Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - labirent oyunu
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

labirent oyunu

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Yeni Başlayanlar (Ben de oyun yapmak istiyorum)
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
cool_iseland



Kayıt: Nov 29, 2005
Mesajlar: 1

MesajTarih: Tue Nov 29, 2005 11:07 pm    Mesaj konusu: labirent oyunu Alıntıyla Cevap Ver

slm herkese bi labirent oyunu yapmam gerekiyo esasları ise şöyle:

Konu: Labirent Programı (Stack yapısı -yığınlar- kullanılarak)
Kullanılabilecek Diller: C

Açıklamalar
1. Program her çalıştırıldığında ekrana rastgele belirlenmiş bir labirent (matris yapısı kullanılarak)çizilecektir. Kesinlikle sabit bir labirent kullanmayınız.
2. Labirentin bir giriş noktası ve bir de çıkış noktası olacaktır. Giriş noktasından labirente giren bir kişinin (top ya da fare de olabilir) çıkış noktasına kadar olan güzergahını adım adım gösteren simülasyon programını stack (yığın) yapısını kullanarak Pascal veya C programlama dilleri ile yazınız.
3. Labirentin birden fazla giriş ve çıkış noktası olmayacak.
4. Labirentte ilerleyen kişinin tüm hareketleri adım adım izlenebilecek. Örneğin bir yerde yol tıkandığında kişinin düğüm noktasına kadar geri dönmesini izleyebilmeliyiz.
yardımcı olabiliseniz sevinirim.....
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
tolga



Kayıt: Sep 15, 2002
Mesajlar: 92
Nereden: Ankara

MesajTarih: Tue Nov 29, 2005 11:18 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

nasıl bir yardım istiyorsun? Kodu yazıp mı yollayalım yoksa senin takıldığın bir nokta var orda mı yardımcı olalım?

Eğer bir algoritma geliştirdi ise anlat, algoritmayı geliştirmene yardımcı olacaklar olacaktır.

İlk yardım:
Bir labirentten çıkış için kullanılabilecek yöntem. Sağ elini duvara koyarsın ve asla yerinden kaldırmadan yol alırsın. Böylece eninde sonunda çıkışa ulaşırsın.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
vmeydaneri



Kayıt: Dec 08, 2004
Mesajlar: 583
Nereden: Ankara

MesajTarih: Wed Nov 30, 2005 12:02 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

mesala soyle mantik olarak yardim edebilirim..

Kod:

int tile[4][4];

#define DOLU 1
#define BOS 0

//hepsini doldur once
....
tile[x][y] = DOLU;


//sonra 2 nokta belirle ve o 2 nokta rastegele path ciz
//ve o path in gectigi yerleri bosalt boylece adamin giris ile
 //cikis arasindaki yolu orataya cikar

..
tile[x][y]=BOS;

//sonra rastgele gene bir kac tane daha yer bosalt mesala harita
//boyuna gore 1/4 unu mesala boylece harita ortaya cikar

..
tile[x][y]=BOS;




diger izleme olayini ise izledigi yolu kaydeder , tekrar oynatirsin ..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
mentat



Kayıt: Oct 15, 2002
Mesajlar: 528

MesajTarih: Wed Nov 30, 2005 12:33 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

sanırım bu bir ödev sorusu. ahlaki olarak sana takıldığın yerde seve seve yardım ederiz ancak direk kodu vermemiz, senin için yazmamız doğru olmaz..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
DarkScythe



Kayıt: Aug 04, 2005
Mesajlar: 173
Nereden: Vault 35

MesajTarih: Wed Nov 30, 2005 12:34 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

-stack yapısını kullanman gerektiği söylenmiş ztn
-geçtiğin tüm noktaları stack'e push edersin (stack1)
-seçim yapman gereken, yolun 2ye 3e ayrıldığı yerlerde, önce seçmediğin yolu(yolları) push eder, sonra gideceğin yolu push edip devam edersin
-tabi seçim yaptığın yerlerdeki seçimlerini aynı sırayla 2. bi stack'e push etmen lzm(stack2)
-tıkanınca stack2 nin tepesindeki koordinata ulaşıncaya kadar stack1 den pop edersin, böylece yaptığın seçime dönmüş olursun bir kere daha pop edersen daha önce 2. seçenek olarak push ettiğin koordinata gelirsin ve burdan denemeye devam edersin.Bunu yapınca stack2 nin "top"ındaki ilk seçimini de pop ederek yok etmen gerekir
-bu rutini kullanarak ağaç yapısını stack kullanarak gezmiş olursun

biraz karışık gelmiş olabilir, bunu şimdi uydurdum, doğruluğundan emin değilim, kolay gelsin
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
sinan



Kayıt: Jan 27, 2005
Mesajlar: 101
Nereden: GaziantepG-MAX

MesajTarih: Wed Nov 30, 2005 1:15 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

demiştim yardım severdir bu forum Very Happy
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
Autostic



Kayıt: May 23, 2005
Mesajlar: 70
Nereden: İzmir

MesajTarih: Wed Nov 30, 2005 3:46 pm    Mesaj konusu: Kesin bizim sınıftan Alıntıyla Cevap Ver

Kesin K.T.Ü. bilgisayar mühendisliği 2. sınıfta okuyan biri. Bizim sınıfta. Bu bizim Veriyapıları ve Algoritmalar dersi ödevi. Ama hiç bişey yazmamış kim olduğunu bulamadım Cool Yalnız biraz geç kaldı, 1 hafta sonra toplancak ödevler. Very Happy
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Yahoo Messenger MSN Messenger
ferhan



Kayıt: Nov 14, 2005
Mesajlar: 8

MesajTarih: Wed Nov 30, 2005 11:54 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

stack kullanma zorunluluğun yoksa bunu rekürsif fonksiyonlarla kolayca halledebilirsin
normalde random ile diziye rastgele değerler atarsın.random olması sayesinde değerlerin her defasında değişecektir. atayacağın sayıların 1 ve 0 lardan oluştuğunu düşün. 1 lerden geçiş yapabiliyosun, 0 lardan geçiş yapamıyosun.
özel durumları belirle, matrisin köşesine ya da sınırlarına gelmen gibi. bulunduğun yerin altını üstünü sağını solunu kontrol et. 0 la karşılaşınca rekürsif içinde tek tek diğer fonksiyonlara gider.
illa ki belirli bi yerden çıkman gerekmiyo herhalde, dimi?sol alt köşe gibi..
tabi bu dediklerim rekürsif için; stack kullanarak da, Darkscythe nin dedikleri mantıklı geldi...

kolay gelsin
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
berk



Kayıt: Aug 24, 2005
Mesajlar: 169

MesajTarih: Fri Dec 02, 2005 7:15 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Alıntı:
slm herkese bi labirent oyunu yapmam gerekiyo esasları ise şöyle:

Konu: Labirent Programı (Stack yapısı -yığınlar- kullanılarak)
Kullanılabilecek Diller: C

Açıklamalar
1. Program her çalıştırıldığında ekrana rastgele belirlenmiş bir labirent (matris yapısı kullanılarak)çizilecektir. Kesinlikle sabit bir labirent kullanmayınız.
2. Labirentin bir giriş noktası ve bir de çıkış noktası olacaktır. Giriş noktasından labirente giren bir kişinin (top ya da fare de olabilir) çıkış noktasına kadar olan güzergahını adım adım gösteren simülasyon programını stack (yığın) yapısını kullanarak Pascal veya C programlama dilleri ile yazınız.
3. Labirentin birden fazla giriş ve çıkış noktası olmayacak.
4. Labirentte ilerleyen kişinin tüm hareketleri adım adım izlenebilecek. Örneğin bir yerde yol tıkandığında kişinin düğüm noktasına kadar geri dönmesini izleyebilmeliyiz.
yardımcı olabiliseniz sevinirim.....

cool_iseland bu yazıyı yazıp forumu terk etmiş.Bare bizlere bir cevap verseydin.Sana gerektiği kadar yardımcı olabilirdik.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Yeni Başlayanlar (Ben de oyun yapmak istiyorum) Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.422 Saniye