Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - open gl ıle texture ve text
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

open gl ıle texture ve text

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
d3dcomez



Kayıt: Oct 26, 2005
Mesajlar: 4

MesajTarih: Sun Nov 20, 2005 6:07 pm    Mesaj konusu: open gl ıle texture ve text Alıntıyla Cevap Ver

open gl ıle anımasyonlara kada rgeldım basıt ucgen dondurme falan.Open gl ıle ekrana nasıl text yazdırcam.bırde bir ucgenı bır resımle nasıl kaplıcam
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Ragnor



Kayıt: Jan 26, 2003
Mesajlar: 218
Nereden: Bursa

MesajTarih: Sun Nov 20, 2005 6:22 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

http://nehe.gamedev.net
Bu adreste aradığın soruların cevapları var. Bende bu adresteki dersler ile opengl öğreniyorum.

edit: mentat linki düzeltti..[/url]
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
d3dcomez



Kayıt: Oct 26, 2005
Mesajlar: 4

MesajTarih: Sun Nov 20, 2005 6:40 pm    Mesaj konusu: sagol Alıntıyla Cevap Ver

sagol
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Sun Nov 20, 2005 7:21 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

OpenGL'de sana bu konuda yardım edecek standart pek fazla sınıf ve fonksiyon yok! Mesela herhangi bir depolama aygıtında duran resimi alıp sonrada doku yapmak için biraz karışık olan GLAux kütüphanesini kullanabilirsin... Aynı şekilde Font içinde GLFont diye bir olay var

Eğer bunlar tamamsa şu şekilde dokunu poligona çizebilirsin:

Benden demiş ki:
// GL_TEXTURE_2D, doku işleminin 2d pilatformda olacağını bildiriyor çünkü GL'de 3D doku sistemide var ParalaxMapping gibi işlemler için. ID ise Ekran kartının belleğinde bulunan ve tanımlıyıcı bilgisini GL'nin verdiği bir sayı bu
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, ID);
glBegin(GL_QAUDS):
// glTexCoord2f'nin ilk parametresi X, ikincisi Y 2D Doku koordinatı için.
// dokunu karşına aldığın zaman, kitap okuğumuzda yaptığımız gibi: okuma sağa ve aşağı doğrudur. Okuma örneğindeki gibi sol üst köşe (Okumaya başlama noktası) sıfırdır ve sağa doğru artar! ve aşağı doğru

// Dikkat etmen gereken nokta: BMP gibi resim kütüphaneleri yüklerken resmin dikey olarak ters dörüneceğidir, bunun sebebi: resminde gerçekte BMP dosyasında ters durduğudur... ama normal görünür! bunuda sen düzeltmelisin
glTexCoord2f( 0.0f, 0.0f); glVertex3f(-1.0f, 1.0f, 0.0f); // Sol üst köşe
glTexCoord2f( 1.0f, 0.0f); glVertex3f( 1.0f, 1.0f, 0.0f); // Sağ üst köşe
glTexCoord2f( 1.0f, 1.0f); glVertex3f( 1.0f,-1.0f, 0.0f); // Sağ alt köşe
glTexCoord2f( 0.0f, 1.0f); glVertex3f(-1.0f,-1.0f, 0.0f); // Sol alt köşe
glEnd();
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
wisecode_g



Kayıt: Jul 29, 2005
Mesajlar: 17
Nereden: istanbul

MesajTarih: Thu Nov 24, 2005 4:03 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

mesela ben c++ ile çalışıyorum.opengl de fps yi ekranın köşesine yazdırmak istediğimde text 3 boyutlu projede bi yerde kalıyor.yani ben onu 2 boyutlu olarak ekranın köşesinde yazdırmak istiyorum. bunu nasıl yapabilirim Question Rolling Eyes
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
vmeydaneri



Kayıt: Dec 08, 2004
Mesajlar: 583
Nereden: Ankara

MesajTarih: Thu Nov 24, 2005 4:32 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

@wisecode_g: font 3d mi?Eger 3d ise sahnenin ciziminden ayirman gerek..

soyleki font 3d ise:
Kod:

{
 //Sahne ciz

.....

//Font ciz
 glLoadIdentity(); //sahne matrisini temizle

 //boylece bunun altina giricegin 3d bir font ise istedigin yere

glTranslatef(0,0,0); //ile tasiyabilirsin..

//fontciz
...
}


yok 2d font iste:

Kod:

{
 //Sahne ciz

.....

//Font ciz

//Ekranda 2d ye gec  ,yani 3d ortamdan 2d ortama gec

//fontciz

//ekranda 3d ye gec
...
}


Bunlarin denemelerini istersen daha once yaptigim yandaki Mos2d yi indirebilirsin onda 2d font var 3d font ise bu siteye daha once gonderdigim GLWOY u indirebilirsin.

ADRESLER:
//2d FONT
http://www.oyunyapimi.org/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=5

//3d Font
http://www.oyunyapimi.org/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=85
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.136 Saniye