Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - BMP kütük formatı
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

BMP kütük formatı

 
Bu forum kilitlenmiştir, yeni bir başlık açamazsınız, cevap gönderebilir ya da mesajları değiştirebilirsiniz   Bu başlık kilitlenmiştir, cevap yazamaz ya da mesajları değiştiremezsiniz    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OyunYapımı
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Tue Apr 13, 2004 2:47 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Sitede Dokümanlar -> Oyun Yapımı Genel; kısmında BMP Kütük formatı ismindeki dökümanı inceledikten sonra çalıştırma dürtüsüyle kodları kopyala-yapıştır metodu kullanarak MS VC++ aktardıktan sonra Derledim ve ilk hata:

BitmapHeader'ın tanımlanmadığı oldu, bende hemen vazgeçmedim ve baktığımda aslında bu yapının adı; BitmapHeader değil sBitmapHeader olduğu.... Zatende BitmapHeader bildirimi sBitmapHeader diye yapılmış yani s'nin eklenlenmesi unutulmuş....

Neyse en önemli ve çözemediğim olay:
Her ne yaparsam yapayım; fp = fopen("ornek.bmp","br"); satırının NULL ile dönmesi... Dosya olduğu halde 0000000 ile dönüyor.... Bu nu yeni C++ standardı ile denedim dosyayı okudu... fakat C yapısındaki File IO ile olmuyor?


[ Bu mesajı düzenleyen: MD-C _FIL 13-04-2004 15:50 ]
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
ferit



Kayıt: Oct 17, 2003
Mesajlar: 1403
Nereden: Jandarma

MesajTarih: Tue Apr 13, 2004 2:53 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

belki path den dolayidir. ben fp= fopen("c:\abucubu.bmp","fp"); yaptim bi sorun yok gibi..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Tue Apr 13, 2004 2:59 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Quote:

On 2004-04-13 15:53, ferit wrote:
belki path den dolayidir. ben fp= fopen("c:abucubu.bmp","fp"); yaptim bi sorun yok gibi..



yok yaaa: olurmu resim ile *.exe aynı dizinde böyle bir şeye ihtiyaç yok
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Tue Apr 13, 2004 3:56 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Üzgünüm .. bu problem tamamen benim dikkatsizliğimden kaynaklanıyor..

dosya açma satırı şu şekilde olmalı..

fp = fopen("ornek.bmp","rb");

yani mode parametresi "br" değil.. "rb" olacak... fopen help inde dediği gibi...

dökümanı düzeltip hemen yeniden yüklüyorum..

[ Bu mesajı düzenleyen: deniz _FIL 13-04-2004 16:58 ]
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Ziyaretci



Kayıt: Apr 24, 2003
Mesajlar: 287
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Tue Apr 13, 2004 4:50 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

fopen da "rb" gerçekten gerekli mi?
bildiğim kadarıyla tüm modern compiler lar "r" = "rb" varsayıyor.. (*nix de bu zaten böyle)
şu ana kadar ben hiç rb kullanmadım ve hiç hata almadım..

fikri / bilgisi olan?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Tue Apr 13, 2004 5:31 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Söylediğin doğru... "text" moda zorlamak için "t" vermek gerekiyor.. default zaten "b"... o yazıyı yazarken canım biraz -aşırı tedbirli- olmak istemiş olmalı
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Fri Apr 16, 2004 10:18 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

off offff.... hata hata hata:

Resim 24bit olmasına rahmet header.bpp != 24 testini. Eşşek kadar boyutu olmasına rahmen header.compMethod != 0 testini geçemiyor...

ayrıca sPixel data[header.width * header.height]; bu satır Kurallara aykırı değil mi? dizi boyutlarının önceden bilinmesi gerekmiyor mu? Bunu şööööle yapamazmıyız ki? Tabiki yaparım

sPixel *data = new sPixel[header.width * header.height] yada
sPixel *data = (sPixel)malloc(sizeof(sPixel))*(header.width*header.height));

Bilgi Paylaşarak azar!


[ Bu mesajı düzenleyen: MD-C _FIL 16-04-2004 11:36 ]
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Fri Apr 16, 2004 11:17 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Selam.. sPixel data[header.width * header.height]; konusunda haklısın.. senin söylediğin yöntem uygulanmalı. bunu bir an önce düzelteceğim... örnek bir jpg dosyayı Irfan View ile açıp daha sonra BMP olarak kaydettim.. (sıkıştırılmamış ve 24 bit..) .. ilgili field ların değerleri doğru olarak geldi (24 ve 0).. senin bmp kütüğünde bir sorun olmasın?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Fri Apr 16, 2004 11:21 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Win98'in kendi PAINT aracını kullanıyorum.. bu basit alet zaten 24bit'in üzerine çıkamaz... Sıkıştırma seçeneği hiç yok anlamadım bende gıcık oldum
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Fri Apr 16, 2004 12:16 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

denemek için aynı resmi hem mspaint ile hemde irfan view ile save ettim (as bmp - 24 bit).. iki kütüğün diff ini aldığımda arada bazı farklılıklar olduğunu gördüm.. hoş ikisindede 24 bit field ı aynı ve sıkıştırma 0 gözüküyor ama header da bazı field ların içeriği ayrı idi.. istersen net den bulduğun yada windows ile gelen başka bitmapler ile de denemeler yap.. olmassa kütüğü bana da gönder bende bakıyım.. adresimi biliyorsunuz..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Mesajları göster:   
Bu forum kilitlenmiştir, yeni bir başlık açamazsınız, cevap gönderebilir ya da mesajları değiştirebilirsiniz   Bu başlık kilitlenmiştir, cevap yazamaz ya da mesajları değiştiremezsiniz    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OyunYapımı Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.156 Saniye