Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Mon Oct 17, 2005 12:48 am Mesaj konusu: Fizik Simulasyonu |
|
|
Selamlar,
Gecenlerde erdi ata bleda ile FFW yani hazirladigi base code hakkinda konusurken icindeki OpenGL ornegi gozume carpti. Dedim ki bunu biraz gorsellestirsek sence nasil olur? Oda boyle bir seyin guzel olabilecegini soyluyince bugun bir deneme yaptim arada SDL de kulandim bu benim ilk SDL deneyimim birazda Mos Oyun motorunun Grafik motorunuda kulanarak FFW openGL ornegini alttaki hale getirdim..
Degerleri degistirebiliyorsunuz fakat SDL tam ısınamadigim icin mouse devamli tiklamayi bulamadim sadece ilk basisi aliyor bu ornekde degerleri degistirebilirsiniz.
Eglencesine yapmistik fakat insan merak ediyo tabi sizce nasil olmus?Dosya indirip yorumlari yazarsaniz sevinirim ..
Planetary Motion:
http://mosengine.inativa.com/dosya/pmtest.zip
|
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Thu Oct 20, 2005 12:37 am Mesaj konusu: |
|
|
tekrar slm sanirim kimse bakmadi ama neyse biz denemelerimize devam ediyoruz.
Fonksiyon cizimi ile devam ediyoruz.
aralik [-4pi , 4pi]
z[x,y]=cos(x)+cos(y)
Birde fonk. uzerine bir top biraktim rastgele geziniyor.
Klavye:
Devamli basmaniz gerek tuslara:
Ok tuslari : ileri ,geri , sag, sol
W,A,S,D : Rotasyon
Space : Wireframe ve ya boyali cizim
http://mosengine.inativa.com/dosya/grafik.zip |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
|
Başa dön |
|
|
DarkScythe
Kayıt: Aug 04, 2005 Mesajlar: 173 Nereden: Vault 35
|
Tarih: Thu Oct 20, 2005 2:09 am Mesaj konusu: |
|
|
2. örneği görünce aklıma nette gördüğüm bi örnek geldi , bu örneği hep beğenmişimdir "verlet integration method" denen mereti iyi öğrenmek lazım hakkaten
www.isikyemek.com/n/car.rar |
|
Başa dön |
|
|
ebleda
Kayıt: Dec 30, 2004 Mesajlar: 183 Nereden: usa
|
Tarih: Thu Oct 20, 2005 9:11 pm Mesaj konusu: |
|
|
verlet metodu hizli ama o kadar iyi sonuc veren bir metod degil ne yazik ki. Tabi bu ne programliyacaginiza bagli |
|
Başa dön |
|
|
Ragnor
Kayıt: Jan 26, 2003 Mesajlar: 218 Nereden: Bursa
|
Tarih: Thu Oct 20, 2005 10:21 pm Mesaj konusu: |
|
|
Çok güzel şeyler tamam da ben kaynak kod göremeyince bu tarz ufak demolar ile pek ilgilenemiyorum.
Özellikle senin motoru SDL ile beraber nasıl kullandığını merak ediyorum.
Ya Vedat bence sen oturup şu motoru bir elden geçir birde döküman yazıp insanlara sun. Hatta kodlarınıda aç. Public Domain olarak ver demiyorum, kodları açıp mesela ticari amaçla kullanılmadığı sürece para istemediğin ticari ürünler için para istediğin bir lisans ile sunarsan bende bu oyun motoru cidden büyümeye başlar. Çünkü ancak bu sayede çok önemli olan kullanıcı kitlesine kavuşmaya başlar. Konudan uzaklaşmaya başladım ama bir anda ilham geldi öyle . |
|
Başa dön |
|
|
ebleda
Kayıt: Dec 30, 2004 Mesajlar: 183 Nereden: usa
|
Tarih: Thu Oct 20, 2005 11:26 pm Mesaj konusu: |
|
|
En azindan fizik kodlari acik |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Thu Oct 20, 2005 11:51 pm Mesaj konusu: |
|
|
Alıntı: |
Çok güzel şeyler tamam da ben kaynak kod göremeyince bu tarz ufak demolar ile pek ilgilenemiyorum.
Özellikle senin motoru SDL ile beraber nasıl kullandığını merak ediyorum.
Ya Vedat bence sen oturup şu motoru bir elden geçir birde döküman yazıp insanlara sun. Hatta kodlarınıda aç. Public Domain olarak ver demiyorum, kodları açıp mesela ticari amaçla kullanılmadığı sürece para istemediğin ticari ürünler için para istediğin bir lisans ile sunarsan bende bu oyun motoru cidden büyümeye başlar. Çünkü ancak bu sayede çok önemli olan kullanıcı kitlesine kavuşmaya başlar. Konudan uzaklaşmaya başladım ama bir anda ilham geldi öyle . |
- 1. ornekde kodlar zaten acik istersen sende www.ebleda.com dan FFW yi indirebilirsin.
-SDL ile birlikte kendi oyun motorumu kullanmiyorum orneklere parcalardan ekleme yapiyorum burda amacim SDL ogrenmek idi ve bu orneklerle ogrendim sayilir ..
-Motoru insanlara sunma olayina gelince ben bu motoru kendi oyunlarimi rahat yazabilmek icin gelistiriyorum ama insanlardan genelde
"hangi oyun motorunu kulaniyorsun ..Bizde kulanabilirmiyiz ..." gibi mesajlar geliyor buna anca motoru DLL yaparak belirli bir lisans koyarak cozum bulabilirim ama su an icin bir planlama yapmadim. |
|
Başa dön |
|
|
|