Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - GLSL 'de Sampler2D
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

GLSL 'de Sampler2D

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
Darklight



Kayıt: Oct 31, 2002
Mesajlar: 185
Nereden: Ankara

MesajTarih: Mon Jul 25, 2005 6:50 pm    Mesaj konusu: GLSL 'de Sampler2D Alıntıyla Cevap Ver

Selam millet ...
Tek Image üzerine Shader uyguladıgımda herhangi bir sorun olmadan calisiyoo..


//Texture ID lerini tutuyor..
texture2D ShadowTexID,
texture2D BgTexID

diyelimki

Sampler2D baseMap
Sampler2D baseMap1 var shaderda

ben baseMap ShadowTexID
baseMap1 bgTexID yi baglamak istiyorum bunu nasıl
basaracagım ...

yani hangi OpenGL kodları bu ikisi arasındaki baglantıyı yapıyor..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Darklight



Kayıt: Oct 31, 2002
Mesajlar: 185
Nereden: Ankara

MesajTarih: Mon Jul 25, 2005 7:10 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

http://www.zjprogramming.com/html/multitex.html bu sitede umarim cevabını bulurum
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
stroma



Kayıt: Mar 31, 2003
Mesajlar: 169

MesajTarih: Mon Jul 25, 2005 7:12 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

anladığım kadarı ile bir shader içinde 2 texture unit kullanacaksın? bu işlem için programın init kısımda:
Kod:
GLint texLoc;
GLhandleARB prog;

setshader(prog, vs, fs); //programı ayarladık, complie, link felan ettik..

texLoc = glGetUniformLocationARB(prog, "ShadowTex"); //shader içindeki ismi "ShadowTex" olsun
glUniform1iARB(texLoc, 0); //0. texture unit senin olsun
texLoc = glGetUniformLocationARB(prog, "BgTex");
glUniform1iARB(texLoc, 1); //1. texture unit senin olsun

yaptıktan sonra real time kısımda:
Kod:

glUseProgramObjectARB(prog);

glActiveTexture(GL_TEXTURE0); //0. unit
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, ShadowTexID); // bu unit için kullanacağımız kaplamamızın id si

glActiveTexture(GL_TEXTURE1); //1.unit
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, BgTexID);
RenderHede();

bu kadar basit... kolay gele.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
Darklight



Kayıt: Oct 31, 2002
Mesajlar: 185
Nereden: Ankara

MesajTarih: Tue Jul 26, 2005 8:26 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Alıntı:
glUseProgramObjectARB(prog);
glActiveTexture(GL_TEXTURE0); //0. unit
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, ShadowTexID); // bu unit için
kullanacağımız kaplamamızın id si
texLoc = glGetUniformLocationARB(prog, "ShadowTex"); //shader içindeki ismi "ShadowTex" olsun
glUniform1iARB(texLoc, 0); //0. texture unit senin olsun

glActiveTexture(GL_TEXTURE1); //1.unit
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, BgTexID);
texLoc = glGetUniformLocationARB(prog, "BgTex");
glUniform1iARB(texLoc, 1); //1. texture unit senin olsun

RenderHede();


Kodu yukarıdaki sekilde duzelttim yoksa Uniform Bind'dan sonra vermessen Calismadı bende
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
stroma



Kayıt: Mar 31, 2003
Mesajlar: 169

MesajTarih: Tue Jul 26, 2005 10:26 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

bende belirttiğim şekilde çalışıyor. zaten location lar ve unit adresleri hep hazırlık kısımda hesaplanır. real time içinde location almak çok performans kaybettirir. başka bir yerde hata olmasın? bazı yerleri global yaparak denemeni tavsiye ederim (pek alaka göremedim ama bazen işe yarıyor Smile) veya çalışmayan kodu yazabilir misin?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
Darklight



Kayıt: Oct 31, 2002
Mesajlar: 185
Nereden: Ankara

MesajTarih: Tue Jul 26, 2005 11:15 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Simdide soyle bir sorunla karsılasiyorum ...

Yukarıdaki sistem birdefa
rendering yapılırsa ve Swap sonra ekrana basma işlemi guzelce gerceklesiyor...
ama sonraki Rendering ve Swap larda ekran simsiyah cıkıyorr...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
stroma



Kayıt: Mar 31, 2003
Mesajlar: 169

MesajTarih: Tue Jul 26, 2005 12:53 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

büyük ihtimal depth buffer veya projeksiyon matrisleri ile alakalıdır diye düşünüyorum. shader kullanmayan debug modeller çiz aynı yerlere. ana döngünü kontrol et. çizimden sonra değişen ne ayarlar var diye bak.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
Darklight



Kayıt: Oct 31, 2002
Mesajlar: 185
Nereden: Ankara

MesajTarih: Tue Jul 26, 2005 7:16 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Yok bu dediklerini onceden denemistim.. Shader kapattıgın an sistem renderlemesi normal sekilde gerceklesmekte...

Birde sriverlardan olabilecegini dusunmeye basladım.. Cunku ATI'nin bazı uygulamalarıda calişmamakta ...Sihay ekran cıkmakta.. Cok garip bir problem ilginc...

Hiç olmassa RenderTarget PBuffer yontemleri ile işi halledecegiz.. Simdilik.. Gecici bir cozum uretmem gerekecek ...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.124 Saniye