Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
TheCotanak
Kayıt: Sep 03, 2003 Mesajlar: 921 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Fri Jul 02, 2004 11:53 pm Mesaj konusu: Demoscene.. |
|
|
Aylardır demoscene yapma hayalindeyim.. Harita, bölüm tasarımı, müzik ve vb'de yapay zeka programlamaları daha çok vaktimi aldığından kendimi bu konularda geliştiriyorum.
Ancak..
Demoscene yapmak istiyorum ve nereden başlamam gerektiğini bilmiyorum. Program önerecekseniz hangi program (freeware olursa iyi olur).
Önce küçük birşeylerden başlamak istiyorum.. Ne bileyim, yazı animasyonları falan gibi..
(not: kendi demo'mu vb ile kodlayarak yapmayı denedim pek çok kez.. Ancak yorucu oluyor açıkçası..) |
|
Başa dön |
|
|
TheCotanak
Kayıt: Sep 03, 2003 Mesajlar: 921 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Sun Jul 04, 2004 12:59 am Mesaj konusu: |
|
|
Yahu bir cevap.. |
|
Başa dön |
|
|
none
Kayıt: Jan 30, 2004 Mesajlar: 5
|
Tarih: Sun Jul 04, 2004 2:19 am Mesaj konusu: |
|
|
tam olarak ne kadar mesafe katettigini bilmiyorum ama kendi tecrubelerime gore sunu soyleyebilirim, eger uzmanlastigin bi alan varsa ismi pek duyulmamis gruplara (yabanci) mail atip once kendi alaninda bir takim isler yaparsin, sonra elemanlardan olabildigince cok sey ogrenmeye bakarsin en iyi ve en hizli ogrenme yolu bu bence.
hayir ben yalniz calisirim diyorsan : hugi mag lerinin hepsini okumalisin. (http://www.hugi.de adresinden indirebilirsin.) boylece bu olay nedir ne degildir konsepti anlayabilirsin.
http://www.hornet.org/ gibi sitelerden source code temin edebilirsin farbrausch bile bazi introlarinin source code unu yayinladi. bunlari internetten bulabilirsin.
demoGL denilen yeni (artik eski) bir olusum var. seni bir cok zahmetten kurtariyor, yeni baslayanlar icin ideal.
64k intro icin ayrica texture generator a ihtiyacin var. bunun icin internette bir cok ornek kod var, ayrica hugi de aarbei nin bi elemanin cok guzel bi dokumani var onlari okumalisin.
gruplar intro/demo icin kendi toollarini yaziyorlar. once bu toollari incelemen cok buyuk bi mesafe katetmeni saglar. bir cok grup kendi toollarini release etti. ornegin smode herne kadar kisitlamalari olsada seni kod zahmetinden kurtariyor, yine aardbei nin texture generator tool u da oldukca kullanisli,
ve... farbrausch 3d engine i texture generator u packer i ivir i ziviri dahil komple setini yayinladi. tool konusunda bu programi incele derim. ben herseyi biraktim bu programla sabahliyorum. farbrausch coder larinin sana sundugu konfor inanilmaz. program icin bu forumdaki duyurular alanindaki basliktan daha fazla bilgi alabilirsin.
kullanacagin muzikler icin: demo yapacaksan mp3 kullanacaksin zaten, ama 64k intro da ya modul kullanacaksin yada kendi software synthesizer ini yazacaksin.
turkiyede bu konuyla urasanlarin sayisi cok az, bilgi alabilecegin fazla yer yok ama bu konuyla ilgili ciddi calismalar icinde olanlarin arasinda bu sitenin admini de var. ondanda bilgi alabilirsin.
(son olarak 2 kere "demoscene yapmak" demissin sanirim yanlis yazmissin demoscene demo ureten gruplarin tamamini tanimlamak icin soylenilen bir kelime) |
|
Başa dön |
|
|
TheCotanak
Kayıt: Sep 03, 2003 Mesajlar: 921 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Sun Jul 04, 2004 2:48 am Mesaj konusu: |
|
|
İngilizce olarak düşünüp demoscene kelimesini doğru tanımladığımı düşünüp kullanmıştım. Ama söylediğin için saol.
Cevabın için çok saol. |
|
Başa dön |
|
|
none
Kayıt: Jan 30, 2004 Mesajlar: 5
|
Tarih: Sun Jul 04, 2004 3:28 am Mesaj konusu: |
|
|
eger software synthesizer yazmak istersen buyuk bi zorlukla karsilacaksin. cunku bu isin tricklerini ogrenebilecegin neredeyse hic bir yer yok. audio programlamaya gireceksin direk ve kendin kesfedeceksin bu isi.
softsynth leri incelemek istiyorsan farbrausch un softsynth i viruz2 nin player ini ve bir kac intro muzigini yayinlamisti internetten aratabilirsin ayrica AND in toollarina bakabilirsin.
http://and.intercon.ru/seqgen.rar
http://and.intercon.ru/msgen.rar
birde bu AND denen adami iyi incelemelisin. tum tek basina intro yapmak isteyen adamlar bu AND yuzunden gaza geliyor. sitesinde azda olsa bilgi var zoom3 adli introsu icin kisa bi pdf dokumani var
http://and.intercon.ru |
|
Başa dön |
|
|
TheCotanak
Kayıt: Sep 03, 2003 Mesajlar: 921 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Sun Jul 04, 2004 4:54 pm Mesaj konusu: |
|
|
Audio olayına girmeyeyim ben en iyisi.. Uğraşmayayim şimdi. Kendimi geliştirdiğim konulara devam edeyim o zaman
Ama demo olayına bakacağım bir ara mutlaka.. |
|
Başa dön |
|
|
lucifer
Kayıt: Nov 02, 2002 Mesajlar: 215 Nereden: Istanbool
|
Tarih: Fri Aug 13, 2004 7:14 pm Mesaj konusu: |
|
|
Demo sirf kod diil bence. Eski demolarda 'aha bakin ne kaddar gusel 48k poly obce basiyorum' gibi sheyler vardi. Ama artik dx var gl var... Son zamanlarda gordugum demo'lar cogunlukla oyun motoru tadinda seylerle yapilmish kisa filimlerdi. Artik o eski 303 gibi demolarin ortaya cikabilecegini sanmiyorum... Ciksa da zevk vermez herhalde. Artik kimse bilgisayar ekraninda gordugu birseye hayranlikla bakmiyor. Nvidia'nin developer site'indaki demolar bile fazla hayvani...
Yani, ben simdi demo yapiim desem, kod olarak, ne yapabilirim ki? Software 2D bump mu yapicam? Bunu nasil demolastirabilir ki insan, 4096x4096 bitmap'e mi bump yapicam da cok iyi programci oldugumu kanitlicam? Winamp'in avs'si bile benimkinden etkili olur herhalde...
Yok, ben artik democuluk diye birsey kaldigina inanmiyorum... Ama soyle guzel muzikli, rengarenk birseyler olursa da seyreder miyim...seyrederim tabii niye seyretmiyeyim ki...
Regards,
Lucifer. |
|
Başa dön |
|
|
|