Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - OpenGL uygulamalarım neden hızlı çalışıyo??
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

OpenGL uygulamalarım neden hızlı çalışıyo??

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
wisecode_g



Kayıt: Jul 29, 2005
Mesajlar: 17
Nereden: istanbul

MesajTarih: Sat Sep 24, 2005 2:19 am    Mesaj konusu: OpenGL uygulamalarım neden hızlı çalışıyo?? Alıntıyla Cevap Ver

OpenGL de derlediğim uygulamalar çok hızlı çalışıyor bunu düzeltmenin bir yolu varmı acaba? Confused
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
Black_Knight



Kayıt: Oct 23, 2002
Mesajlar: 286
Nereden: İstanbul/İzmir

MesajTarih: Sat Sep 24, 2005 10:28 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Ekran karti monitor ayarlarindan wait for vertical synci(vsync) aç boylece ekran monitorun tazeleme orani kadar cizilir her saniye 60,70,75,80 falan gibi bir rakam o zaman cok hizli olmaz.
Olayi tam cozucem dersen time based movement yapman lazim.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
madprogrammer



Kayıt: Jun 10, 2004
Mesajlar: 290
Nereden: İstanbul // Üsküdar

MesajTarih: Sat Sep 24, 2005 11:05 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

iki basit çözümü var kod bazında ya Time Based Movement olayını kullanacaksın ya da PFNWGLEXTSWAPCONTROLPROC extensionını kullanacaksın bu sayede program içinden monitörün vsync olayını kontrol edip vsync değerini vsync kullanma, 60 fps ve 30 fps şeklinde belirleyebilirsin hatta bak örneği de vereyim

Kod:

typedef void (APIENTRY *PFNWGLEXTSWAPCONTROLPROC)   (int);
typedef int  (*PFNWGLEXTGETSWAPINTERVALPROC)    (void);

PFNWGLEXTSWAPCONTROLPROC wglSwapIntervalEXT       = NULL;
PFNWGLEXTGETSWAPINTERVALPROC wglGetSwapIntervalEXT  = NULL;

// ardından uygulamayı başlatırken çağrılan fonksiyon içinde bunları yaz

wglSwapIntervalEXT = (PFNWGLEXTSWAPCONTROLPROC)wglGetProcAddress("wglSwapIntervalEXT");
   wglGetSwapIntervalEXT = (PFNWGLEXTGETSWAPINTERVALPROC)wglGetProcAddress("wglGetSwapIntervalEXT");

// ardından yine init fonksiyonu içinde bunu şu şekilde kullan
// 0 = vsync'yi devre dışı bırak, 1 = 60 fps, 2 = 30 fps
wglSwapIntervalEXT(0); // 0 yerine 1 veya 2 de yzabilirsin

// hepsi bu kadar gayet basit ha sakın glext'i dahil etmeyi unutma projene.



hadi kolay gelsin umarım yardımcı olmuştur
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
madprogrammer



Kayıt: Jun 10, 2004
Mesajlar: 290
Nereden: İstanbul // Üsküdar

MesajTarih: Sat Sep 24, 2005 11:06 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

bu arada yanlış anlaşılmasın ben 60 ve 30 fps'yi örnek olarak verdim aslında 60 yerine monitör yenileme hızı ve 30 yerine de bu hızın yarısı olacaktı
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
wisecode_g



Kayıt: Jul 29, 2005
Mesajlar: 17
Nereden: istanbul

MesajTarih: Sat Sep 24, 2005 11:25 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

tşkler şimdi olayı çözmek için biraz kasayım Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
wisecode_g



Kayıt: Jul 29, 2005
Mesajlar: 17
Nereden: istanbul

MesajTarih: Sat Sep 24, 2005 12:06 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

wglSwapIntervalEXT = (PFNWGLEXTSWAPCONTROLPROC)wglGetProcAddress("wglSwapIntervalEXT");
wglGetSwapIntervalEXT = (PFNWGLEXTGETSWAPINTERVALPROC)wglGetProcAddress("wglGetSwapIntervalEXT");

kısmını tam olarak nereye koyacam acaba? nereye koyduysam hata veriyo.. compile oluyo ama exeyi çalıştırırken geçersiz işlem yürütüyo acaba bi yerde hata mı yaptım??
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
wisecode_g



Kayıt: Jul 29, 2005
Mesajlar: 17
Nereden: istanbul

MesajTarih: Sat Sep 24, 2005 12:10 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

tmm oldu..

konu kapanmıştır tşk ederim arkadaşlar.. Wink
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.263 Saniye