Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
LocKman_HacKim
Kayıt: Mar 02, 2005 Mesajlar: 168 Nereden: in İstanbul
|
Tarih: Wed Aug 31, 2005 8:00 pm Mesaj konusu: 3Ds Max,DirectX,OpenGL ve... .exe |
|
|
Merhaba
Şimdi 3Ds Max te bir oda çizdim ve bu odanın içindeki bir kameranın olduğu yerde devamlı dönmesini istiyorum. ya da ben odanın içinde dolaşıyorum.Grafik olarak tamam AMA benim merak ettiğim gerisi....
Yani bu çizilen oda,karakter,kamera vs.vs.vs hangi programda nasıl bir araya getirilip nasıl exe yapılıyor.?
Kullanılan program nedir? ( C,Visual Basic gibi prog.biliyorum onuda belirteyim. )
Bu sorduğum soruları genel olarak bi anlatır mısınız?
Herkese şimdiden teşekkür ederim
Saygılar.
Kolay Gelsin. |
|
Başa dön |
|
|
khognar
Kayıt: Jul 19, 2005 Mesajlar: 11 Nereden: Ankara
|
Tarih: Wed Aug 31, 2005 8:20 pm Mesaj konusu: |
|
|
3ds max da yaptıgın modelleri visual c++ yada visual basic kullanarak çok rahat bir şekilde exe dosyarında sunabilirsin.grafik arayuzu olarak direct3d veya opengl senin tercihine kalmıs.mesela direct x kullanacaksan 3ds maxda yaptığın modeli .x dosyası olarak export et daha sonra programında mesh olarak bunu yükle.basit bi render proseduru de hazırlarsan işin hallolur.tabi öncelikle çalışacağın grafik kütüphanesinin kullanımına biraz göz atman gerekecek. |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Wed Aug 31, 2005 8:23 pm Mesaj konusu: |
|
|
khognar demiş ki: |
3ds max da yaptıgın modelleri visual c++ yada visual basic kullanarak çok rahat bir şekilde exe dosyarında sunabilirsin. |
Bilen için kolay, ama LocKman_HacKim senin durumun nedir bilmiyorum? ama bu soruyu sorduğuna göre; sanırım, bu olay senin için zor... Biraz Kodlar yazman gerekiyor... ama istersen hazır uygulamalara konabilirsin ama buda istediğini vermeyecektir... Sadece göstemek yani! |
|
Başa dön |
|
|
LocKman_HacKim
Kayıt: Mar 02, 2005 Mesajlar: 168 Nereden: in İstanbul
|
Tarih: Wed Aug 31, 2005 8:27 pm Mesaj konusu: |
|
|
khognar demiş ki: |
basit bi render proseduru de hazırlarsan işin hallolur.tabi öncelikle çalışacağın grafik kütüphanesinin kullanımına biraz göz atman gerekecek. |
ya hocam bu cümleni tam olarak anlatır mısın. render prosedürü olarak ne demek istedin ????
|
|
Başa dön |
|
|
son1431
Kayıt: Jan 15, 2003 Mesajlar: 82 Nereden: Balıkesir
|
Tarih: Wed Aug 31, 2005 10:14 pm Mesaj konusu: |
|
|
Merhaba;
Öncelikle herşeye kendin karar vereceksin. programlama dilini seç, sonra hangisini kullanacağına karar ver( OpenGL - DirectX). Programlama diliyle birlikte çok iyi derecede bu iki kütüphaneden birini bilmen gerekecek. Sonra çizdiğin objeleri programına okutturacaksın (örn: 3DS dosyasını senin yazdığın program import edecek). Sonra ışık ayarıydı, kamera ayarıydı, klavye ayarıydı vs. derken programlama diliylede "Compile" edip oyununun exe sini yapabilirsin. Çalışmalarında başarılar. |
|
Başa dön |
|
|
gamer_umut
Kayıt: Aug 31, 2005 Mesajlar: 35
|
Tarih: Thu Sep 01, 2005 12:40 am Mesaj konusu: |
|
|
opengl ve directxden başka bi api varmı? |
|
Başa dön |
|
|
arix
Kayıt: Oct 12, 2005 Mesajlar: 3
|
Tarih: Wed Oct 12, 2005 5:24 pm Mesaj konusu: Re: 3Ds Max,DirectX,OpenGL ve... .exe |
|
|
LocKman_HacKim demiş ki: |
Merhaba
Şimdi 3Ds Max te bir oda çizdim ve bu odanın içindeki bir kameranın olduğu yerde devamlı dönmesini istiyorum. ya da ben odanın içinde dolaşıyorum.Grafik olarak tamam AMA benim merak ettiğim gerisi....
Yani bu çizilen oda,karakter,kamera vs.vs.vs hangi programda nasıl bir araya getirilip nasıl exe yapılıyor.?
Kullanılan program nedir? ( C,Visual Basic gibi prog.biliyorum onuda belirteyim. )
Bu sorduğum soruları genel olarak bi anlatır mısınız?
Herkese şimdiden teşekkür ederim
Saygılar.
Kolay Gelsin. |
öğrenirsen bana da söyle kardeş.
(-*//*--*//- adam ol adam sen bilirsin mesajımın anlamını) |
|
Başa dön |
|
|
Gombolo
Kayıt: Oct 21, 2005 Mesajlar: 2
|
|
Başa dön |
|
|
dahaka
Kayıt: Jun 02, 2005 Mesajlar: 122 Nereden: Bursa
|
Tarih: Fri Oct 21, 2005 5:16 pm Mesaj konusu: |
|
|
selam;
irrlicht oyun motoru ile fazla uğraşmadan harita çizdirip içinde serbest kamera ile dolaşabilisin(counter da öldükten sonraki olan serbest kamera türü)
yalnız haritan bsp formatında olacak
sanırım başka formatlarda destekleniyor araştırmak lazım
http://irrlicht.sourgeforce.net
bsp haritan varsa hemen 2. tutorialda kullanılan harita yerine kendi haritanın ismini yaz(2 yere yazman gerek) derle hazır.
yani doğru dürüst öğrenmeye bile gerek yok
tabi başka kamera modlarıda var.Araştırmak lazım şahsen ben daha tam bilmiyorum |
|
Başa dön |
|
|
dahaka
Kayıt: Jun 02, 2005 Mesajlar: 122 Nereden: Bursa
|
Tarih: Fri Oct 21, 2005 5:16 pm Mesaj konusu: |
|
|
hatta bsp haritan hazırsa ver ben yapmaya çalışayım |
|
Başa dön |
|
|
LocKman_HacKim
Kayıt: Mar 02, 2005 Mesajlar: 168 Nereden: in İstanbul
|
Tarih: Sun Oct 23, 2005 10:18 am Mesaj konusu: |
|
|
dahaka demiş ki: |
hatta bsp haritan hazırsa ver ben yapmaya çalışayım |
BSP haritam yok ya. Onu bi yapabilsem..... |
|
Başa dön |
|
|
|