyosun |
|
Başa dön |
|
|
|