Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
paradox
Kayıt: May 27, 2005 Mesajlar: 120 Nereden: bursa
|
Tarih: Mon Sep 05, 2005 5:29 am Mesaj konusu: Araba yarışı projesi |
|
|
araba yarışı oyunu yapmaya karar vermiştim.şimdilik fazla bi ilerleme yok.umarım bitirerrr(işkence olmaya başladı da )
çalışmamdan iki doğal görüntü
|
|
Başa dön |
|
|
GameRealist
Kayıt: Oct 08, 2004 Mesajlar: 220 Nereden: Ankara
|
Tarih: Mon Sep 05, 2005 6:29 am Mesaj konusu: |
|
|
Bu arabalar hoş duruyorlar...
1. Model senin mi?
2. Çok ta önemi yok sen poligon sayılarını söyle,
3. O renkler galiba aracın rengini belirlemiş. Güzel bir menü ile daha iyi olacaktır...
4. Kolay gelsin |
|
Başa dön |
|
|
gamer_umut
Kayıt: Aug 31, 2005 Mesajlar: 35
|
Tarih: Mon Sep 05, 2005 8:12 am Mesaj konusu: |
|
|
kolay gelsin... |
|
Başa dön |
|
|
onur221
Kayıt: Sep 02, 2005 Mesajlar: 18
|
Tarih: Mon Sep 05, 2005 12:09 pm Mesaj konusu: |
|
|
işin zor ama başarırsın bence kolay gelsin |
|
Başa dön |
|
|
dahaka
Kayıt: Jun 02, 2005 Mesajlar: 122 Nereden: Bursa
|
Tarih: Mon Sep 05, 2005 12:55 pm Mesaj konusu: |
|
|
paradox oyun motoru olarak ne kullanıyorsun? |
|
Başa dön |
|
|
Nomax
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Mon Sep 05, 2005 2:09 pm Mesaj konusu: |
|
|
İşkence olmaya başladıysa başaramazsın.Yine de şansın açık olsun... |
|
Başa dön |
|
|
onur221
Kayıt: Sep 02, 2005 Mesajlar: 18
|
Tarih: Mon Sep 05, 2005 2:45 pm Mesaj konusu: |
|
|
kötümser olmamak lazım bitirir bence |
|
Başa dön |
|
|
paradox
Kayıt: May 27, 2005 Mesajlar: 120 Nereden: bursa
|
Tarih: Mon Sep 05, 2005 5:52 pm Mesaj konusu: |
|
|
sorun şu arkadaşlar.
3dsmax da fazla iyi olmadığım için zorlanıyorum sanırım.
bu ferrari (Polygons:45159 Vertices:30881)
bunu nasıl oluyorda tek bi obje olarak yapıyorlar.
bana lastiği,jantı,camı çerçevesi ayrı olarak lazım.bunlarıda ayırmam gerekiyor.
buda birkaç saatimi alıyor.
grafikçi arkadaşlar bildiğiniz bi yöntem varmı.yoksa gerçekten bukadar zahmetli mi bu iş. |
|
Başa dön |
|
|
gamer_umut
Kayıt: Aug 31, 2005 Mesajlar: 35
|
Tarih: Mon Sep 05, 2005 8:49 pm Mesaj konusu: |
|
|
valla araba yarışı oyunu yapıyosun ciddi iş.işallah altından kalkarsın.aman çok büyük bi oyun yapmaya kalkma tek başına |
|
Başa dön |
|
|
3ddreams
Kayıt: Nov 28, 2003 Mesajlar: 352 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Mon Sep 05, 2005 11:31 pm Mesaj konusu: |
|
|
paradox demiş ki: |
sorun şu arkadaşlar.
bunu nasıl oluyorda tek bi obje olarak yapıyorlar.
bana lastiği,jantı,camı çerçevesi ayrı olarak lazım.bunlarıda ayırmam gerekiyor.
buda birkaç saatimi alıyor.
grafikçi arkadaşlar bildiğiniz bi yöntem varmı.yoksa gerçekten bukadar zahmetli mi bu iş. |
Karmaşık yapılı modeller genelde parça parça modellenirler. Sonradan eğer gerekiyorsa tek bir obje haline getirilirler. Bu işi maxte yapabilmek için herhangi bir objeyi seçip nurbs,mesh,poly veya pach çevirdikten sonra objenin modify ayarlarından diğer objeleri bu objeye atach ediyorsunuz. Eğer objeler ayrı ayrı kaplamalar ile kaplanmış ise atach edilen obje üzerindeki kaplamanın değiştirilmesi veya korunması ile ilgili bir mesaj kutusu belirir işinize uyanı seçip onaylıyorsunuz. Aynı anda birden fazla objeyi atach edebiliyorsunuz. Atach edilen her obje nesne içinde element olarak konumlanır. Modify panelinden element moduna gelip nesne içindeki her objeyi teker teker bir bütün olarak seçebilirsiniz. Mesela tekerlek,cant,far,camlar. Tabi bu objeler atach edilmeden önce ayrı ayrı objeler olduğunu farz ediyoruz. Genelde öyledir.
Nesne içinden tekerlekleri ,farları vs. modify panelde herhangi bir editable modda iken detach komutu ile ayrı objelere ayırabiririz. Nesnenin element modunda iken istediğiniz kısımların seçip detach komutunu verdiğinizde ayrı bir obje olarak dışarı atılır ve bu dışarı çıkarılan objeye bir isim vermenizi ister.Nesne içindeki kısımlar element modunda iken ayrı ayrı seçilemiyorsa (far,tekerlek,cant gibi) nesneyi editable poly modunda getirip tekerleğe veya dışarı ayrı bir obje olarak çıkarılmasını istediğiniz bir objenin polygonlarını dikkatlice seçip yine detach komutunu vererek dışarı ayrı bir obje olarak atabilirsiniz. |
|
Başa dön |
|
|
paradox
Kayıt: May 27, 2005 Mesajlar: 120 Nereden: bursa
|
Tarih: Tue Sep 06, 2005 12:11 am Mesaj konusu: |
|
|
3ddreams,açıklamaların için teşekkür ederim
benim kullandığım objeler veya hoşuma giden araçlardan bi çoğu tek obje haline getirilmiş.
bende söylediğin gibi yapıyorum ama 45000 polygonlu objeler için de bu parçalama işlemini yapmak uzun zaman alıyo ve ufak tefek hatalrda oluşuyo.fakat ayrı ayrı objelerden oluşan araç modelleride var tabiki.
bunları kullanmak kolay oluyor.
ama istediğim arabalarda hep sorun çıkarıyo işte.
bende katlanıcam sanırım..
yani aslında hiçde gözüm kesmiyo gibi bişey.
yarım bırakıyorum sonrada devam etmesi(sizede oluyodur sanırım) çok zor oluyo.. |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Tue Sep 06, 2005 1:49 am Mesaj konusu: |
|
|
bende 450-2000 poly lik arac modelleri var ama tek mesh istersen vereyim msn den ..
fakat araclari netten buldum kendi oyunumda kulanmak icin 7d5 party icin boyle bir oyun yapiyorumda |
|
Başa dön |
|
|
paradox
Kayıt: May 27, 2005 Mesajlar: 120 Nereden: bursa
|
Tarih: Tue Sep 06, 2005 2:21 am Mesaj konusu: |
|
|
teşekkür ederim vedat. |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Tue Sep 06, 2005 7:54 am Mesaj konusu: |
|
|
Araba yarışı projesine arabaları modelliyerek mi başlıyorsunuz? ilginç! |
|
Başa dön |
|
|
malihsen
Kayıt: Apr 17, 2004 Mesajlar: 328 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Tue Sep 06, 2005 11:23 am Mesaj konusu: |
|
|
Md-c sence ne modeleyecek Silah mi? Yoksa yaratık mı |
|
Başa dön |
|
|
|