Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
Hunturk
Kayıt: Jul 20, 2005 Mesajlar: 78 Nereden: heavy metal aleminden
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 7:12 pm Mesaj konusu: Neden 3D ve C++ ile Programlama anlatan bir kitap yok? |
|
|
Arkadaşlar düşündüğüm konu başlığı alana sığmadığından biraz anlamsız gelmiş olabilir. Hemen konuya gelelim.
Sizlerinde belki dikkatini çekmiştir, yurtdışında seneler öncesinden yazılmış 10 larca Directx ve Opengl kitabı var. Kitapların çoğu kapsamlı ve gerçekten bilgi verici. Birçoğuda zaten C++'a yoğunlaşmış durumda. İnsanlar kitapları ellerine aldıklarında gerçekten bekledikleri sonuca ulaşabiliyorlar.
Buna karşılık ülkemizde çıkan 3d programlama ile alakalı 2-3 üç kitap var(ben 1 tane biliyorum) .
Oda zaten C# temeli üzerine kurulu bir anlatım benimsemiş durumda.
Benim sormak istediğim konu şu:
Yurtdışında 10 larca değişik kategoride yalnızca C++, opengl, directx konularını işleyen kitaplar dururken. Bizim yayınevlerimiz neden 2d oyun programlama yada C# ile oyun programlama gibi kitapları bizlere satıyorlar.
Örneğin bu kitaplar neden türkçeye çevirilmiyor.
Programming - Using OpenGL in Visual C++
Advanced Graphics Programming Techniques Using Opengl
DirectX 3D Graphics Programming Bible
Introdoction to 3D Game Programming with Direct X 9.0
Game Programming All in One (Windows, C++, DirectX)
Managed DirectX 9 Kick Start - Graphics and Game Programming
Teach Yourself DirectX 7 in 24 Hours
The Art of Computer Game Design
bunlara benzer bir sürü kitap daha saymak mümkün'ki bunları intenetten edinmiş olanlar isimlerini benden daha iyi bileceklerdir.
Talep olmuyor olsa 2d oyun programalama ve c#ile 3d oyun yapımına talep olmazdı bence.
Bir şekilde bunların çevrilmesi sağlanabilir aslında, çevrilmeseler bile türkiye'deki bu işi hakkıyla yapan bir çok programcı var, onlar neden bir kitap çıkarmıyorlar.
Yazılarımdan C# düşmanı olduğum gibi bir yorum çıkmasını istemiyorum, fakat C# ın iyileştirilmesi gereken yerleri olduğunuda biliyorum. Yani en azından bugün oynadığımız oyunların %99 C# ile yapılmıyor. C++ ı sürekli öne sürmemedeki neden sadece budur. Oyun yapımında yada diğer donanımsal uygulamalarda c/c++'ın gücü tartışılmaz(bence).
Netice
Milyarlarca doların döndüğü bu oyun sektöründe Türkiye'nin de kendine göre bir yeri olması bence çok iyi olacaktır. Bunu da ancak gerekli kaynaklara hızlı bir biçimde ulaşabilirsek sağlayabiliriz.
Saygılar.
Kolay Gelsin. |
|
Başa dön |
|
|
LocKman_HacKim
Kayıt: Mar 02, 2005 Mesajlar: 168 Nereden: in İstanbul
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 7:55 pm Mesaj konusu: Re: Neden 3D ve C++ ile Programlama anlatan bir kitap yok? |
|
|
Hunturk demiş ki: |
Bir şekilde bunların çevrilmesi sağlanabilir aslında, çevrilmeseler bile türkiye'deki bu işi hakkıyla yapan bir çok programcı var, onlar neden bir kitap çıkarmıyorlar.
Yazılarımdan C# düşmanı olduğum gibi bir yorum çıkmasını istemiyorum, fakat C# ın iyileştirilmesi gereken yerleri olduğunuda biliyorum. Yani en azından bugün oynadığımız oyunların %99 C# ile yapılmıyor. C++ ı sürekli öne sürmemedeki neden sadece budur. Oyun yapımında yada diğer donanımsal uygulamalarda c/c++'ın gücü tartışılmaz(bence).
Netice
Milyarlarca doların döndüğü bu oyun sektöründe Türkiye'nin de kendine göre bir yeri olması bence çok iyi olacaktır. Bunu da ancak gerekli kaynaklara hızlı bir biçimde ulaşabilirsek sağlayabiliriz.
|
Dediklerinde bence çok haklısın Hunturk.Yani artık Türkiye ninde bu oyun programlamada kendine göre bir rota çizmesi gerekir.
Bir diğer olay ise oyun programlayan Türk kardeşlerimizden birisi çıkıp bi kitap yazsa çok güzel olur.Türkiye de oyun programlama işinde gerçekten büyük payları olur.E tabi kitapta o kadar kolay yazılmıyor.Ama artık bi türk ün bu işe bi el atması gerekir.
Saygılarımı sunarım.
Kolay Gelsin. |
|
Başa dön |
|
|
DarkScythe
Kayıt: Aug 04, 2005 Mesajlar: 173 Nereden: Vault 35
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 8:14 pm Mesaj konusu: |
|
|
alfa yayınlarının kitaplarının son sayfasında okuyucu talep formu gibi birşey kimsenin zahmet edipde onu gönderdiğini zannetmiyorum ama orada yayınlanmasını istediğiniz kitaplar die bir bölüm var , bu yolla yayın evinin bu tip çeviri kitapları çıkarması sağlanabilir |
|
Başa dön |
|
|
GameRealist
Kayıt: Oct 08, 2004 Mesajlar: 220 Nereden: Ankara
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 8:18 pm Mesaj konusu: |
|
|
Merhabalar;
Arkadaşlar böyle bir işin yapılması çok ama çok iyi olurdu ama görüyoruz ki böyle şeyler yok ve yakın zamanda da olacak gibi görünmüyor...
Bence durumumuza bakarak sormamız gereken asıl soru "Neden yok?" yerine : "Ne yapılmalı?"dır.
Bir oyun yapımı ekibi gibi bir ekip kurularak bu konu üzerine özellikle yoğunlaşabilir, kendine özel eğitimler hazırlayabilir. Hatta ileriye götürdükçe paralı bile çalışabilirler. (Böylece kurulup kısa süre sonra kaybolmaktansa en azından bir oyun yapmaktan, daha doğrusu yapamayıp dağılmaktan daha faydalı bir iş yapılabilir.) Tabii ki kolay demiyorum ama yapılabilecekler arasında en mümkün olanlardan birisi bu.
Bilgili arkadaşlar bilgi paylaşımı konusunda daha duyarlı davranabilir. Forumlara katılımlar, hazırlanacak dersler vb...
Karamsar olmamak
Düşünüldükçe daha verimli fikirler ortaya koyulabilir. Sizler de bişeyler ekleyin belki birilerine fikir verip teşvik etmiş oluruz
Teşekkürler. |
|
Başa dön |
|
|
dahaka
Kayıt: Jun 02, 2005 Mesajlar: 122 Nereden: Bursa
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 8:55 pm Mesaj konusu: |
|
|
birlik ve beraberlik... |
|
Başa dön |
|
|
Black_Knight
Kayıt: Oct 23, 2002 Mesajlar: 286 Nereden: İstanbul/İzmir
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 9:00 pm Mesaj konusu: |
|
|
Türkiye'de oyun yapımıyla ilgili tek site var.Tamamlanıp bitmiş oyun sayısı bir elin parmağı kadar.Kim oturup kitap yazıcak ki?
Dökümanlar bölümündeki bütün dökümanları toplayıp bassan bi kitap etmiyor daha.
Sonuç daha çok çalışmak lazım.
Çevirilere gelince bahsedilen kitapları çevrilince birşey anlamak pek mümkün olmuyor.Baya bir programlama kitabı inceledim adamlar çevirirken Türkçe İngilizce sözlük alıp kelime kelime çeviriyorlar sanırım
Çeviriyi konudan anlayan birisinin yapması lazım.Sonuçta tonlarca özel terim var.En kötü yanıda Türkiyede kitapların orjinallerini bulamıyoruz.Netten almak zorundayız kitapları.
Kolay gelsin ne diyim |
|
Başa dön |
|
|
DoganBir
Kayıt: Mar 24, 2003 Mesajlar: 305 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 9:09 pm Mesaj konusu: |
|
|
Neden yok sorusunun cevabı çok basit. Yayınevleri para kazanamayacakları böyle bir işe kolay kolay girmezler. Şu an satılan bilgisayar kitaplarına baktığınız zaman bile bunlardan fazla kar edemedikleri ortada iken neden kitap çıkarayım diyen çok insan var. Türkiye'de kafalarda belli bi değişim olmadıkça da kolay değil bu işler. Yüksek Lisans mülakatında Tezimin hangi konu üzerinde olacağını sordular. Ben oyun yazacam dedim (korka korka). Bana bu burada senin bu konuda çalışacağın hoca yok dediler ve hemen kestirip attılar. LES sınavım, not ortalamam ve Mülakattan önce yapılan Bilimsel değerlendirme sınavım iyi olmasına karşılık ben kazanamadım. Ve mülakatta takındıkları tavır bana açık olarak neden alınmadığımı gösterdi. Türkiye'de insanlar oyunu sadece çocukların oynadığını düşünerek hareket ediyorlar.
24 Saatte Oyun Programlama kitabı 2. baskısını yapmış sanırım ama sadece o kadar. İlk baskınında en fazla 2000 (belki de 1000) olacağını düşünüyom. Bu kadarlık bi satışda yayıncıları pek tatmin etmez.
Belli çalışmalarda yok değil. Introdoction to 3D Game Programming with Direct X 9.0 kitabını çevirmeyi 3 arkadaş düşünüyorduk. Hatta kitabın yarısından fazlasının çevirisi de hazır gibi bişi. Yayınevi bile hazır. Ama okul bitince bu çalışmayı maddi nedenlerden ötürü devam ettiremedik. Bi noktadan sonra maddi nedenlerden ötürü de eliniz kolunuz bağlı kalıyor. Zenginsinizdir, bu işi hobi iiçn rahatça yaparsınız. Ama bu da herkesin elinde olacak bi şey değil. İnaşallah ilerde bu değişir ve hem sevdiğimiz işi yapar hem de bundan para kazanırız.
Geri dönüp yazıyı tekrar okuyacak vaktim olmadığından hata yaptıysam kusura bakmayın |
|
Başa dön |
|
|
DoganBir
Kayıt: Mar 24, 2003 Mesajlar: 305 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 9:15 pm Mesaj konusu: |
|
|
Sakarya Üniversitesinde olanlar bitirme tezimize ulaşabilirler (Bilgisayar Mühendisliği). İyi bi çevirinin üzerine kendi bilgilerimizi ekleyerek oluşturulmuş bir tezdir. |
|
Başa dön |
|
|
LocKman_HacKim
Kayıt: Mar 02, 2005 Mesajlar: 168 Nereden: in İstanbul
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 9:49 pm Mesaj konusu: |
|
|
DoganBir demiş ki: |
Türkiye'de insanlar oyunu sadece çocukların oynadığını düşünerek hareket ediyorlar. |
bu çok doğru! |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 10:09 pm Mesaj konusu: |
|
|
Yazını sonuna kadar okumadım ama diyeceğim şu ki: Arz-Talep meselesi... |
|
Başa dön |
|
|
Hunturk
Kayıt: Jul 20, 2005 Mesajlar: 78 Nereden: heavy metal aleminden
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 10:50 pm Mesaj konusu: |
|
|
Peki bana o zaman biri şunun cevabını versin.
Bu C# ile Oyun yapımı Kitabını kim talep etti.
Hayır bunu talep eden kimse, o zaman şu listedekileride talep etsin bizde istifade edelim.
Bu örneğe bakarak bunun yalnıca arz talep meselesinden ibaret olduğunu düşünmüyorum.
Neyse bu işte çözülür heralde bir şekilde.
Kolay Gelsin. |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 10:58 pm Mesaj konusu: |
|
|
Hunturk demiş ki: |
Peki bana o zaman biri şunun cevabını versin.
Bu C# ile Oyun yapımı Kitabını kim talep etti.
Hayır bunu talep eden kimse, o zaman şu listedekileride talep etsin bizde istifade edelim.
Bu örneğe bakarak bunun yalnıca arz talep meselesinden ibaret olduğunu düşünmüyorum.
Neyse bu işte çözülür heralde bir şekilde.
Kolay Gelsin. |
Bir kere arz/talep oranını öğrenmek için ortada bir ürün olmalı, işte bu üründe senin söylediğin kitap. Önce 2D sonrada 3D kitabı yayınladılar, tabi bu kitaplar çeviri, bu yüzden bir telif ödemeliler, sanırım bu kitaplarında telifi, yayınevi için idealdi ve yayınladırlar yoksa daha iyi kitaplar varken bunlarıda niye yayınlasınlar?! |
|
Başa dön |
|
|
Hunturk
Kayıt: Jul 20, 2005 Mesajlar: 78 Nereden: heavy metal aleminden
|
Tarih: Sat Nov 12, 2005 12:56 am Mesaj konusu: |
|
|
İşte benimde dile getirmek istediğim konu bu zaten.
Ben orda "kim talep etti" lafını mecazi olarak kullandım zaten.
Hadi bu çeviri işini açıklığa kavuşturduk diyelim.
Peki türk oyun yapımcıları neden bir kaynak ortaya koyamazlar.
En azından XXX adlı kişinin XXX Türkçe adlı 3d programlama manuali neden yok.
Bence bu ülkede bu işi yapabilecek çok kişi var ama insanlar kendine güvenemiyor.
Mesela kısa bir hesap yapayım :
1000 adet
1.Hamur
A4 boyutlarındaki
175 sayfalık
bir kitabı, bugün siz 1 milyar 400 milyon gibi bir paraya bastırabilirsiniz.
Bunun içinde Kültür Bakanlığı bandrolü, ISBN numarası dahildir.
Eger bunu bir yayın evine verip fiyatını 20 Milyon olarak belirlerseniz. Standart olark getirisi %35 civarındadır (Kitabı kendiniz bastırırsanız).
hesap ortada...
Neyse kendi soruma cevap vermek gibi bir gaflete düşmüyorum.
Tek söyleyeceğim, işten anlayan insanların bazı şeyleri harekete geçirmesi gerektiğidir. Bunuda sokakta gezen ahmet aga değil bizler yapabiliriz. Lafa geldimi Türkiyenin ilk ve Tek hödö hödösü demek kolay ama olay icraat olunca maalesef bir anda herkes "burası türkiye agabey " oluyor.
Kolay Gelsin. |
|
Başa dön |
|
|
wachoo
Kayıt: May 18, 2005 Mesajlar: 33
|
Tarih: Sat Nov 12, 2005 7:12 pm Mesaj konusu: |
|
|
Genel anlamda yazilanlar söyle bi baktim vede olumsuz bi hava estigini gördüm..benim diyeceklerim bondan biraz farkli.Arkadaslar bu gun merak edip kitapcilari gezdim....bilirsiniz bu alfa yayinlarindan cikan bi kitap var 3d oyun programlamaya giris diye tom miller diye biri yazmis ..neredeyse butun seckin kitapcilari dolastigimda sunu gördüm bu kitap yok ..acaba istenmis vede satilmismi diye sordugumsa saolsunlar bilgisayarda baktilar bu kitap gelmis vede satilmis..hemen hepsinde durum bu idi..yani bu baglamda demek istedigim yayin evleri bu iste cok para oldugunun farkindalar.yani bu kitaplar öyle yada böyle satiyorlar.yalniz Alfa yayinlari disinda baska yayin evleri de var onlarda bu isin uzerine egilebilirler.fakat Alfa yayin evinin bastigi kitaplar nedense baan dise dokunur seyler olarak gelmiyor..mesela direk direct x diye a dan z ye directx anlatan bi kitap yok..yada opengl diye bisey yok.yayimlanan bu kitaplarada bakinca cogu sizi oyun programlama konusunda bayaa bi ileri gittiginizi var sayarak anlatmaya basliyorlar.hatta directx bildigimizi var sayiyorlar bu nedenlede kitaplar hedefin cok disindalar
sanirim yayin evleri sadece isme bakarak tercüme yaptiriyorlar eminim direct x deseniz höng diye kalacaklar ..bilseler aslinda ilk cevirisini yapip satmayi düsünecekleri kitaplar bunlar olurdu. |
|
Başa dön |
|
|
Hunturk
Kayıt: Jul 20, 2005 Mesajlar: 78 Nereden: heavy metal aleminden
|
Tarih: Sun Nov 13, 2005 12:51 am Mesaj konusu: |
|
|
MesajTarih: Sat Jul 05, 2003 3:07 am
Üniversite sınavının gecmesinden sonra bir senedir dogru düzgün ugrayamadıgım, bir kitabı alıp bi masaya oturup inceleyemedigim kitapcıya vardıgımda yaklasık 3-4 senedir karsılastıgım acı sonla karsılastım.
Aradan gecen koskoca bir yılda bir tane bile OpenGL & Dx kitabı Türkçeye çevrilmemiş...
Kaldıki çocukken bilgisayar kursuna gittigini söyleyen v kendisini piyasaya bilgisayarcı olarak yansıtan arkadasım benim Dx kitabı aradıgımı duyunca
\"bende sürücüsü var ben kurarım oyun mu oyniyamiyon?\" diye cevap verdi
Kahrolsun Bilgisayar kursları
Ha bide unutmadan
2 yıl önce aynı sürüm olmasa bile aynı içerige sahip olarak 8.5 milyona aldıgım orjinal VC++ kitabı 39 Milyon olmu 6. sürümde
Allah yeni baslayacak olanlara ve kaynaksızlara hele hele ingilizce bilmeyenlere
Sabır ve Azim ve Para Versin.
Alıntı: |
Bu yazıyı az önce ilk mesajlara bakarken gördüm. Konumuzun daha önce dile getirildiğini gösteren ilginç bir benzerlik.
Forum yetkililerinin dediği gibi, sitede incleme yapmadan konu açmamak lazım.
Kolay Gelsin. |
|
|
Başa dön |
|
|
|