Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
dahaka
Kayıt: Jun 02, 2005 Mesajlar: 122 Nereden: Bursa
|
Tarih: Fri Nov 18, 2005 8:19 pm Mesaj konusu: Game Maker-obje nasıl dönecek? |
|
|
selam arkadaşlar;
bir sorum var:
Game Maker da ekrandaki bir objenin mouse pencere içerisinde nereye giderse oraya doğru bakmasını(dönmesini) istiyorum(obje yerinde sabit)
nasıl olabilir bu yardım edebilir misiniz? |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Fri Nov 18, 2005 8:32 pm Mesaj konusu: |
|
|
Yeni Vektör = Fare Konumu - Sabit nesne konumu
Yeni Vektör = Yeni Vektör * Uzunluk(Yeni Vektör)
Dönecek Nesne = Yeni Vektör |
|
Başa dön |
|
|
m_polat
Kayıt: Oct 11, 2005 Mesajlar: 78 Nereden: kayseri
|
Tarih: Fri Nov 18, 2005 9:09 pm Mesaj konusu: |
|
|
ya şu game makeri merak ettim bu 2 boyutlu oyun motorumu yoksa 3 d mi kolaymı ama galiba script bilmek gerekiyor |
|
Başa dön |
|
|
Orx
Kayıt: Sep 23, 2005 Mesajlar: 15
|
Tarih: Fri Nov 18, 2005 9:17 pm Mesaj konusu: |
|
|
//makes the player look at the aimer
point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);
//makes the player shoot a bullet
if(mouse_check_button(mb_left)) and can_shoot = true
{
instance_create(x,y,obj_bullet_1);
can_shoot = false
alarm[0] = 6
}
//makes the player shoot the missile
if(mouse_check_button(mb_right)) and can_shoot = true
{
instance_create(x,y,obj_missile_1);
can_shoot = false
alarm[0] = 30
}
;
{
//moves character left
if (keyboard_check(vk_left)) x -= 3;
//moves the character right
if (keyboard_check(vk_right)) x += 3;
//moves the character up
if (keyboard_check(vk_up)) y -= 3;
//moves the character down
if (keyboard_check(vk_down)) y += 3;
}
Al istediğin kod. Bir siteden aldım açıklamalar kodun üstünde yazıyor. Yalnız registered lazım... |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Fri Nov 18, 2005 10:35 pm Mesaj konusu: |
|
|
Orx demiş ki: |
...Al istediğin kod. Bir siteden aldım açıklamalar kodun üstünde yazıyor. Yalnız registered lazım... |
Game Maker porogramını pek bilmem ama kodların ifadelerine baktığımda, bunlar arkadaşın istediği şey değil sanırım O; karakter fareyi takip etsin istemiyor! |
|
Başa dön |
|
|
dahaka
Kayıt: Jun 02, 2005 Mesajlar: 122 Nereden: Bursa
|
Tarih: Fri Nov 18, 2005 11:10 pm Mesaj konusu: |
|
|
sağolun arkadaşlar
ama Orx yazdığın kod biraz işime yaradı biraz yaramadı,benimki registered değil.
yazdığın koddaki point_direction:
point_direction(x1,y1,x2,y2) Returns the direction from point (x1,y1) toward point (x2,y2) in degrees.
anladığım kadarıyla objenin bulunduğu nokta ile(x1,y1) x2,y2 arasındaki açıyı buluyor.Burada x2 ve y2 ye mouse un koordinatını veren fonsiyonları yazıp mouse ile obje arasındaki açıyı bulabiliriz.
Ama obje bu açı kadar kendi çevresinde nasıl dönecek?
[/b] |
|
Başa dön |
|
|
dahaka
Kayıt: Jun 02, 2005 Mesajlar: 122 Nereden: Bursa
|
Tarih: Fri Nov 18, 2005 11:21 pm Mesaj konusu: |
|
|
Orx sağolasın
istediğim gibi oldu.(obje yerinde dönmüyor ama olsun.Artık başka türde bişey çizecez)
istediğim mouse un durduğu yere doğru dönen mouse a tıklayınca ateş eden bi objeydi.Dönmüyor ama olsun.
Amaç eğlencelik bir oyun yapmak.
İnşallah bitiririzde burada tanıtırız.
Tekrar sağolasınız arkadaşlar.
Tabi eğer objenin mouse a göre nasıl döneceğini bulursanız beklerim yinede. |
|
Başa dön |
|
|
sinan
Kayıt: Jan 27, 2005 Mesajlar: 101 Nereden: GaziantepG-MAX
|
|
Başa dön |
|
|
Orx
Kayıt: Sep 23, 2005 Mesajlar: 15
|
|
Başa dön |
|
|
dahaka
Kayıt: Jun 02, 2005 Mesajlar: 122 Nereden: Bursa
|
Tarih: Sun Nov 20, 2005 5:28 pm Mesaj konusu: |
|
|
yardımlarınız için çok çok sağolun.
Teşekkürler
tekrardan sağolasınız
hadi kalın sağlıcakla |
|
Başa dön |
|
|
|