Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - opengl ve su modelleme
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

opengl ve su modelleme

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Yeni Başlayanlar (Ben de oyun yapmak istiyorum)
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
ferhan



Kayıt: Nov 14, 2005
Mesajlar: 8

MesajTarih: Mon Nov 14, 2005 11:49 pm    Mesaj konusu: opengl ve su modelleme Alıntıyla Cevap Ver

acilen opengl de su modelleme veya dalga modelleme ve hatta okyanus modelleme yapmam gerekiyo
bana yardımcı olur musunuz
yeni başlıyorum
pek bir bilgim yok
ilgili kaynak -döküman veya link leriniz varsa albilir miyim
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
LocKman_HacKim



Kayıt: Mar 02, 2005
Mesajlar: 168
Nereden: in İstanbul

MesajTarih: Tue Nov 15, 2005 12:23 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

oncelikle hosgeldin.
Bu programlama isi o kadar kolay ogrenilen birsey degil.Ama altyapin varsa ilk önce C++ ı ögrenmen lazım.Daha sonra OpenGl i C++ araciligi ile nasil kullanacagini ogrenceksin.Sonra model mi yapican? Kendi istegin dogrultusunda herhangi bi 3D programini ogreneceksin(3Ds Max,XSI vs) model yapacaksın.
Sonra isin kod bolumune gececeksin....

dokumanda var nette googlede arat istedigin seyi bulursun.Forumlardada var. vsvsvs


Bu dediklerimi 3-5 gunde yapamaz,ogrenemezsin!
Bak forumda dikkat ettiysen kac senedir bu isle ugrasan var.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör MSN Messenger
ferhan



Kayıt: Nov 14, 2005
Mesajlar: 8

MesajTarih: Tue Nov 15, 2005 4:50 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

programlama işinin çok kolay olmadığını ben de biliyorum.c++ı az da olsa biliyorum. Şu an open gl yi nasıl kullanacağımı öğrenmeye çalışıyorum(netten indirdiğim kaynaklar sayesinde). acil dediysem de 3-5 günden bahsetmiyorum. Biraz daha fazla. Ort 20-30 gün Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
stroma



Kayıt: Mar 31, 2003
Mesajlar: 169

MesajTarih: Tue Nov 15, 2005 7:43 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

reflection ve refraction olmayacaksa ve su sadece yüzeyde olacaksa(dinamiği olmayacak) işin çok da zor değil. proje/ödev yetişir yani Smile
yapacağın nxn lik bir grid çizmek ve vertexlerin yükseklik değerlerine belli fonksiyonlar ile (sin, cos lu matrisler) değer atamak. tabii düzgün görüntü için her-vertex in yanındakine bu fonksiyonu taşıması gerekiyor. bunun içinde de vertexlerin yüzey hizasındaki değerleri (yüksekliğe dik vektörler yani) fonksiyon argümanı olarak kullanmalısın. bu şekilde basit dalga efektleri yapabilirsin. basit bir yansıma için sphere mapping ve animasyonlu bir kaplamayı multi-pass veya daha iyisi multi-texture ile kullanarak yüzey gerçekçiliği sağlayabilirsin. shader kullanmayınca pek güzel bişey çıkması zor oluyor suyun grafiksel modellenmesinde.
.kolay gelsin.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
Black_Knight



Kayıt: Oct 23, 2002
Mesajlar: 286
Nereden: İstanbul/İzmir

MesajTarih: Wed Nov 16, 2005 12:19 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bir iki haftaya gametutorials ta shaderlar ile su yapmayı anlatan bir ders yayınlanıcak.O da işine yarayabilir.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
ferhan



Kayıt: Nov 14, 2005
Mesajlar: 8

MesajTarih: Wed Nov 16, 2005 12:43 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Black_Knigt teşekkür ederim .Bu derslerin İşime yarayacağından eminim.

Stroma dediklerin hepsini anlamadım çünkü henüz pek bi bilgim yok ama bir iki gün sonra çok ii anlayacağımı biliyorum.
öncelikle basit bi dalga yapmam gerekiyo. Sanırım buralarda sin cos ya da bezier i kullanmalıyım.(matematiksel fonksiyonlara dalabilirim.) Bunu gerçekleştirdikten sonra reflection ve refraction lara geçmem gerekiyo.shader ları mutlaka kullanmam gerekecek. Su-dalga modellemesinde olmazsa olmaz bence.Ama hemen değil.
Çok fazla sorumun olacağını tahmin ediyorum.
Çok teşekkür ederim...

(sadece proje için değil grafikle daha sonra da ilgilenmek istiyorum. Projeyi iki kişi yapıyoruz. yoğunlaşınca güzel birşeyler yapabilir ve yetiştirebiliriz...)
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
DG



Kayıt: Mar 06, 2004
Mesajlar: 351
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Wed Nov 16, 2005 3:27 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bezir Patch'de kontrol noktaları ile oynaman koşuluyla geometrik olarak dalganın hissini verebilirsin. OpenGL'in kendi aydınlatma motorunu kullansan bile üç dört sene öncesinin teknolojisi ile bir sunum gerçekleştirebilirsin.

Denemen için bir bezier patch appleti:
http://www.nbb.cornell.edu/neurobio/land/OldStudentProjects/cs490-96to97/anson/BezierPatchApplet/

Eğer derdin sadece model (geometri) değil aynı zamanda görüntü de elde etmek ise biraz shader kastırman gerekecek.

Shader X kitabında yer alan bir okyanus örneği (ASM Shader):

http://www.ati.com/developer/shaderx/ShaderX_OceanWater.pdf
-----------------------------------------------------------------------------

Yalnız daha önceden hiç tecrübeniz yoksa bunlar otuz güne nasıl yetişir bilmiyorum. Kolay gelsin.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
ferhan



Kayıt: Nov 14, 2005
Mesajlar: 8

MesajTarih: Sat Nov 19, 2005 2:58 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

merhaba visual c++ 6.0 da program yazdığımda aşağıdaki hatayı veriyor.
Ne yapmam gerekiyor?
/Zm nedir?
bana yardım eder misiniz...

fatal error C1076: compiler limit : internal heap limit reached; use /Zm to specify a higher limit
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
mentat



Kayıt: Oct 15, 2002
Mesajlar: 528

MesajTarih: Sat Nov 19, 2005 3:24 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

tam hatırlamıyorum ama recursive bir fonksiyonun olabilir mi? oradaki stack büyüklüğünü proje özelliklerinden artıtman gerekiyordu buna benzer bir mesajla karşılaştığında.. değilse de, Zm ile ilgili detaylı bilgiyi vc'nin helpinden bulabilirsin kolayca (sevgili f1 tuşu)..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
ferhan



Kayıt: Nov 14, 2005
Mesajlar: 8

MesajTarih: Sat Nov 19, 2005 3:48 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

programda recursive fonksiyon yok ,MSDN henüz yüklü olmadığı için helpi kullanamıyoruz.
stack büyüklüğünü tam olarak nereden arttırmamız gerekiyor?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
Black_Knight



Kayıt: Oct 23, 2002
Mesajlar: 286
Nereden: İstanbul/İzmir

MesajTarih: Sat Nov 19, 2005 6:32 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

ben de iki laf ediyim fazla bilmiyorum stack heap olaylarını ama...
eğer hafızada büyük yer kaplayacak şeyler yaratacaksan bunları
object a;
şeklinde diilde
object *pObj = new object;
şeklinde yapmak sorunu çözebilir. ikinci şekil heap te mi yaratıyordu neydi?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
DG



Kayıt: Mar 06, 2004
Mesajlar: 351
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Sat Nov 19, 2005 9:00 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Microsoft dökümanlarının çoğuna http://msdn.microsoft.com/ adresinden ulaşabilirsin. Ayrıca MS platformu ile çalışırken bir hata hakkında ipucu bulmak istiyorsan direkt olarak hata kodunu arat.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vccore98/html/c1076.asp

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vccore98/HTML/_core_.2f.zm.asp

Sanırım programda biraz abartıya kaçmışsın. İşlemci kendi için gerekli olan heap bölgesinin hepsini doldurmuş sonra da böyle bir durumla karşılaşılmış

Kolay gelsin.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
DG



Kayıt: Mar 06, 2004
Mesajlar: 351
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Sat Nov 19, 2005 9:01 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

İşlemci ---> Derleyici

Yeni uyandım da Shocked
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Yeni Başlayanlar (Ben de oyun yapmak istiyorum) Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.124 Saniye