Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Wed Nov 16, 2005 9:30 pm Mesaj konusu: Kitap: Visual C# .NET 2005 Oyun Programlama |
|
|
İşte yeni bir kitap daha:
Visual C# .NET 2005 Oyun Programlama Koray GERİŞ
Palme Yayıncılık - 194 sf - 15 YTL
Tıkla! |
|
Başa dön |
|
|
Black_Knight
Kayıt: Oct 23, 2002 Mesajlar: 286 Nereden: İstanbul/İzmir
|
Tarih: Thu Nov 17, 2005 1:21 am Mesaj konusu: |
|
|
Nedir bu c# olayı?bir tane kitap vardı yine c#.İlginç. |
|
Başa dön |
|
|
sevdalinka
Kayıt: Oct 15, 2005 Mesajlar: 25 Nereden: İstanbul / Şişli
|
Tarih: Thu Nov 17, 2005 10:48 am Mesaj konusu: |
|
|
Bunlar Microsoft un c# dilini gençler arsında yaygınlaşyırmak için çıkardığı kitaplar.c# dili ile yapılmış piyasada bir tane dahi oyun yok(tabii büyük oyunlardan bahsediyorum).Bytecode ile çalışan bir dil ile oyun yazılmamalı , bu dil Java ya rakip olarak çıkarılmış , Java gibi sanal makine de çalışan bir dil.Küçük bir oyun bile bilgisayarınızı kastırır.
Piyasadaki oyunların tamamı c++ ile programlanır , grafikler ise çoğunlukla 3dsMax ile yapılır. Bir işi yapacaksanız o işi profosyenellerin yaptığı şekilde yapmaya çalışın , onların kullandıklarını araçları , teknikleri kullanmaya bakın .
Eğer bir işi erbabının yaptığı gibi yapmaya uğraşmazsanız bu sitedeki bir çok arkadaş gibi hazır oyun geliştirme araçlarına(gamemaker gibi) çakılıp kalırsınız.
c# ile oyun yapayım derseniz de Microsoft un pazarlama stratejisinin kurbanı olursunuz . |
|
Başa dön |
|
|
DG
Kayıt: Mar 06, 2004 Mesajlar: 351 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Thu Nov 17, 2005 10:56 am Mesaj konusu: |
|
|
Olayı kolaylığında. Nerede okudum hatırlamıyorum ama managed kodun kaybettirdiği hız sadece %6 oranında diyorlardı (belirli bir aralık bile vermemişler, tam sayı olarak nasıl tespit etmişlerse...) Eğer bunlar doğruysa, gelecekte C# + Managed DX bu işin gidiş yönü olabilir. Çünkü kod yazması çok kolay ve zevkli.
Gerçek kayıp oranı %6 gibi bir şey ise benim için bugün bile yeterli
-------------------------------------------------------------------------------
Not: C# ile Java, runtime'da aynı mantıkla çalışmıyor. C# kodu .NET tarafından derletilebiliniyor. Araştırmadan atıp tutmayalım. |
|
Başa dön |
|
|
Ragnor
Kayıt: Jan 26, 2003 Mesajlar: 218 Nereden: Bursa
|
Tarih: Thu Nov 17, 2005 11:03 am Mesaj konusu: |
|
|
Şimdi C# ya da Java gibi dillerle oyun yapılmaya çalışılmasını hatalı buluyorum açıkcası. Sonuçta bu dillerin kullanım amacı ticari uygulamalar ve web uygulamaları geliştirmek. İki dilde bu yönde geliştiriliyor. Böyle olunca kişisel fikrime göre oyun geliştirmek için çok kötü platformlar oluyorlar.
Ama şu var ki oyun dediğin c++ ile programlanır düşünceside biraz mantıksız. |
|
Başa dön |
|
|
DG
Kayıt: Mar 06, 2004 Mesajlar: 351 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Thu Nov 17, 2005 11:26 am Mesaj konusu: |
|
|
C# genel amaçlı bir dil, ve ayrıca M$'un ürettiği ilk teknoloji(!) de değil. M$'un ürettiği her şeyi kafadan COM veya MFC gibi saymak pek de akılcı olmasa gerek.
Tom Miller'ın (ki kendisi MDX'in başıdır) "Managed DirectX 9 Kick Start : Graphics and Game Programming" adında bir kitabı var. C# hakkında hala ticari & web ortamlar için iddiası sürüyor mu? Sürüyorsa google'da amazon'da bir iki arama yapılsın ister deli gönlüm; "C# game", ".net game" |
|
Başa dön |
|
|
sevdalinka
Kayıt: Oct 15, 2005 Mesajlar: 25 Nereden: İstanbul / Şişli
|
Tarih: Thu Nov 17, 2005 12:03 pm Mesaj konusu: |
|
|
ben c# ile oyun yapılmaz demiyorum , c# da bir dildir ve elbet oyun yapılabilir . Ben bytecode ile çalışan bir dil (virtual machine de ) ile geniş çaplı , ticari bir oyun yapılmaz diyorum . .Madem o kadar kaynak var ve o kadar gelişmiş bir dil ,c# ı niye o kadar oyun firmasından hiçbiri kullanmıyor .Buradaki bazı ileri görüşlüler , MS yayınlarından çıkmış , Ms de çalışan adamların yazdıkları teknoloji kitaplarını referans alıyorlar.Ne kadar kendini dar kalıplara hapsetmektir bu . Dediğin "c# game" i arattırdım , çıkan sitelerle bir de " c++ game " arattırdığın zaman çıkan siteleri karşılaştır , c# ın oyun geliştirmek için ne kadar yanlış bir tercih olduğunu anlayacaksın .
Büyük firmaların işe almakta istediği kıstalara bak , hiçbiri c# dan bahsetmiyor , bu adamlar gelecek vaad etmeyen bir işe para yatıracak kadar aptal değil .
c# daha çok son kullanıcıya yönelik praogramların hazırlanması amaçlı , yazılım geliştirme süresini azaltmak için planlanmış bir dil. |
|
Başa dön |
|
|
someuser
Kayıt: Apr 18, 2005 Mesajlar: 22
|
Tarih: Thu Nov 17, 2005 1:54 pm Mesaj konusu: |
|
|
DG demiş ki: |
Olayı kolaylığında. Nerede okudum hatırlamıyorum ama managed kodun kaybettirdiği hız sadece %6 oranında diyorlardı
Gerçek kayıp oranı %6 gibi bir şey ise benim için bugün bile yeterli
|
%6 çok büyük bir kayıp.
ciddi bir oyun projesinde bu kabul edilemez bir değer. |
|
Başa dön |
|
|
DG
Kayıt: Mar 06, 2004 Mesajlar: 351 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Fri Nov 18, 2005 2:15 pm Mesaj konusu: |
|
|
sevdalinka:
Yazdıklarımı bir daha, yüksek sesle oku, ve "gelecek", "%6", "benim için" laflarını tekrar tekrar oku.
Araştırmayı çok seviyorsan "Lisp game" de yaz bakalım neler çıkacak. C#'nin kaç senelik bir dil olduğunu ve hangi seneden itibaren standartlaştırılmaya başlandığını hala evrimleştiğini de aklından çıkartma. C->C++ arası geçişin literatürünü bir tara.
C# bytecode mantığıyla çalışmaz. C ile yazdığın bir Win32 uygulaması nasıl WINAPI'ye çağrı yapıyorsa, API da ona meaj yolluyorsa, C# için de durum hemen hemen aynı. Sadece .NET dilleri ara dile çevirilip oradan derleniyorlar. Yani derleniyorlar: "CSC"
"gelecek" kelimesine yeniden vurgu yaparak ve ASM->C->C++ arasındaki -geribildirimli- kontrollü geçişi hatırlatarak iki sayfa taramadan ortama atlamamanızı salık veriyorum. C#'nin iyi bir geliştirme ortamı olmadığını söylemek; karşıdakinin MS kitaplarını referans verdiği gerçeği ile ne kadar bağlayıcı sence?
Büyük firmalar gelecek vaad etmeyen(!) bir projeye yatırım yapacak kadar aptal değilmiş; ne iyi ki aramızda C#'nin daha bytecode mantığıyla çalışmadığını bilmeden hakkında yorum yapan akıllı arkadaşlar var |
|
Başa dön |
|
|
sevdalinka
Kayıt: Oct 15, 2005 Mesajlar: 25 Nereden: İstanbul / Şişli
|
Tarih: Fri Nov 18, 2005 2:23 pm Mesaj konusu: |
|
|
c# la yaz da oynayalım diyorum başka bir şey demiyorum. |
|
Başa dön |
|
|
wachoo
Kayıt: May 18, 2005 Mesajlar: 33
|
Tarih: Fri Nov 18, 2005 6:23 pm Mesaj konusu: |
|
|
Gelecekte C# , C++ ı tarihe gömecek gibi..tek sorun performansı düsük.AMA directx ile müthis senkronize olduğu söyleniyor.hatta bunu bizzat directx geliştirme platformu sefi diyor..bu sebeple directx
varolacaksa eger bence elimizi cabuk tutup .Net platformuna alışmamız gerekecek hem banada cok zevkli geldi isin aslına bakarsanız cok esnek ve de butun dillerden bagimsiz.Dedigim gibi tek sorun performans,ama sanmiyorum % 6 kadar bi fark olsa bence bu kabul edilebilir bi fark kodlardan biraz kirparak bu fark kapatılabilir ..ama beni en fazla mest eden yönü bellek denetimlerinden kurtulmus olmak ..artik c ++ daki gibi günlerce hata aramaya paydos sadece bu sebepten bile tercih edilir...gerci gecenlerde bi kitapta okudum phyton dili ile oyun programlanabilirmiş..Arkadaşlar yapılır belki ama directx e ne kadar cevap verebilecegi önemli olan budur. |
|
Başa dön |
|
|
DarkScythe
Kayıt: Aug 04, 2005 Mesajlar: 173 Nereden: Vault 35
|
Tarih: Fri Nov 18, 2005 6:35 pm Mesaj konusu: |
|
|
ben TrueVision-C# ikilisini kullanmaktayım, performans olarak kod yavaşlığından çok bellek olayları sorun çıkardı, işi Garbage Colector'a bırakmak pek akıllıca olmayabiliyor , C#'ın geleceği bencede parlak ama şu an için C++ rules. |
|
Başa dön |
|
|
wachoo
Kayıt: May 18, 2005 Mesajlar: 33
|
Tarih: Fri Nov 18, 2005 6:40 pm Mesaj konusu: |
|
|
Ragnor arkadaşıma ayrıca katılmıyorum...şu açıdan evet .NET framework
web tasarımında cokca kullanılan ve bu alanda isim yapmış bir programlama ortamı olması onu sadece o alanda kullanabilecegin anlamına gelmemeli..bakın tek bişey diyorum ....Directx ile en iyi etkileşimli olan ortam bu ortam.daha başka bişeye gerek varmiii...bence yok tek sorun performans o da nasıl olur bilmiyorum . |
|
Başa dön |
|
|
3ddreams
Kayıt: Nov 28, 2003 Mesajlar: 352 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Fri Nov 18, 2005 6:43 pm Mesaj konusu: |
|
|
Microsoft tekel olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Sadece windows platformunda çalışabilen C# ile ve OpenGL yi resmen dışlayan Windows Vista ile bunu kanıtlamış oluyor. .Net te yazdığınız programların Framework e ihtiyacı olması da ayrı dezavantaj. Ben açıkçası şu an için C# a soğuk bakıyorum. İleride ne olur bilinmez. |
|
Başa dön |
|
|
Ragnor
Kayıt: Jan 26, 2003 Mesajlar: 218 Nereden: Bursa
|
Tarih: Fri Nov 18, 2005 9:20 pm Mesaj konusu: |
|
|
Haklısın illa web demek değil, o konuda biraz hızlı karara varmışım. İstediğin herşeyi yaparsın .net ile ama şu var ki m$ hala geliştiriyor .net'i falan ve yapılacak geliştirilmede genel olarak bu dilin ve platformun ençok kullanıldığı alanlarda kullanımı üzerine yapılacaktır diye düşünüyorum. Ama bir yandanda şu var m$artık herşeyin .net ile yapılmasını istiyor, buna oyunlarda dahil. Öyle olunca bu managed directx ilerler. Bana garip geliyor gerçi. Herkesin daha hızlısı, daha güçlüsü diye yırtındığı zamanlarda bu adamlar managed diye kırpılmış saçmalıklar ortaya çıkarıyorlar ve millet balıklama atlıyor.
Vista ile iyice saçmalayıp windows üzerine kendi layer'larını gömüp başka türlüsünü engelleyecekler. Vista ile engellemeseler bir sonrakinde engellenecek. Bu şekilde yakında m$ programı yazan adam kalmayacak. Sen menüden nasıl program istediğini seçeceksin, oradan sana şablonu gelecek sende yazıları değiştireceksin.
C++ vs. C#'a gelince C#'ın yolunun açık olduğunu düşünüyorum. Neden böyle düşündüğümü ise 1998'de C++'ın geliştiricisi Bjarne Stroustrup ile yapılmış bu röportajı okuduktan sonra anlarsınız. Kısaca Nasıl C++ C'nin yerini aldıysa C#'ta onun yerini alabilir ama bu hangisinin daha iyi olduğu gerçeğini değiştirmez .
http://artlung.com/smorgasborg/Invention_of_Cplusplus.shtml
Python konusuna gelirsek, python muhteşem bir dil. Program yazmaktan zevk almanı garantileyen bir dil. Herkesin şöyle bir bakması, bakmadan geçmemesi gereken bir dil. Oyun yapımı konusunda ise Piyasa şartlarında son teknolojilere sahip oyunlarda yapabilirsin python ile. Hız sorunu olmadan hemde. Ama şu varki oyunun 3d moturunu, fizik moturunu C ile yazıp python modülü yaparsın. Sonrada oyunu bu modülleri kullanarak geliştirirsin. Biraz kötü bir yöntem gibi dursada aslında çok güzel bir yöntem. Tavsiye ederim yani. |
|
Başa dön |
|
|
|