Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
Nomax
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Tue Sep 06, 2005 3:45 am Mesaj konusu: MD2 lisansı. |
|
|
Quake2'de kullanılan MD2 modellerinin lisans ücreti hakkında fikri olan veya nereden bilgi alabileceğimi bilen var mı? id software sitesinde sadece motorları lisanslamak üzerine bilgi var.MD2 formatı tek başına lisanslanamaz mı? İlla ki Quake 2 motorunun lisansını mı satın almak lazımdır? Şimdiden teşekkürler... |
|
Başa dön |
|
|
madprogrammer
Kayıt: Jun 10, 2004 Mesajlar: 290 Nereden: İstanbul // Üsküdar
|
Tarih: Tue Sep 06, 2005 9:17 am Mesaj konusu: |
|
|
Olmaması gerek diye hatırlıyorum sonuçta md2 formatında modeller yaratmak için kullanacağın program ücretli ya da ücretsiz herhangi bir program olacaktır. oyunlarda kullanmak üzere kalkıp md2'ye de para ödenmez tahminimce. 3ds de ücretsiz bir format ve çoğu oyunda kullanılan formatlar da. Yani diyeceğim bsp formatı gibi olmalı. Formatın lisans bedeli yok fakat bsp haritaları oluşturan programlar ücretli tabii programı kendin yazmazsan veya türk işi yöntemlere gitmezsen... |
|
Başa dön |
|
|
Nomax
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Tue Sep 06, 2005 4:57 pm Mesaj konusu: |
|
|
Anladım.Sonuç olarak MD2 kullanmak bedava.Sadece modellediğin programın lisansına sahip olman yeterli.Tıpkı Radiant ile bsp derliyormuş gibi.Bedava araçlarla bsp derlendiğinde ücret ödenmediğini okumuştum... |
|
Başa dön |
|
|
Aynstaynx
Kayıt: Jul 03, 2005 Mesajlar: 158 Nereden: Antalya/BELEK
|
Tarih: Thu Sep 08, 2005 5:53 pm Mesaj konusu: |
|
|
Lisans olayı sanıldığı gibi her şeye uygulanamıyor ben şuanda bir program geliştiriyorum yakında beta sürümünü sizlere sunacağım ha bu programın source kodlarını istersem (Visual Studio.NET) 'de istersem (Sharp Develop)'u kullanırım birisi ücretsiz diğeri birton para ha elimde hangisi varderseniz ikiside var sonuçta derlediğim zaman buna ayrı bir lisans alacağım'da bana lisanslı bir Derleyicimi yoksa ücretsiz bir derleyicimi kullandığım sorulmuyor bana sadece source kodlarının tamamen bana ait olup olmadığı soruluyor sonuçta lisansımı alıyorum ve müşterilerim bundan sonra benden lisans almak zorunda kalıyor kalkıpda başka bir programla derlenmiş bu derleyicinin lisansını alalım demiyor...!
Bir Develop yani program tasarımcısından hiçbir şekilde lisanslı lisanssız program geliştirmesi beklenmemelidir o sadece mesleğini Profesyönelce icra eden Coder dır. Programcının kullandığı Uzantı nın ne olacağını kimse hiçbir şekilde lisansla durduramaz..
Senin MD2 Formatın ise Oyunu geliştiren Yazılım ekibinin o günü şartlarında ürettikleri bir sıradan uzantıdır ha sen dosyalarını yedeklerken .DAT değilde Benim sürekli yaptığım gibi Firma başharflerinide kullana bilirsin (.SA) kalkıpda başka bir programcı niye bu .SA 'yı kullandı diye bir hak idda edemem.
Çok konuştum galiba Bu arada Çok yakında beta sürümünü yayınlayacağım programı titizlikle inceler test eder hatalarını bana iletirseniz sevinirim..... |
|
Başa dön |
|
|
Nomax
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Fri Sep 09, 2005 12:04 am Mesaj konusu: |
|
|
Aynstaynx sen yanlış anladın.Ben md2 dosya formatını lisanslamaktan bahsediyorum uzantısını lisanslamaktan veya kullanmaktan değil.Direk Quake2 formatında modeller yani. |
|
Başa dön |
|
|
DataDump
Kayıt: Aug 26, 2005 Mesajlar: 35
|
Tarih: Fri Sep 09, 2005 12:12 am Mesaj konusu: |
|
|
Lisans icin dosya uzantisina bakilmiyor. Header dosyasina gore degerlendiriliyor. Mesela header degerleri md2 icin "IDP2", mp3 icin "ID3" dur. Sen istedigin kadar uzanti degistir hicbirsey farketmez. |
|
Başa dön |
|
|
Nomax
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Fri Sep 09, 2005 7:21 am Mesaj konusu: |
|
|
Neden herkes aynı şeyi söylüyor? |
|
Başa dön |
|
|
|