Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
senem
Kayıt: Nov 11, 2005 Mesajlar: 6
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 5:45 pm Mesaj konusu: OpenGL-3d |
|
|
Merhaba,
OPENGL ile karakter animasyonu üzerinde çalışıyorum. Acaba .jpg formatında bir objeyi 3 boyutlu hale getirip .tga formatında texture mapping ile üç boyutlu hale getirmek mümkün olur mu?
Yani fotoğrafını çektiğim bir oyuncağı 3d-opengl ile c++ ile canlandırmam mümkün olur mu, nasıl mümkün olur, onu araştırıyorum )
Tşk. |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 5:51 pm Mesaj konusu: |
|
|
Senin istediğin şeyden ne baklediğini sanırım anladım ve cevap veriyorum: Böyle birşey kesinlikle olmaz! olsaydı zaten 3D Tasarımcıları bu kadar zahmet sonunda iş sahibi olamazlardı! |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 5:56 pm Mesaj konusu: |
|
|
Boyle bir Proje var !
Resimlerle 3d oda olusturuyorlar ve icinde gezebiliyorsun.. |
|
Başa dön |
|
|
tetanoise
Kayıt: Jan 18, 2003 Mesajlar: 432 Nereden: Ankara
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 6:00 pm Mesaj konusu: |
|
|
Open GL = Uygulama Programlama Arabirimi (API) olup
C++ = Bir program geliştirme ve derleme ortamı olup
her ikisi de model formatı değildir...
İstediğin işi yapabilmek için 3D model kullanmak ve bunun içinde model üretmek gerekmektedir...
Bahsettiğin jpg dosyalarını ancak modelleme aşamasında referans olarak kullanabilmen mümkündür...
iPhotoModeler gibi programlar fotoğraftan model çıkartabilmeyi vaad ediyor olsalar ve hatta başarsalar da bu pek başarılı sonuçlar vermiyor. Dolayısıyle oturup modelleme yapmak her zaman daha iyidir...
Objeyi modelledikten sonra ise Direct-X, Open GL gibi bir API ile C++'da yazılabilecek bir 3D Motor ile ekrana bastırmak mümkündür...
Bahsedilen tüm bu processler hiçde kolay işler değildir, bunu da peşinen belirteyim ve işin daha vahimi hepsi birbirinden ayrı ve hepsi de kendi içlerinde uzmanlık gerektiren konulardır...
Kısaca; Sorunun yanıtı "Olumsuz" dur... |
|
Başa dön |
|
|
scg
Kayıt: Oct 30, 2002 Mesajlar: 38 Nereden: Ankara
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 7:37 pm Mesaj konusu: |
|
|
Anahtar kelimeler :
--> Image - Based Modelling.
--> Computer Vision : image based model construction.
Bunları google da arat..
Ayrıca Paul Debevec'in sitesine de bak.
Kolay gele ..
scg. |
|
Başa dön |
|
|
Nomax
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 9:20 pm Mesaj konusu: |
|
|
3d model olmaz ama animasyonlu sprite kullanman da mümkün. |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 9:26 pm Mesaj konusu: |
|
|
3d modele ceviriyorlar arkadaslar ..
belirli yerlerden fotograflar cekip fotograflarda objenin vertexlerini programa gosterdigin zaman o obje 3d olarak kullanilabiliyor fakat bunun yerine model cizmek en karli ve kolay yol.... |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 9:56 pm Mesaj konusu: |
|
|
vmeydaneri demiş ki: |
Boyle bir Proje var !
Resimlerle 3d oda olusturuyorlar ve icinde gezebiliyorsun.. |
Bence o dediğin zaten resimlerle oluşturulan geometri olayıdır aynı Heightmap/Terrain gibi
Tamam o halde, biri bana bunu, elini vertexlere değdirmeden modellesin: Örnek Resim!
scg demiş ki: |
--> Image - Based Modelling.
--> Computer Vision : image based model construction.
Bunları google da arat..
Ayrıca Paul Debevec'in sitesine de bak.... |
Arattım sanırım en ideal bağlantı bu gibi: SigGraph
Image - Based Modeller desen olabilir ama Modelling, zaten Milkshape'te bunu yapıyor?
Computer Vision.... diye arattım:
Computer Vision Kitabından demiş ki: |
The field of computer vision combines techniques from physics, mathematics, psychology, artificial intelligence, and computer science to examine how machines might construct meaningful descriptions of their surrounding environment. The editors of this volume, prominent researchers and leaders of the SRI International AI Center Perception Group, have selected sixty papers, most published since 1980, with the viewpoint that computer vision is concerned with solving seven basic problems: Reconstructing 3D scenes from 2D images Decomposing images into their component parts Recognizing and assigning labels to scene objects Deducing and describing relations among scene objects Determining the nature of computer architectures that can support the visual function Representing abstractions in the world of computer memory Matching stored descriptions to image representation
Each chapter of this volume addresses one of these problems through an introductory discussion, which identifies major ideas and summarizes approaches, and through reprints of key research papers. Two appendices on crucial assumptions in image interpretation and on parallel architectures for vision applications, a glossary of technical terms, and a comprehensive bibliography and index complete the volume. |
Yani bu iş imkansız! |
|
Başa dön |
|
|
senem
Kayıt: Nov 11, 2005 Mesajlar: 6
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 11:03 pm Mesaj konusu: |
|
|
3d bir model oluşturup canlandırmaya karar verdim. texture mapping ile olur sanırım. |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 11:06 pm Mesaj konusu: |
|
|
senem demiş ki: |
3d bir model oluşturup canlandırmaya karar verdim. texture mapping ile olur sanırım. |
Senem kavramlar karışıyor?
Önce geometri noktlaraını oluşturacan (Elle) daha sonra Doku koordinatlarını belirleyecen (Elle) ve en sonra (Bu bir öncede olabilir) Hareketlendirecen (Elle) |
|
Başa dön |
|
|
senem
Kayıt: Nov 11, 2005 Mesajlar: 6
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 11:20 pm Mesaj konusu: |
|
|
Şöyle sanırım, önce 3d model oluşturacam, örneğin bir palyaço. Sonra texture mapping ile bunu opengl'de map edicem. Animasyon en kolay tarafı zaten. Dikdörtgenlerle animasyonu yapmıştım. Eksik olan o dikdörtgenlere 3d bir karakter modeli giydirmek-palyaço gibi sanırım. |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 11:23 pm Mesaj konusu: |
|
|
Sen'um up Hangi programlama dili ile yapacan OpenGL'de bu işi?
Sen bir editörle mi çizecen? anlamadım yaa, Karışıklık var |
|
Başa dön |
|
|
senem
Kayıt: Nov 11, 2005 Mesajlar: 6
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 11:27 pm Mesaj konusu: |
|
|
visual C++ ile. |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 11:33 pm Mesaj konusu: |
|
|
Yaw böyle karşılıklı sohbet eder gibi oluyor, topluca yazalım cevapları. Şimdi Sen bunu modellemeyi kodla yapacan? Olmaz! demir testeresiyle, ağaç kesmeye benzer bu iş... Olmaaaz Bir Editör bulup modellemelisin mesela 3DS Max, Lightwave, Maya, AutoCAD bu araçlarla modelleyip, dokulayabilir ve hareketlendirebilirsin daha sonra kodlayarak Interaktif bir uygulamala yaparsın ama bunları yapmak biraz zaman alır (3-4 sene gibi) |
|
Başa dön |
|
|
lucifer
Kayıt: Nov 02, 2002 Mesajlar: 215 Nereden: Istanbool
|
Tarih: Fri Nov 11, 2005 11:37 pm Mesaj konusu: |
|
|
Simdi
Benim bildigim iki yontem var, biri shape from shading. Bunda 3d modelini cikartmak istedigimiz objeyi kamera karsisina geciriyor, cesitli acilardan isik vererek fotogramlarini cekiyor, sonra da bu fotograflardaki golgelerden yararlanarak 3d modeli olusturuyoruz. Bu yontem height-map benzeri seylerde mukemmel sonuc veriyor.
Bi de shape from siluette var. bunda da obceyi zit renkli bir yere oturtup isik sabitken kamerayi hareket ettirerek sagdan soldan fotografini cekiyor, sonra fotolara threshold atip siluet'leri elde ediyor, bu siluetleri kullanarak 3d modeli elde ediyoruz. Bu yontem conveks olan seylerde iyi sonuc veriyor, misal vazo, caydanlik, etc.
bunlar kasici seyler, matematiginiz cok saglam degilse bulasmayin. yoksa fourier transformlarin icinde bogulmak mumkun. |
|
Başa dön |
|
|
|