Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - BMP oluşturmak
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

BMP oluşturmak

 
Bu forum kilitlenmiştir, yeni bir başlık açamazsınız, cevap gönderebilir ya da mesajları değiştirebilirsiniz   Bu başlık kilitlenmiştir, cevap yazamaz ya da mesajları değiştiremezsiniz    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OyunYapımı
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
The_Cuisinart



Kayıt: Feb 14, 2003
Mesajlar: 94
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Sat Apr 24, 2004 5:33 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Selamlar.
Oyunumda Perlin Noise ile yarattığım haritayı bir bmp dosyasına çizdirmek istiyorum,ama bazı sorunlar yaşıyorum.İlk önce BITMAPFILEHEADER ve BITMAPINFOHEADER yapılarını uygun şekilde doldurup arka arkaya dosyaya yazdırıyorum:

BITMAPFILEHEADER fileheader;
fileheader.bfType=19778;
fileheader.bfSize=(h*w*3)+sizeof(BITMAPFILEHEADER)+sizeof(BITMAPINFOHEADER);
fileheader.bfReserved1=0;
fileheader.bfReserved2=0;
fileheader.bfOffBits=sizeof(BITMAPFILEHEADER)+sizeof(BITMAPINFOHEADER);

BITMAPINFOHEADER infoheader;
infoheader.biSize=sizeof(BITMAPINFOHEADER);
infoheader.biWidth=h
infoheader.biHeight=w;
infoheader.biPlanes=1;
infoheader.biBitCount=24;
infoheader.biCompression=BI_RGB;
infoheader.biSizeImage=h*w*3;
infoheader.biXPelsPerMeter=0;
infoheader.biYPelsPerMeter=0;
infoheader.biClrUsed=0;
infoheader.biClrImportant=0;


ve daha sonra elimdeki resim verisini dosyaya yazdırıyorum.(24 bitlik bitmap kullanıyorum,alpha kanalı lazım olmuyor.).Yani bitmap dosyasının ilk 54 byte'ı bu başlık bilgilerini içeriyor ve hemen ardından resim verisi başlıyor.Fakat bu şekilde kaydettiğim bmp dosyalarının ilginç bir şekilde belirli boyutlara sahip olanları açılırken(256*256,100*100), bazıları(65*65,103*91,150*150) "drawing failed" hatası verip açılmıyor.(Bu hatayı veren XP'nin standart resim göstericisi.)

Sorum şu,bmp dosyalarını nasıl kaydetmeliyim? Header bilgilerinden hemen sonra resim verisini yazdırmak mı bir soruna yol açıyor?

İyi çalışmalar.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
mentat



Kayıt: Oct 15, 2002
Mesajlar: 528

MesajTarih: Sat Apr 24, 2004 8:07 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

padding denen bir nane vardi, satir buyuklugunun ya dordun kati olmasi, degilse de en yakin 4'un katina tamamlayacak kadar bosluk olmasi gibi bi sacmalik yapmak gerekiyordu. cook zaman gecti detayini hic hatirlamiyorum..

bu isler icin devil falan gibi hazir bi kutuphane kullanmak daha mantikli geliyor bana.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
The_Cuisinart



Kayıt: Feb 14, 2003
Mesajlar: 94
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Wed Apr 28, 2004 2:08 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Quote:
padding denen bir nane vardi, satir buyuklugunun ya dordun kati olmasi, degilse de en yakin 4'un katina tamamlayacak kadar bosluk olmasi gibi bi sacmalik yapmak gerekiyordu.



Bu konuyla ilgili biraz daha detaylı bilgi verebilir misiniz?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
mentat



Kayıt: Oct 15, 2002
Mesajlar: 528

MesajTarih: Wed Apr 28, 2004 2:55 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

hakkaten hatirlamiyorum.. tek hatirladigim, resmin genisliginin 4'un kati olmasi sarti. eger 4'un kati degilse, mesela 17 diyelim, en yakin 4'un kati gibi dusunup (20) geri kalan pixeller (20 - 17 = 3) icin bos (0) koyman gerekiyor kaydederken gibi birseydi.

tahminen wotsit.org'da ya da msdn'de daha ise yarar bilgi bulabilirsin. bu bahsettigim isi yapali en az bes sene oluyor, aklimda kalmasi bile mucize (ki yanlis hatirliyo olma ihtimalim de buyuk). ya da mesela nVidia'nin sitesinde nvImageLoader gibi birsey vardi, acik kodlu, ya da devil falan, onlar nasil yapmis bir bakabilirsin..

kolay gelsin..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Mesajları göster:   
Bu forum kilitlenmiştir, yeni bir başlık açamazsınız, cevap gönderebilir ya da mesajları değiştirebilirsiniz   Bu başlık kilitlenmiştir, cevap yazamaz ya da mesajları değiştiremezsiniz    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OyunYapımı Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.154 Saniye