Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - Hem serbest takılan hem yönlendirici harita tasarlamak
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

Hem serbest takılan hem yönlendirici harita tasarlamak
Sayfa 1, 2  Sonraki
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Grafik, Modelleme ve Tasarım
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
cjungie



Kayıt: Jun 09, 2004
Mesajlar: 806
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Wed Jun 23, 2004 7:58 am    Mesaj konusu: Hem serbest takılan hem yönlendirici harita tasarlamak Alıntıyla Cevap Ver

Selam,
Ben şimdi bir harita tasarlıyorum. Sonuçta oyununcunun ne yaparsa yapsın benim istediğim şeyi yapması gerek. Yani benim çizdiğim yoldan gitmeli ister istemez ki bölüm atlasın.
Mesela bir bölümün sonunda bir binadan kaçmaya çalışıyoruz . Binanın çıkışında da bir araca atlayıp gidicez. Şimdi oyunun ruhuna göre bize yardım eden kimse yok. Yani kimse o araca bin demiyor ama binmesi lazım oyuncunun.
Haritayıda çıkmaz sokaklarla doldurmak istemiyorum yani oyuncunun yönlendiriliyormuş hissine kapılmaması gerek. Mesela bölüm başlayıp sürekli aynı yolu takip edip , tek çıkışa ulaşmamalı.

Neyse sonuçta insan psikolojisini de bilmek lazım çaktırmadan istediğimizi yaptırmak için. Ne yapayım? mesela tam aracın oraya gelince deli gibi düşman çıksın, araca binmek zorunda kalsın? yada kendi kendine "şu araca bineyim bari ne güzel duruyo" mu desin?

Bunun gibi çaktırmadan yönlendirme isteyen dolu bölüm var. Biraz yardım... fikir...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Wed Jun 23, 2004 8:43 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

hmm oyunlarda yapılan uygulamaya bakalım: genelde bi görev tanımı vardır, bu tanım ya yazılı olarak verilir (haritadaki şu bölgeyi bombala, sonra en kısa zamanda kuzeydeki araca gidip bölümü bitir gibi...), yada NPC karakterlerinin yönlendirmesi ile ; hadi abi şu jipe binip kaçalım şeklinde olaylar gelişir.... bazı oyunlarda ise kilit noktalara gelindiğinde (mesela görevi bitirip jip çevresine yaklaştığında..) oyun motoru ile yapılmış bi cutscene (demo) devreye girer, adamımız otomatikman jipe biner, ve görev de biter..

bir bölümde tam olarak ne yapması gerektiğini oyuncuya açıkça belirtmessen, o bölüm takılan oyuncuyu çook sıkacaktır.. kimsede canı sıkılsın diye oyun oynamaz, eğlence faktörünü her zaman ön planda tutmak gerekir diye düşünüyorum..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
cjungie



Kayıt: Jun 09, 2004
Mesajlar: 806
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Wed Jun 23, 2004 9:02 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

İşte benim dediğim bölümde biz bir yerden kendi kendimize kaçmaya çalışıyoruz. O yüzden en mantıklısı, cutscene girerek yaptırmak olayı. Ama hiç cutscene girmek istemiyorum, hep kendi gözümüzden görelim diye.

Şöyle yapıcam sanırım, karakterimiz kendi kendine konuşarak fikir yürütecek... Mesela "ya şu arabaya atlayıp gideyim yoksa ölücem kesin!" Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
baris



Kayıt: Jun 04, 2004
Mesajlar: 33
Nereden: izmir

MesajTarih: Wed Jun 23, 2004 10:06 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bence oyuncuyu yönlendirme olayı gerçekten zorlama bir olgu..İnsan oyun oynarken tamamen özgür olmak istiyor...oyunun senaryosu içindeki dayatmalar yüzünden insan kendini kukla gibi hissetmemeli.. Oyuncunun başı sonu belli bir filimin zavallı figüranı durumuna düşmesi hiç hoş olmuyor..

Bana kalırsa oyuncu illa bir bölümü geçmek için tek bir şey yapmak zorunda kalmamalı..bölümü bitirmenin birden fazla yolu olmalı...Kendi adıma konuşmam gerekirse ben oyun içinde yönlendirilmekten hiç hoşlanmıyorum..."Hadi şu arabaya binelim" tarzında yardımcı karekterden ise nefret ediyorum..bırakta ne yapmam gerektiğini ben bulayım..artık oyuncuya gerizekalı muamelesi yapılmaktan vazgeçilmeli..eğer çözüm birden çok olursada ohh ne ala..böylece hem oyuncu kendini oyun içinde özgür hissedecek hemde oyunu bitirdiğinde tekrardan oynamak için bir nedeni olacak..

Ehh tabi birden fazla çözümlü bir oyunun çok uğraş ve hayal gücü gerektirdiği kesin..Ama artık bu günümüz oyunlarında olması gereken bir standart gibi..
halini giderek almaya başlıyor..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Wed Jun 23, 2004 10:07 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

güzel fikir.. seneler önce duke nukem de de bööle oluyordu sanırım.. tabii orda bayağı bi espirili laflar ediyordu Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
cjungie



Kayıt: Jun 09, 2004
Mesajlar: 806
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Wed Jun 23, 2004 10:53 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

duke nukem'de herşeye yorum yapıyoduk resmen Smile

bölümün bitmesi için birden fazla çözüm olması iyi fikir, ama bazı yerde de geliyoki , oyunun öbür bölümünün senaryosu, bi önce bölümün bitişine bağlı oluyor... Yani o bölüm benim istediğim gibi bitmeli...

Aslında gta da bu denge iyi kurulmuştu, hem kendimizi özgür hissediyoruz, ama aslında deli gibi yönlendiriliyoruz... Aslında görevleri yapmak için şöyle yada böyle bir yol var... Ama oyunun büyük haritası araçlar silahlar, mekanlar sanki görevi kendi tarzımızla bitiriyormuşuz hissi veriyordu.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
graphmaster



Kayıt: Mar 24, 2004
Mesajlar: 175
Nereden: Adana

MesajTarih: Wed Jun 23, 2004 11:14 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Aslında zorunlu yönlendirme yap yani 2 çıkmaz sokak 12 tane düşmanla bu işi bitirirsin.
Planını çıkarırsak:
Jip
10a
____l l______
____ l__
10a lbinal _l
l__K_l l___
__ ___ ___10a Jip
l l l__ l
l__ l l l
Jip

K=karakter
a=Düşman adam

Böylece Adam zorunlu olarak jipe gidecek
Eğer şifre mifre yapıp adamları öldürürse ordaki jiplere binecek.
Zaten adam g.tü kurtarma heycanındayken yönlendirildiğini hissetmeyecek
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et Yahoo Messenger MSN Messenger
imaginary



Kayıt: Aug 25, 2003
Mesajlar: 7
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Wed Jun 23, 2004 11:18 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

illaki oyuncunun arabaya binmesini istiyorsan ip uçları bırak ve adam kendi kendine arabaya bineceğini anlasın yani seneryona göre adam bir binadan kaçacak bu binada odalar olacaktır tabii oyuncunun kesin olarak gireceği odalardan birinin içine yerini sen belirle bir araba anahtarı filan bırak istersen yanına ufak bir not defterinde yazan birde yazı koyarsın
oyuncuya sadece yapması gereken haraketi ip uçları vererek anlamasına yardımcı ol (Adventure oyunları gibi) daha zevkli olur senin de istediğin yoldan gider.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
graphmaster



Kayıt: Mar 24, 2004
Mesajlar: 175
Nereden: Adana

MesajTarih: Wed Jun 23, 2004 11:25 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Plan bozuk oldu.Ama kısaca anlatiim:
2 çıkmaz sokak var.3 tane nomal sokak.1. sokakta 5 adam
2. sokakta 8 adam 3. sokakta 6 adam var .Bu adamların arkasında sifre felan yapıp geçerse die arkalarında jip koy bir yerde de boş jip var. adam ona gitmeli.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et Yahoo Messenger MSN Messenger
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Wed Jun 23, 2004 2:34 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Güzel bir konu, Düşüncelerim:
Oyuncunuyu istediğimiz yere yöndendirmede, decal kullanılabilir. Bir ceset bir yere taşınmış ve ölüyü çekiştirirken yerlerde kan izi kalmış gibi...

Oyunda radar olabilir ve oyuncu gideceği yeri o radarda tespit edebilir.

Bumacalar olabilir; oyuncunun binadan çıkması isteniyorsa, çıkması gereken yere bir iki şey serpiştirilebilir (önerildi)

Ortalık birden bire yanabilir yada patlayabilir...

Gitmesi gereken yere büyük bir yangın eklenebilir. Böylece binaların üstünden yükselen dumana oyuncunun içindew bir gitme dürtü oluşur, aynı şekilde ışıkta olabilir.

Karşısına çıkaracağımız bir duşmanaı oyuncuya ateş ettirdikten sonra kaçırabiliriz. Böylece oyuncunun içindeki katlıam hissi, vurmak istediği kişiyi takip etmesini sağlayacaktır.

Daha varklı bir şey için; bir mahazanın vitrininde duran televizyonda, gitmesi gereken yer için bir haberimsi, görüntü eklenebilir...

Büyük bir ses takip ettirilebilir... (ııııyyyyyynnkkk)

Her kez oraya gidiyorsa, piskolojik olarak oyuncuda oraya gitmek isteyecektir.

ve en genel taktik; eğer, tuvalalete gitmek istiyorsan, ihtiyacın olmalı, Yemek yemek için acıkmalısın....
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
mantis



Kayıt: Mar 13, 2004
Mesajlar: 28
Nereden: G.Antep || K.K.T.C /Gazimağosa

MesajTarih: Wed Jun 23, 2004 2:35 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

bence max payne iyi bir örnek bu durum için. Bazen adamlardan kaçmak,bazan kovalamak,bazande çıkmak yerlerde çıkış yolu aramak. Limanda ki tır olayı çok güzeldi mesala.Bide patlatrak duvar yıkyığımız sanayi tupu var dı.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
ferit



Kayıt: Oct 17, 2003
Mesajlar: 1403
Nereden: Jandarma

MesajTarih: Wed Jun 23, 2004 2:38 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

@mantis: o örnegi ben coktan vermi$tim Very Happy ehe

max payne 2 yi 5 saatte 3 yada 4 kez ölerek bitirdim.. özellikle o yangin sahnesinde hic yanmadan gecmek cok zevkliydi.. bide gene hayalperestligi tuttugunda sese dogru gitme olayi.. o labirenttende tek seferde cikmistim... 2 hafta once ruyamda max payne 2 ye mod yaziyodum..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
MrCha0s



Kayıt: Dec 13, 2003
Mesajlar: 71
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Wed Jun 23, 2004 5:11 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Himmm solede yapabilirsin oyunun basinda bazi gorevler verirsin yazili olarak bu bolumu bitirmek icin kirmizi bmw yi bulmalisin sunu bunu oldurmelisin diye sonra oyunda adami haritaya salarsin adam istedigi yerde serbestce dolasir.... DOOM 2 de filan da oldugu gibi bi level haritasi si hazirlarsin ve adamin gezdigi yerler acilir o haritada eger acilan yerler arasinda da bi gorev noktasi varsa yani kirmizi bmw mesela o acilan haritada isaret eder.... bolece hem adam kafasina gore haritayi gezer hemde haritayi acmak icin bi yerlerde dolanmak zorundadir hemde yapmasi gerekenler harita uzerinde gozukcegi icin bi aksaklik yasamaz
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
cjungie



Kayıt: Jun 09, 2004
Mesajlar: 806
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Thu Jun 24, 2004 10:41 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Yazılı olarak vermeği hiç düşünmüyorum açıkçası. Direk adama ne yapacağını söylemiş oluyorum.

Ben diyorum ki insan psikolojisinin zayıf yönlerini kullanarak adamı yönlendirelim. Aslında şöyle örnek verebilirim ; mesela Truman Show filminde adamın tüm hayatı bir TV programı ama adam farkında değildi. Herşey yönlendirmeler üzerine kuruluydu.

Mesela oyundaki bu bölümü iyice anlatayım. Yakalanıyoruz bir önceki bölümde ve hapisteyiz. Hapisteyken bir patlama oluyor ve bir delik bulup çıkıyoruz. Hemen hemen tüm hapishaneyi temizleyip dışarı çıkınca bir araç var ve buna atlayıp yola çıkıyoruz. (Bir sonraki bölüm polis-biz kovalama olayı)

Bu tamamen tesadüfen olan bir kaçış, önceden söylemem olanaksız. İki mantıklı yöntem var :
1- Max Payne gibi denediğimiz bütün yollar ya çıkmaz sokak olacak yada yangın olacak patlıycak kapanacak. Sonuçta tek yol arabaya çıkacak.

2- Haritada her yere gitme istediğimiz yoldan hapishanenin dışına çıkma olanağımız olacak ama kahramanımız kendi kendine konuşacak:
"Hemen bu hapishaneden çıkmam lazım!"
Çıkınca
"Bir araba bulup atlamam lazım"
Arabayı görünce
"Hah şu arabaya atlayayım!"
gibi...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
MustafaErdem



Kayıt: Mar 25, 2004
Mesajlar: 87
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Sat Jul 03, 2004 7:26 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bölümünm başında bir cutscene ile jibin yolda oluşunu göster. Ondan sonra oyuna dönsün.bir kaç sokak da polsiler yola barikat kurmuştur. Barikatın arkasındandan ateş ediyorlardır.

Diğer bir sokağa girdiğinde ilerden gelen polisler birden arabalarla yolları kaparlar. (bu sadece birinde olsun bir kaç sokakda olursa iyice bayar.)

(otomatik save Smile )
Şimdi bizim jibin geldiği yere polisler barikatı koymuşlardır. ve poliş yığılıdır.

Bir cutscene girer bizim adam köşede duran çöp konteynırın arkasına siper alır üzerine yağmur gibi mermi yağmakta aynı zamandada karşı binan çatısından keskin nişancı ateş etmektedir. Adamımız binanın kapısına bakar daha sonra k.nişancıya bakarak iyi bir zamanlama ile binanın kapısından kendini içeri atar.

Binanın içinde bir kaç adam vardır tabi sivillerde var aynı zamanda da arkadan polisler gelmektedir. işte sonunda çatıya çıkar alır dürbünlüyü barikattakileri indirir yada bu barikatların arkasında bir latsiktikci ayada tüpcü koyarsın bir kaçta tüp adam biraz düşünürse tüplere yada hafa komprosörüne bir mermi ile tüm barikatı halleder.

Cutscene girer; adam aşağı inmek ister amam şöle bi bakar merdivenlere polisler akın akın. hemen çatıya geri döner. ÇAtının diğer ucuna gider karşı bina ile fazla bir fark yoktur arada kapıya döner bakar "çabuk lan kaçırcaz herifi !" gibi sesler gelir. Tam atlayacağı sırada bir kaç polis gelir. (polisler). (otomatik save Smile )

Oyuncu moduna döner, bizim adam bu polsileri öldürür bir yolunu bulup karşı binaya atlar. yangın merdiveninden aşağı iner dağıttığı barikatların arkaasından geçer. Jibe biner....

daha sonraki bölümüde jibi şoför kullanır bizim adamda camdan kafayı çıkarıp ateş eder. Arkandakilerden kurtulur falan falan falan...

Cool nilmiyom nasıl oldu. aslında haritada çizerdimde üşendim... Rolling Eyes
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Grafik, Modelleme ve Tasarım Tüm saatler GMT +2 Saat
Sayfa 1, 2  Sonraki
1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.139 Saniye