Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
Autostic
Kayıt: May 23, 2005 Mesajlar: 70 Nereden: İzmir
|
Tarih: Sun Nov 13, 2005 8:42 pm Mesaj konusu: Herkese çok teşekürler |
|
|
Arkadaşlar bu projede benim yanımda olan ve bana yardım eden siz
üyelere çok teşekür ederim. Bu proje malesef dizayn grubunun yapması
gerektiği işleri yapmamasından dolayı iptal edildi. Bununla ilgili
duyuru yapılmasına rağmen istenilen zaman da da grubtan ses gelmedi.
Çok uzun sürede tamamlanacak olan bu projenin bu şekilde geçikmesi
asla bitmemesi anlamına geliyor. Ölü doğacak olan bir oyunu yapmanın
hiçbir anlamı olmadığına ve açıkkaynak kodlu - freeware tip bir oyunu
sadece gönüllüler ile yapmanın hata olduğuna karar verdim. Gereken
destek gelmediği için bu oyun projesini sonlandırdım. Yardımı olan
herkese gönülden teşekür ediyorum. |
|
Başa dön |
|
|
Autostic
Kayıt: May 23, 2005 Mesajlar: 70 Nereden: İzmir
|
Tarih: Sun Nov 13, 2005 8:44 pm Mesaj konusu: özür |
|
|
arkdaşlar çok özür dilerim bu mesaj benim strateji oyunu projeme gitmeliydi ama yeni mesj yerine yeni başlığa tıklamışım özür dileri artık oraya yazmam. |
|
Başa dön |
|
|
DarkScythe
Kayıt: Aug 04, 2005 Mesajlar: 173 Nereden: Vault 35
|
Tarih: Sun Nov 13, 2005 9:24 pm Mesaj konusu: |
|
|
üzüldüm... ama bu işler genelde böyle olur toplama takımla zor bu iş |
|
Başa dön |
|
|
ebleda
Kayıt: Dec 30, 2004 Mesajlar: 183 Nereden: usa
|
Tarih: Mon Nov 14, 2005 12:04 am Mesaj konusu: |
|
|
Autostic,
Deyinmek istedigim bir iki nokta var:
Sadece open source projeler icin degil, genelde bir projenin yurumesi icin basinda olan kisilerin deneyimli olmalari gerekir. Digerleri bu deneyimli kisilerin etrafinda, lafin tam anlami ile, "ayak islerini" yaparlar. Boylece deneyimsizler deneyim kazanirlar.
Open source bir projeye girdigimde gorev verdigim insanlarda alaninda en az 8-9 senelik deneyim ararim. Bu insanlarin yaninda calisacak insanlar icin de az 4-5 sene! Aksi halde boyle bir projeyle zaman harcamam.
Projeye girisinizden benim aldigim izlenim, hic birinizin bir strateji oyunu deneyimi olmadigi yonunde. Muhtmelen gruptakiiler ufak bazi denemeler yapti ve bu denemelerden cok memnun kaldiniz ve "hadi yapailm" dediniz... Bu is boyle olmaz! Bugun bu nokta takilirsiniz, yarin baska bir noktada...
Modullerlikten bahsediyorsun, guzel. Ama modullerlikte onemli olan digerlerinin yazacagi moduller degil, o modullerin uzerine oturacagi frameworktur! Bu frameworku yazabilmeniz icin ki buna "software design" denir, en azindan grub icindeki birinin, A'dan Z'ye bir stateji oyunu yazmis olmasi gerekir ki boyle bir dizayni yapabilesiniz.
Bu isler gonullu insanlarla gayet iyi ilerler, ama gonullu olarak calisan inanlarin belli noktalarda olmasi gerekir.
Son bir nokta ise,
Gonullu calisilan projelere "dead-line" koyamazsin!! |
|
Başa dön |
|
|
Autostic
Kayıt: May 23, 2005 Mesajlar: 70 Nereden: İzmir
|
Tarih: Mon Nov 14, 2005 8:41 pm Mesaj konusu: |
|
|
ebleda arkadaşım sana sadece şunu söylemek isterim bu kadar şey biliyordunda yardım edeceğin zaman nerdeydin. Benim tek ihtiyacım olan sağlam bir kaç designerdı. Ayrıca 4-5 sene deneyimli adamları sen bulda bedavaya çalıştır. Evet arkadaş grubumdu çünkü bedavaya birtek onlar çalışıyorlardı. Sen gel bana designer ol ben gene yapayım sana oyunu. Noldu? ama herkes bişey istemesini bilirken özellikle senin gibi boş konuşan insanlar piyasada bol bol varken işe gelince kimse hiçbir şeyin ucundan tutamıyor. 10 sene sürecek bir projeye sen dead-line koymazsan o iş zaten asla bitmez. Sen bana 4-5 sene tecrübeli ve aynı zamanda 10 senelik projeye girebilecek adam bulsana. seninle burda kim daha iyi programcı yarışı yapacakdeğilim bu projenin yazılımı 4 sene dizayn edildi, ama gel gelelim benim iş yapacağını sandığım ve üzerine açık söylüyorum kumar oynadığım kişi beni ihya etmedi bunuda projenin başında size arkdaşlar bakın ben bu herifle çalışıyorum işte iş yapmazsa proje yatacak diyemezdim herhalde. Neyse burda çok şey bilen ama iş yapmayan adam çok. Bu kişilerden biri olarak oyun projesi sonlandıktan sonra yaptığın bu aydınlatıcı konuşma için çok teşekür ederim. |
|
Başa dön |
|
|
DG
Kayıt: Mar 06, 2004 Mesajlar: 351 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Mon Nov 14, 2005 10:45 pm Mesaj konusu: |
|
|
en az 8-9 sene mi?
-Nasıl geçirildiğine bağlı olmak şartıyla- o kadar tecrübe sahibi bir kişi herhangi bir kalite oyun stüdyosuna senior graphics programmer hatta engine programmer bile olabilir. Gider orta sınıf bir coderın "yanında" çalışırsa, ben buna şans derim. |
|
Başa dön |
|
|
DG
Kayıt: Mar 06, 2004 Mesajlar: 351 Nereden: Eskişehir
|
|
Başa dön |
|
|
ebleda
Kayıt: Dec 30, 2004 Mesajlar: 183 Nereden: usa
|
Tarih: Mon Nov 14, 2005 11:34 pm Mesaj konusu: |
|
|
HAHAHAHAHAA....
@Autostic:
Ikinci tavsiyem:
Birine laf soylerken once o kisinin ne yaptigina bak, ona gore konus. Sonra cok utanirsin. Benden soylemesi
"Bu projenin yazilimi 4 senedir dizayn edildi" - Bunu ilk konuyu actiginda soracaktim ama sonra biseyler oldu, unuttum. Bari simdi sorayim:
Sonucta bu open source bir proje, sanirim bu 4 senelik dizayn chartlarini buradaki insanlarla paylasman pek bir sorun olmayacaktir? Eminim ki insanlar 4 senelik yazilim dizaynin nasil bir sey oldugunu gormek isteyeceklerdir.
Niye yardim etmedim? hmm, aylak aylak takilmaktan vakit bulamadim desem?
"programci yarisi" Wowww.... Hic zayif ay isiginda seytanla dans ettin mi?
"Cok sey bilen ama is yapmayan adam cok. Bu kişilerden biri olarak" <-(beni kastediyor)... haklisin, ne diyebilirim ki.
@DG:
Profesyonel bir yerde calisirsan 8-9 sene oldukca iyi bir deneyim sayilir. Dedigin gibi bu kisinin nasil bir surecten gectigi ile ilgili. Benim kastedigim seviye 8-9 senelik amator deneyim.
Boyle adamlari bulmak aslinda zor degil. Cogu zaman kendiliginden geliyorlar. FFW'yu 98'de falan bitirmistim aradan kisa bir sure gecmesine ragmen, insanlar gelistirmek istediklerini belirten maillar atmaya basladi ki su anda unicode destegini 2 Fransiz programci yapiyor.
Ayni sey Elf icinde gecerli. Ama tabi Elf'in ticari bir ugulamaya donme ihtimali oldugundan, bu biraz elimi kolumu bagliyor.
Proje tanitimi cok onemli. Belli bir noktadan sonra insanin ne bildigini, ne bilmedigini satir aralarindan okuyabiliiyorsun. Bu satir aralarini okumaya basladiginda bir projenin kimlerin elinde oldugunu, nereye gidecegini veya gidebilecegini goruyorsun ve ona gore katilma veya katilmama karari aliyorsun. En azindan ben oyle yapiyorum. Autostic'in soyledigi gibi, aylakliktan zaman bulamiyorum |
|
Başa dön |
|
|
Autostic
Kayıt: May 23, 2005 Mesajlar: 70 Nereden: İzmir
|
Tarih: Tue Nov 15, 2005 2:55 am Mesaj konusu: |
|
|
Alıntı: |
"programci yarisi" Wowww.... Hic zayif ay isiginda seytanla dans ettin mi? |
--> ??????
Git kendine bir iş bul!
Arkdaşlar chartlarr bilgisayar ortamında değil ve proje sonlandığından taktir edeceğiniz gibi onları buraya geçirip size sunmak hem bana bir külfet hemde bu sistemi başka bir projemde kullanmayı düşündüğümden veremem. Evet açık kaynak kodlu olsaydı açacaktım ama demek ki bunu çok fazla isteyen kişi yokmuş, isteyen olsaydı bana yardım etmiş olsaydı da bende açmış olsaydım. Ama artık üzgünüm bitmemiş iptal edilmiş bir projenin kaynak kodlarını ve/veya flow chartlarını kimse benden isteyemez.
Bu arada galiba X-Com'u yapan bi adama laf attım; baltayı taşa vurduk ne yapsakda kendimizi affetirsek acaba? (Bahsettiğim kişinin adı geçen oyundan haberi olduğudan bile emin değilim. ) |
|
Başa dön |
|
|
ebleda
Kayıt: Dec 30, 2004 Mesajlar: 183 Nereden: usa
|
Tarih: Tue Nov 15, 2005 7:06 am Mesaj konusu: |
|
|
O ifade Batman'den idi... neyse ne demek istedigimi anlayan anlamistir coktan...
Senin icin bu olay deneyim oldu, bu acidan bak. Bir proje sunuldugunda ben once kisinin bu iste ne kadar deneyimi olduguna ve nasil bir tasarim yaptigina bakarim ki bu da proje tanitimindan belli olur. Attigin mesajlardan ilk baslarda bir stateji oyunu hazirladigin, sonra ise bunun bir strateji oyunu motoruna dondugu ve sonra tekrar bir strateji oyunu seklini aldigi anlasiliyor(!). Eger bir motor hazirliyorsan, ilk olarak sunman gereken o design chartlaridir. Bunlarin arkasindan PC disindaki sistemlerde de calisacak demen (sparc, alpha-dec, sun?!), bir de cok daha ileri bir fantazi yapip CD'yi takip calisacak, suydu buydu istemiyecek demen bu olaya tuz biber ekti. Bu sistemler hakkinda zerre kadar fikrin oldugunu sanmiyorum. Bu noktaya kadar soylediklerin, benim gozumde, "oyun programlamaya bugun basladim, hl2 yapacam" demekten farkli durmuyor. Bundan dolayi projeni ciddiye almadim ve herhangi bir yardim teklifinde de bulunmadim. Bir musubet, bin nasihattan iydir dedim.
Bir yerde de asil turn-base dizayn ediliyor ama real-time'da calisacak demende butun bayraklari bir anda "set" etti. Bu iki sistemin dizayni cok farklidir. Bu da bana 4 senedir yaptigin "dizayn"'nin "software desgin" degil, sadece "tasarim" oldugu fikrini uyandiriyor. Ikisi arasinda cok fark var. Eger elinde software dizaynin var ise onu programlamak hic sorun bile olmamali cunku esas sorun onun dizaynidir. Dedigim gibi elinde olan seyin sadece "tasarim" oldugu fikri bende cok daha agir basiyor. Bu da projene ilgi gostermeme sebeblerimden bir baskasi.
Projen daha yere basan temeller uzerine kurulu olsaydi, o sozunu ettigim derecede deneyime sahip olan insanlarin ilgisini cekerdin ve su anda bu durumda olmazdin.
Soylediign olay hicte sandigin kadar "10 sene" surecek turden degil. Zaten isin en zor kismini yapmissin, software dizaynini(!) dimi? Onun icin deadline koyman ayri bir deneyimsizlik ibaresi.
Oyundan bir screen shot gelmedi ve oyunun menusunu dizayn edemedin diye projeyi durdurma karari almissin. Bu tam bir komedi.
Projenin tanitiminda flow chartlarin senelerce uzerinde calismis olmasina ragmen hic bahsi gecmemis olmasi bana cok daha entersan geliyor, kaldi ki insanlar 1 hafta uzerinde calisip urettigi projeyi sergilemek icin ellibin baslik acarken...
Acikcasi elinde bu oyunun uzerine oturacagi frameworkun software dizayninin olmadigini dusunuyorum. Bitmemis proje, open source proje falan filan bunlar bahane. Sahip oldugun sey sadece tasarim gibi geliyor bana.
Heveslisin, ideallerin var ve bu idealleri gerceklestirmek icin birseyler yapmaya calisiyorsun ve hayal kirikligina ugruyorsun. Bunlari anliyorum onun icin uzerine fazla gitmiyorum. Bu senin icin parayla satin alinamiyacak kadar degerli bir deneyim oldu. Bunun degerini bil. Boyle bir proje ile geldiginde once ne yaptigini sun, ondan sonra insanlarin katilimini bekle. Yoksa "hadi gelin yapalim beraber" demekle bu ise ancak 1-2 ay once baslamis heveslilerden baskasini bulamazsin.
Bir de, baska insanlara laf atmadan once luften ne is yaptiklarina bak. Hele ki "yarisma" kelimesini telaffuz edeceksen!
Cehaletin curreti sahneye ciktiginda, mutevazilik sahne arkasindaki yerini alir. |
|
Başa dön |
|
|
tetanoise
Kayıt: Jan 18, 2003 Mesajlar: 432 Nereden: Ankara
|
Tarih: Tue Nov 15, 2005 9:41 am Mesaj konusu: |
|
|
hişşttt.....hiç yakışmıyor....
gereksiz atışmalar olarak görüyorum şu yazılanları,
lütfen daha fazla uzatmayalım...kimse kimseyi kırmasın.
birde batman>joker, "zayıf" değil "donuk" oluyodu be erdicim
çok severim ben o lafı...ahhh.....
neyse, sonuç olarak "rica"dır...uzatmayalımdır... |
|
Başa dön |
|
|
Autostic
Kayıt: May 23, 2005 Mesajlar: 70 Nereden: İzmir
|
Tarih: Tue Nov 15, 2005 4:07 pm Mesaj konusu: |
|
|
CD'yi takılıp çalışan bir yılan oyunu yaptım kendisi işşletim sistemi hatta hdd gerektirmiyo, klavyeden kontrol edilen 13h da çalışan bir oyun, aynı zamanda ascii art ile text base de yaptım oyunu. Şimdi sen bunun kaynak kodlarını isticeksin demi; gönderirim bekle!!!!! Devreci diye biri var biliyon mu, git onla görüş o sana öğretir. |
|
Başa dön |
|
|
ebleda
Kayıt: Dec 30, 2004 Mesajlar: 183 Nereden: usa
|
Tarih: Tue Nov 15, 2005 6:05 pm Mesaj konusu: |
|
|
Off offf...
Openglli, Dxli strateji oyunu simdi bios interruptlarinin kullanildigi bir oyuna mi dondu? Su yaptigin sey tereciye tere satmaktan baska birsey degil!.
Lutfen devreciye git ve ebleda (kendisi beni gayet iyi tanir) boyle birsey diyor, ne demek istedi diye sor.
@tetanoise:
O ifadenin ingilicesi aklimdaydi, Turkce dublajinda nasil soylediklerini hatirlayamadim
Normalde boyle konulara cevap bile yazmam ama burdaki olay biraz farkli. Yeni baslayanlara tavsiyeler altinda bir suru seyler yaziliyor ciziliyor, ama esas is grup calismasi nasil yapilir, bunun anlatilmasi, ogretilmesi lazim! Soylediklerim sadece Autostic icin gecerli degil. Burada proje hayalleri ile gelen herkes icin gecerli.
Benim boyle ayaklari yere basmayan projelerle gelenlere tavsiyem oturup grup calismasi ile bir PACMAN yazmalari. Inan ki bunu bile becerebilirler mi bilemiyorum. Eminim ki tek baslarina olsa her biri 1 gunde bunu yazar ama is grup calismasina gelince bak ne kadar uzun surecek gor. Lead programmer haritayi ve pacmani programlarken, diger programcilarin her bir biri bir monster yapacak sekilde calismayi denesinler, cok iyi bir deneyim olur onlar icin ama nerde...
Ha bir de bunun ustune cahillik + ukalalik ekenince... |
|
Başa dön |
|
|
TheCotanak
Kayıt: Sep 03, 2003 Mesajlar: 921 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Wed Nov 16, 2005 12:34 am Mesaj konusu: |
|
|
Ebleda son mesajında bizim de dusunduklerimizi metne dokmustur acikcasi.
Bu nedenle konuyu kilitliyorum, yoksa bu mesajlar havada kalacak ve polemik baslayacak.. En son mesaj duzgun kalsin.
*kilit.
Muduriyet |
|
Başa dön |
|
|
|