Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - Python ve oyun programlama
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

Python ve oyun programlama

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Programlama Dilleri ve Algoritmalar
Önceki başlık :: Sonraki başlık  

Python hakkındaki fikirleriniz nedir?
Güzel bir programalama dili ama oyun programlamada kullanmayı düşünmüyorum
41%
 41%  [ 7 ]
Bayıldım, oyun programlamada kullanacağım
5%
 5%  [ 1 ]
Yılanları sevmem
17%
 17%  [ 3 ]
Kesinlikle yetersiz bir dil, hiç işim olmaz
35%
 35%  [ 6 ]
Toplam Oylar : 17

Yazar Mesaj
Ragnor



Kayıt: Jan 26, 2003
Mesajlar: 218
Nereden: Bursa

MesajTarih: Tue Nov 29, 2005 1:31 pm    Mesaj konusu: Python ve oyun programlama Alıntıyla Cevap Ver

Merhabalar.

Arkadaşlar sorum şu python ve oyun programlama hakkında ne düşünüyorsunuz? Bu konuda tecrübeleriniz var mı? Varsa bizimle paylaşır mısınız? Sizce python'un oyun yapımı konusundaki avantajları, dezavantajları nedir? Python'un oyun programlama konusunda ilgi çekici yanları nelerdir? Python'un oyun programlama konusundaki eksik yanları nelerdir? vs. vs.
Python nedir yenir mi? veya Yılanla oyun mu yapılırmış canım? diyenler için birkaç link:
www.python.org
www.turkpython.org

Madem konuyu ben açıyorum, ilk fikirlerini belirtende ben olayım değil mi?

Bence python hem profesyoneller için hem de amatörler için çok yararlı bir araç. Hızlı program geliştirebilme özelliği sayesinde aklınızdaki oyunların prototipini geliştirebilmenize imkan sunuyor. Ayrıca C ile uyumluluğu sayesinde grafik motoru gibi işin performans isteyen kısımlarını C ile programlayıp python modülü haline getirip oyunun geri kalan ve performans açısından kastırmayacak kısımlarını python ile hızlıca geliştirmenize olanak sağlıyarak size oyununuzu geliştirirken hem performans hemde hızlı geliştirme imkanı sunuyor.
Ayrıca SDL'in python portu olan Pygame ile oyun programlama konusunda ihtiyacınız olan herşeyi size sunuyor. Yinede başka birşeye ihtiyacınız olursa onuda pygame topluluğu kendi geliştirdikleri ek modüller ile kapatıyor.
Ve Blender gibi araçların python ile içiçe kolayca kullanımıda size üretim sırasında hem hız hem de kolaylık sağlıyor.
Bütün bunlara Python'un platform bağımsızlığınıda ekleyince Python'un kesinlikle ilgiyi hakkeden bir programlama dili olduğu sonucu çıkıyor diye düşünüyorum.
Bu kadar şey saydıktan sonra şimdilik aklıma gelen tek eksi performans açısından haliyle C/C++'tan kötü olacağı gerçeği. Ama dediğim gibi onuda performans isteyen yerleri C ile python modülü şeklinde geliştirerek bir miktar aşabiliyoruz (bu konuda kesin tecrübelerim yok o yüzden pek detaylı bilgi veremeyeceğim).

Birazda kişisel tecrübelerden bahsetmek gerekirse şu ana kadar python ile tek oyun çalışmam oldu. O da Gamedev.net'te okuduğum bir makaledeki 40 saatte eli yüzü düzgün bir oyun geliştirme yarışması (challange daha çok mücadele yada iddia gibi bir anlama geliyor ama anladınız işte siz, yani yok ortada yarışma, olay gaza gelipte bende yaparım diyenlere Smile) fikri üzerine kendi 40 saatlik oyunumu yapmaya karar verişimle Python+Pygame ikilisini kullanarak bir roguelike bir rpg projesine başlamamla oldu. En son 2 ay önce 22. saatte kaldım projede. Son hali ile oyun ana hatları ile ortaya çıktı. Sanırım tek eklenmesi gereken yaratıklara verilecek yapay zekaydı. Onun dışında sadece son bir kez elden geçmesi gerekiyordu. Yakın zamanda bu projeye kaldığım yerden devam edip sonucu üzerine birşeyler karalamayı planlıyorum. Ama şu ana kadar ki gelişmeler gösteriyor ki python+pygame ile işinin ehli bir ekip hazır olarak çalışmaya başlarsa 1 hafta içinde ortaya oynanabilir bir oyun çıkarabiliyorlar.

Neyse benden bu kadar gevezelik yeter sıra sizde.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
levent



Kayıt: Mar 13, 2003
Mesajlar: 188
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Tue Nov 29, 2005 2:23 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

şimdi röportaj gibi olacak ama,
python ile ilk tanışmam Freedom Force oynarken oldu, oyunu bitirip söyle bi neymiş ne değilmiş diye klasörleri taraşlarken scripts adı altında *.py uzantılı dosyalar bulunca, "bu da nesi" diyerekten bir google araştırması sonucu python dünyasına adım attım, ve attığım adımla kaldım. Smile
esas düşüncem, python'la bir oyun yapmaktansa, python'u scripting engine olarak kullanarak, üzerine oturtulacak başka bir dille yazılmış bir grafik motoru şeklinde. python'un gelişkin yapısı, özellikle adventure oyunları tasarlayanlar için if-else yapılarını oldukça basitleştirebilir. bu da oyun ve level tasarımını oldukça hızlandıracaktır. eğer ufak çaplı bir projeyse, mesela bir poker oyunu gibi, sokoban falan gibi, tamamen python da kullanılabilir, hatta portable olmanın güzelliği olarak "tek yerde yaz, her yerde çalışsın" olayı da olursa tadından yenmez. ben windows'ta yazarım, pocketpc'den mac'e kadar her yerde çalışır. ama vb'de bile ciddi performans kayıpları olurken tam teşekküllü 3d bir projenin script diline dayanması ilerde performans sorunları yaratabilir. bunu da düşünmek gerekir.

amma yazdım ha...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Fraud



Kayıt: Oct 29, 2004
Mesajlar: 42
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Tue Nov 29, 2005 10:30 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Gerçekten kullanımı çok güzel basit ve güçlü bir dil Python. hele ki pygame diye bir olay var ki aman aman diyorum.

Fakat...

Fakat windows kullanıcıları için python ile çalışmak tam bir eziyet. Şahsen ben pythonu bu nedenle bıraktım. Saçma sapan hatalar, bir arkadaşınıza göndermek istediğinizde exe yapmanız gerektiğinden exe yaparken çekilen çileler vs.

Bir linux kullanıcısysanız çekinmeden tavsiye edebilirim ama windows kullanıcıları iki kere düşünsün derim.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör MSN Messenger
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Programlama Dilleri ve Algoritmalar Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.163 Saniye