Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - 3D Model Arşivim !
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

3D Model Arşivim !

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Grafik, Modelleme ve Tasarım
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
RoadMaster



Kayıt: Oct 17, 2003
Mesajlar: 209

MesajTarih: Mon Oct 31, 2005 2:55 pm    Mesaj konusu: 3D Model Arşivim ! Alıntıyla Cevap Ver

Merhaba;
Elimde 3 GB model arşivim var.Bunların içinde toplamda 1517 adet model bulunmakta.her konu ile ilgili bir model var.Şu anda bu mesajı internet cafeden yazmam dolayısıyla resimleri upload edemiyorum.Eger ankarada bir datacenterda makinası bulunan varsa hemen koyalım herkez faydalansın.Modellerin resimlerini web galery haline sokunca sadece 300 MB resimler tutuyor.Bu modellerin 2 GB i Çok Yüksek Kalite ve Çok Sayıda Poligon içeren modellerden oluşuyor.Geri Kalanı İse Oyunlarda kullanılabilecek seviyede LOW POLY modeller.
Saygılarımla;
Korcan Ergün
Başa dön
Kullanıcı profilini gör MSN Messenger
Ragnor



Kayıt: Jan 26, 2003
Mesajlar: 218
Nereden: Bursa

MesajTarih: Mon Oct 31, 2005 3:06 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Sorun şu modellerin hepsi sana mı ait? Yoksa internet veya başka bir ortam vasıtası ile topladığın modeller mi? Bu önemli çünkü bu modeller başkalarınınsa kullanacak programcı modellerin sahibinin adını credits gibi bir kısma yazarak belirtmek isteyebilir veya belkide modelin sahibi bunu talep etmiştir.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
proximity



Kayıt: Apr 04, 2005
Mesajlar: 395
Nereden: istanbul

MesajTarih: Mon Oct 31, 2005 3:10 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Ben de bişey soracam. Sadece modeller mi var yoksa iskelet sistemleri de dahil mi modellerin içinde?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
GARYOSAVAN



Kayıt: Apr 16, 2005
Mesajlar: 59
Nereden: İzmir

MesajTarih: Wed Nov 02, 2005 11:20 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bendeki model arşivi 20GB dan daha fazla. Hepsi Texture'li ve Collessionlu. High, Medium, Low ve Very Low olarak kademeli. Smile ilgilenenler varsa ve izmir delerse bol miktarda boş CD ile bana gelebilirler. Smile Modeller genelde askeri uçak, helikopter, tank, top, tüfek denizaltı vs vs.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et Yahoo Messenger MSN Messenger
Nomax



Kayıt: Jan 24, 2003
Mesajlar: 1134
Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...

MesajTarih: Thu Nov 03, 2005 1:07 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Garyosavan yanlış anlama ama collision'lı model nasıl oluyor? Maksat ukalalık yapmak değil varsa öğreneyim diye soruyorum, merak ettim cidden.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
RoadMaster



Kayıt: Oct 17, 2003
Mesajlar: 209

MesajTarih: Thu Nov 03, 2005 12:08 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

GARYOSAVAN demiş ki:
... Texture'li ve Collessionlu. ...


Collisionlu model nasıl oluyor Very Happy yani sen dosyayı import edince çarpışmada onla birliktemi geliyor Very Happy güldürme beni.Birde arkadaşım biz burda yardım etmek istiyoruz arşivimiz var diye gaz yapmaya çalışmıyoruz.

şakacı seni Very Happy

diğer arkadaşlar için :

hayır modeller benim modellerim değil.Yüksek kalite olanların hepsi textureli.oyunlarda kullanılabilecekler ise texturesiz.evet bazı modellerde iskelet sistemi mevcut ancak ne kadar uyumlu olur bilemem.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör MSN Messenger
stroma



Kayıt: Mar 31, 2003
Mesajlar: 169

MesajTarih: Thu Nov 03, 2005 12:28 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

çarpışma modeli:
modelllerde per-poligon çarpışma testleri yapmak için hazılanan epeyce low-poly dış bölge. bir nevi bounding box-sphere gibi bounding mesh ve genelde model dosyası içine konur ama fonksiyonel olarak da hazırlanabilir, tesselation falan oluşturmak gerekir, zahmetlidir, modeliste bırakmak daha yerinde olur.. sadece çarpışma deil, occlusion testlerinde de işe yarar bu collision mesh ler, hatta bazısı gölgeleri de bu mesh üzerinden işler.
yani:
Alıntı:
sen dosyayı import edince çarpışmada onla birliktemi geliyor
evet.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
Aynstaynx



Kayıt: Jul 03, 2005
Mesajlar: 158
Nereden: Antalya/BELEK

MesajTarih: Thu Nov 03, 2005 12:29 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Evet ihtiyacımız VAR Şu anda yapmakta olduğumuz oyunun 1. Raun'u için bol miktarda Ağaç lazım...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
RoadMaster



Kayıt: Oct 17, 2003
Mesajlar: 209

MesajTarih: Thu Nov 03, 2005 2:49 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

stroma demiş ki:
Alıntı:
sen dosyayı import edince çarpışmada onla birliktemi geliyor
evet.


KISI KENDI KULLANDIGI ENGINEDE COLLISION OLMADAN SENCE NASIL COLISSION MODELLE GELEBILIR ?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör MSN Messenger
stroma



Kayıt: Mar 31, 2003
Mesajlar: 169

MesajTarih: Thu Nov 03, 2005 5:44 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

RoadMaster demiş ki:
KISI KENDI KULLANDIGI ENGINEDE COLLISION OLMADAN SENCE NASIL COLISSION MODELLE GELEBILIR ?
kişi nasıl kullandığı engine de renderer olmadan vertex ve face data ları geliyorsa öyle.. ister kullanır, ister kullanmaz, ister modele ekler, ister eklemez. ama modelde o bilgiler olabilir, isterse modelden bilgileri siler, isterse tüm oyunu model dosyasının içine koyar.
...
bu tarz konuşmalar geçecek kadar komik bir hale gelmiş forum.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
RoadMaster



Kayıt: Oct 17, 2003
Mesajlar: 209

MesajTarih: Thu Nov 03, 2005 6:11 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

hayır komik bir konu değil.belki editörde collision olabilir.(max.maya vs vs )

ancak sen bir modeli aktararak fizik olayları gerçeleştirilmez.adamlar binlerce satır kod yazıp çarpışma yapıyorlar.düşünsene bir modelle yapılırmı ?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör MSN Messenger
Black_Knight



Kayıt: Oct 23, 2002
Mesajlar: 286
Nereden: İstanbul/İzmir

MesajTarih: Thu Nov 03, 2005 8:25 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Modelin icine bazi ucgenler duzlemler kureler kupler konup daha sonra oyun kodu icinde bunları carpısma icin kullanabilirsin.Ya da modeli yukledikten sonra kendi olusturursun bunları vertexlerin tek tek degerlerini toplayıp merkeze en uzagı bulup falan filan.
Ama model kendi basina collision test yapmiyor.Model icinde collision detection icin yardimci geometry olabilir.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
GARYOSAVAN



Kayıt: Apr 16, 2005
Mesajlar: 59
Nereden: İzmir

MesajTarih: Sat Nov 05, 2005 3:11 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Çok bilmiş vatandaşlara lütfen okuyun öğrenin neyin ne olduğunu. Gerçi ingilizce ama anlayan anlar...

Modeller bu şekilde:
Asıl model, Uzaktan Görünüm, Kaza Yapmış Görünüm, Kolezyon Hesaplama Modeli, 2. cil Kolezyon Hesaplama Modeli (Birden farklı objeler için ayrı hasar ve etkileşim hesapları için kullanılır), vs. vs. diye gidiyor. Ancak görüyorumki bu tarz model kullanımını bilmeyen arkadaşlar var. E burada da taş atmayı seven birçok tip olduğundan benim kayalardan nasiplerini elbette alacaklar...


Daha fazla bilgi ve resim için:
http://www.planetbattlefield.com/mdt/tutorials/StandardMeshAnatomy/index.shtm
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et Yahoo Messenger MSN Messenger
GARYOSAVAN



Kayıt: Apr 16, 2005
Mesajlar: 59
Nereden: İzmir

MesajTarih: Sat Nov 05, 2005 3:21 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Ben en iyisi tam olarak yazayım. Bilmeyenler veya anlayamayanlar elbette olacaktır.

(High Poli) Asıl Model (Oyunda gördüğünüz ağzınız açık baktığınız ekran kartınızı kastıran model)

(Low Poli) Düşük Poligon halinde aynı model (Modelin uzaktan görünümü için %40-%20 daha az poligonlu model ile temelde aynı grafik kartını kasmamak için kullanılan model)

(Low Poli) Kolezyon Model (Bahsi geçen çarpışma hesaplarının yapıldığı model)

(Very Low Poli) 2.cil Kolezyon Model (Bahsi geçen çarpışma hesaplarının yapıldığı model, ancak bazı oyun motorlarında gerekiyor BF1942, BF Vietnam ve BF2 gibi...)

(Very Low Poli) Gölge Modeli (Asıl model yerine çok daha düşük poligonlu bu model üzerinden ışık hesapları yapılıyor)

(Low Poli) Kaza Modeli (Araç veya obje vurulduktan veya yandıktan sonra oluşan kullanım dışı kaza geçirmiş görünüm modeli)

Bunlardan Asıl Model, Düşük Poligon Model ve Kaza Modeli'nin kaplamaları mevcut.

Arkadaşım!... Sen birşeye saldırıda bulunacaksan!... Çok iyi hazırlanıp gelmen lazım!... Bak buraya yazıyorum! Neymiş?... İçinde her bir ıvır zıvırı varmış!...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et Yahoo Messenger MSN Messenger
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Grafik, Modelleme ve Tasarım Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.155 Saniye