Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
Gaman
Kayıt: May 09, 2005 Mesajlar: 13 Nereden: Bursa
|
Tarih: Thu Jul 28, 2005 6:54 pm Mesaj konusu: Blender3d ile ilgili birkaç soru |
|
|
Blender3d ile oyun yapan arkadaşlar buraya baksın
sorularım şunlar
1-Blender3d ye nasıl 3dsmax ta
yaptığım modeli aktarabilirim
2-Blender3d deki kontrol kodlarını(yani koyduğum bi modeli kontrol etmek için)
bilen yazarsa sevinirim
3-yaptığım bi oyuna nasıl exe yaparım |
|
Başa dön |
|
|
Nomax
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Thu Jul 28, 2005 8:09 pm Mesaj konusu: |
|
|
1-Plugin kullanırsın.Blender sitesinde 3dsmax importer exporter da var.Ama nasıl kullanacağını bilmiyorum.Bende sordum bu soruyu önceden kimse cevap vermedi.Ama yeri gelince mükemmel blender3d biliyorum diyen çok oluyor.Tatildeler herhalde. (Her fırsatta ağlayan insan modeli.) |
|
Başa dön |
|
|
cuneytbnd
Kayıt: May 07, 2005 Mesajlar: 329 Nereden: CMOS SENSOR
|
Tarih: Fri Jul 29, 2005 3:15 pm Mesaj konusu: |
|
|
nekadar 3dmax ile uğrastığını bilmiyorum ama
max ile baslayıp blendere gecmek geri adım atmaktır.
ben 2,5-3 senedir blender ile ugrasıyorum.
blenderin dezavantajları :
*turkce kaynak neredeyse hiç yok.
*piyasada blender biliyorum demek ile max biliyorum demek arasında daglar kadar fark var.
*freeware ve 5mb oldugu için cogu arkadasınız( 3d bilmeyenler) bu
programı dergi cd'lerinden cıkan tool kit programları gibi 10dakikada
birşey yapmak istiyor.
blender in avantajları:
*freeware -lisans sorunu yok.
*dahili oyun motoru (bence cok kakiteli degil.)
bence max'e devam et!! |
|
Başa dön |
|
|
Gaman
Kayıt: May 09, 2005 Mesajlar: 13 Nereden: Bursa
|
Tarih: Sat Jul 30, 2005 2:24 pm Mesaj konusu: |
|
|
Sence hangi oyun motorunu kullanmalıyım |
|
Başa dön |
|
|
umtk
Kayıt: Jun 07, 2003 Mesajlar: 17 Nereden: mersin
|
Tarih: Sat Jul 30, 2005 8:09 pm Mesaj konusu: www.blender3d.org |
|
|
www.blender3d.org
blender sitesinden arama kısmına 3ds exporter yazıp aratın
bu dosyaları
export-3ds-0.71.py
import-3ds-0.7.py
blender klasörü içindeki
\Blender\.blender\scripts
klasörüne kopyalayın
artık file menüsünden import export yapabilirsiniz |
|
Başa dön |
|
|
Nomax
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Mon Aug 01, 2005 2:30 pm Mesaj konusu: |
|
|
çok çok sağol umtk...bu kadar basit bişeyin 1 aydır cevabını arıyorum |
|
Başa dön |
|
|
Gaman
Kayıt: May 09, 2005 Mesajlar: 13 Nereden: Bursa
|
Tarih: Tue Aug 02, 2005 2:19 pm Mesaj konusu: |
|
|
Çok sağol umtk çok işime yarıyacak |
|
Başa dön |
|
|
the_prodigy
Kayıt: Jul 05, 2005 Mesajlar: 69 Nereden: istanbul
|
Tarih: Wed Aug 03, 2005 2:22 am Mesaj konusu: |
|
|
dediginizi aynen yaptim export menusunde secenek belirmedi:
system: win98
blender2.37 kulaniyorum
acaba bu script linux makinesi icinmi yazilmis ben de calismiyo
"m3g_export.py"
m3g formatini cep telefonunda kullaniyorum. 3dmax ta cikan dosyalarda(baskalarini yaniltmiyim belki ileride duzeltilir)
sorun oluyomus(diger forumlarda oyle yaziyo)
bende tavsiye uzerine blender kurdum. bunun icin system degistirmem gerekiyosa degistirim.
veya m3g_export.py yenilenmesini beklemek zorundayim.
yada bendemi bi hata var. yardimci olursaniz cok zaman kazandirmis olursunuz. |
|
Başa dön |
|
|
the_prodigy
Kayıt: Jul 05, 2005 Mesajlar: 69 Nereden: istanbul
|
Tarih: Wed Aug 03, 2005 2:32 am Mesaj konusu: |
|
|
Copy file to blender script directory - normaly C:\Programme\Blender Foundation\Blender\.blender\scripts\
A new menu item will appear in Blender under "File" -> "Export" -> "M3G in J2ME"
Now you have the choice to export "into java class" or "into m3g binary file"
benim okudugum mu yanlis. //C:\Programme//msdos uyumlu diyo.
benim yapmadigim baska bir sey varmi tecrubeli blender kullanicilara sesleniyorum. Duyan varmi. |
|
Başa dön |
|
|
the_prodigy
Kayıt: Jul 05, 2005 Mesajlar: 69 Nereden: istanbul
|
Tarih: Mon Aug 08, 2005 3:10 am Mesaj konusu: |
|
|
*************************************************************
sorunu cozdum Pyhton 2.3 kurmam gerekiyormus. :oops:
simdi farketim gereksiz yere burdaki yazida yer kaplamisim. |
|
Başa dön |
|
|
MungaBunga
Kayıt: Oct 19, 2004 Mesajlar: 207 Nereden: Mardin
|
|
Başa dön |
|
|
cuneytbnd
Kayıt: May 07, 2005 Mesajlar: 329 Nereden: CMOS SENSOR
|
Tarih: Tue Aug 09, 2005 12:02 pm Mesaj konusu: |
|
|
MungaBunga demiş ki: |
Blender yerine Milkshape kullan daha iyidir |
Milkshape 'in blender'den daha iyi olduğu konular neler. |
|
Başa dön |
|
|
|