Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - sdlde transparent
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

sdlde transparent

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Programlama Dilleri ve Algoritmalar
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
coolprogrammer



Kayıt: Apr 30, 2005
Mesajlar: 71
Nereden: Ankara

MesajTarih: Mon Aug 08, 2005 11:30 pm    Mesaj konusu: sdlde transparent Alıntıyla Cevap Ver

Arkadaşlar sdl'de bir sorum var:
Bir renk belirleyip resimleri transparent yapmak için ne yapmalıyım?Ayrıca resim formatı için bmp kullanıyorum...
Cevaplarınız için teşekkürler...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Ragnor



Kayıt: Jan 26, 2003
Mesajlar: 218
Nereden: Bursa

MesajTarih: Tue Aug 09, 2005 12:02 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Cevabın burada var : http://www.oyunyapimi.org/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=87

Ama kısaca ihtiyacın olan komut SDL_SetColorKey.

int SDL_SetColorKey(SDL_Surface *yuzey, Uint32 bayrak, Uint32 maskelenecek_renk);

kullanımı;

SDL_SetColorKey(yuzey, SDL_SRCCOLORKEY,SDL_MapRGB(yuzey->format, r, g, b));

r,g,b değişkenlerine istediğin rengin değerlerini girmelisin ve tadaa işlem tamam.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
coolprogrammer



Kayıt: Apr 30, 2005
Mesajlar: 71
Nereden: Ankara

MesajTarih: Tue Aug 09, 2005 10:07 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Çok çok teşekkür ederim Ragnor gerçekten çok sağol yaw onu görmüştüm de anlamamıştım demek bu işe yarıyormuş.Yeniden teşekkürler ve çalışmalarında başarılar...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
coolprogrammer



Kayıt: Apr 30, 2005
Mesajlar: 71
Nereden: Ankara

MesajTarih: Tue Aug 09, 2005 9:35 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Arkadaşlar bir sorum daha olacak bir surface'in opacity'sini hangi fonksiyon/teknikle yapabilirim?Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Ragnor



Kayıt: Jan 26, 2003
Mesajlar: 218
Nereden: Bursa

MesajTarih: Tue Aug 09, 2005 10:09 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

opacity'den ne kastettiğini anlayamadım. biraz daha açıkça ne istediğini anlatırsan belki yardımcı olabilirim.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
coolprogrammer



Kayıt: Apr 30, 2005
Mesajlar: 71
Nereden: Ankara

MesajTarih: Wed Aug 10, 2005 8:02 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Hani güneş ışığını geçirme vardırya opaklık işte o.Örneğin bir nesneye bakarsın arkasındaki nesneyi de görürsün.Anlatabildim mi? Confused
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
coolprogrammer



Kayıt: Apr 30, 2005
Mesajlar: 71
Nereden: Ankara

MesajTarih: Thu Aug 11, 2005 8:53 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Biraz araştırdımda google'da şu fonksiyonu ve açıklamayı buldum belki bunun hakkında bir bilgin vardır:

set_alpha (flag,alpha). SDL::Surface::set_alpha sets the opacity of the image for alpha blits.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Ragnor



Kayıt: Jan 26, 2003
Mesajlar: 218
Nereden: Bursa

MesajTarih: Thu Aug 11, 2005 10:21 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Sorununa çözüm bulduğuna sevindim. Açıkcası benim aklıma gelmemişti Smile.
Şu bulduğun kodu nerden buldun bilmiyorum ama içimden bir ses SDL'in C++ wrapperı gibi birşey olduğunu söylüyor. Tavsiyem SDL resmi dökümanına bak. Bu fonksiyon orda detaylı anlatılıyor.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
coolprogrammer



Kayıt: Apr 30, 2005
Mesajlar: 71
Nereden: Ankara

MesajTarih: Fri Aug 12, 2005 9:21 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Teşekkürler Smile SDL'in resmi dökümanını bulamadım ama şunu buldum:
http://www.libsdl.org/archives/sdldoc-html.zip
SDL içindeki tüm fonksiyonlar detaylıca html biçiminde anlatılmış.Umarım seninde işine yarar.Ben de ilk oyunumu tamamlayabileceğim. Smile
*O kodu da google'dan bulmuştum da yanlışmış zaten.Aslı bu link'te yer alıyormuş.Neyse çalışmalarında başarılar ve kolay gelsin.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Ragnor



Kayıt: Jan 26, 2003
Mesajlar: 218
Nereden: Bursa

MesajTarih: Fri Aug 12, 2005 11:37 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Resmi döküman derken bahsettiğim oydu zaten Smile.

O kod yanlış değil de sanırım bir sdl c++ wrapper'ının kodu.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Programlama Dilleri ve Algoritmalar Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.294 Saniye