Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Sun Apr 11, 2004 8:03 pm Mesaj konusu: |
|
|
Yansıma için internetten bir iki tane örnek buldum ve çalıştırdım; çuğunda bir duvar ve duvarın önünde dönen bir küp... ve bu küp vuu vuuu diye dönerken duvarda yansıması beliriyor... Ama o kadar kasıyorki bilgisayar sanki kutu yerinde duruyor bilgisayar dönüyor ve bu dönüş duvara yansıtıyor... Sebebi ne olabilir? aynı bilgisayarda Need For Speed: UnderGround var ve koca şehir ayarlarımın altında parlıyor... yani yansıyor... acaba NFS: UG'da yansıma kodlar ile değilde ufak harita hileleri ilemi yansıtılıyor yoksa kodlar çokmu temiz?
Yansıma: Reflection |
|
Başa dön |
|
|
deniz Site Yöneticisi
Kayıt: Sep 14, 2002 Mesajlar: 838 Nereden: Ankara
|
Tarih: Mon Apr 12, 2004 1:23 pm Mesaj konusu: |
|
|
* kullanılan yöntem nedir (stencil?)
* kodun adresini verebilirmisin?
Benim tnt2 de bi çözünürlükte hardware stencil olayı işlemiyodu, bu yüzdende nehe deki "stencil reflection" örneği 1 (bir) fps veriyordu.. |
|
Başa dön |
|
|
Notre_Dame
Kayıt: Jun 17, 2003 Mesajlar: 77
|
Tarih: Tue Apr 13, 2004 11:35 am Mesaj konusu: |
|
|
yansıma aslında cok basit bisey. yansıma yaptırcağın seyi yansıma yüzeyine göre tersten ciziyosun oluyo bitiyo
mesela ayna ve adam düsün adamı tersten aynanın arkasınada cizdiriyosun bukarad. tabi simdi bu adamın yansıma grafiinin aynanın dısına tasması cok olası.. bunu engellemek içinde stencil test denen bisey kullanılıyo.
nfs undergrounddaki sey apayrı bisey(tahmin).. orda araba felan büyük ihtimale cubic environmental mipmap ile kaplanmıs. yani kübük doku ile extradan kaplanmıs(kendi dokusunun üstüne)
bazı oyunlarda eğimli yüzeylerde ayna görüntüsü oluşturulabiliyo.. onların nasıl yapıldıını bende bilmiyorum hrlde vertex shaderlerle yapılıyodur.. |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Tue Apr 13, 2004 2:40 pm Mesaj konusu: |
|
|
bulduğum uygulamaların çoğu stencil... Notre_Dame Dediğin gibi olabilir. Zaten mantıkta odur ama ya oyuncu duvarın yanına gidip arkasına bakma ihtiyacı duyarsa? Oyuncu bu gıcıklık olsun diye bakar.
+Verdiğim NFS: UG örneğindeki arabadaki yansıma değil; o kolay Çevresel Dokulama ile Oyuncu kandırılabilir... fakat Koca şehrin ıslak yolda yansıtılması nasıl olabilir? Seviye editörleri ıslak bölgelere yakın yapı ve binaları çizerken birde tersini mi çizmiş olabilirler.. Böylece ıslak asfalt kısımlarına şeffaflık verirsek ters olan kısımlarda çizilir ve oyuncu yine kandırılmış olur...
Bu yöntemi Counter-Strike'a harita yaparken kullanıyordum ne yapalım yaşlı HL motorunda yansıma sistemi yoktu....
[ Bu mesajı düzenleyen: MD-C _FIL 13-04-2004 15:57 ] |
|
Başa dön |
|
|
Black_Knight
Kayıt: Oct 23, 2002 Mesajlar: 286 Nereden: İstanbul/İzmir
|
Tarih: Wed Apr 14, 2004 8:32 am Mesaj konusu: |
|
|
şöle olabilir bende bunu kullanmaya calısıyorum eheh
ekranda o anki goruntu bir texture e render edilebilir daha sonra bu texture ters cevrilip
ekrana cizilebilir ama 2d olarak ve bi kac seffaflık hilesi ile once yolu cevreyi falan cizip sonra yansıma texture un bunun ustune daha sonra araba.
tabi bole yapılmamıs ta olabilir ama ben kendim bole yapıyorum gayet iyi oluyor yansımayı sadece yansıtan yuzeye kısıtlamak için stencil kullanıyorum.
stencil buffer bazı ekran kartlarında 32 bitte hardware destegi olmadıgı için yavas calısabilir.
[addsig] |
|
Başa dön |
|
|
|