Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - OpenGl
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

OpenGl

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Profesyonel Oyun Yapımcılığı
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
coolprogrammer



Kayıt: Apr 30, 2005
Mesajlar: 71
Nereden: Ankara

MesajTarih: Tue Jun 07, 2005 7:44 am    Mesaj konusu: OpenGl Alıntıyla Cevap Ver

Arkadaşlar, size bir sorum olacak Embarassed
OpenGl'de 3 boyutlu nesneler kodlarla yaratılıyorsa o zaman 3D Studio Max, Maya gibi programlar ne işe yarıyor? Kolaylık olsun diye mi yoksa onlarında ayrı bir kullanım şekli mi var?Bir de OpenGL'de 3 boyutlu nesne programlamak çok zor acaba 3D Studio Max ya da Maya'da çizdiğim üç boyutlu nesneleri OpenGL ile programıma aktarabilir miyim?
Aktarabilirsem nasıl aktarabilirim?Bunun bir tutorialı var mı?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
RoadMaster



Kayıt: Oct 17, 2003
Mesajlar: 209

MesajTarih: Tue Jun 07, 2005 8:27 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

evet opengl araciligiyla aktarabilirsin Very Happy

3dsmax ve maya hakkında ise : open gl ile çizimler nokta nokta yapılır. mesela 3 nokta belirlersin ve üçgen yaratırsın.işte 3ds max ve maya tarzı programlar bu kordinatları kendi dosya sistemlerine kaydederler.ve sende örn : .3ds dosyasidir 3ds max in compile edilmis hali.sen bu 3ds dosyasini programina yukletirsin o dosya icinde anlatilan kordinatlarda gene programın dahilindi bulununan okuyucular ile yorumlanir ve şekle donusturulur.open gl ise bu seklin goruntulenmesini saglar.


iyi çalışmalar !
Başa dön
Kullanıcı profilini gör MSN Messenger
coolprogrammer



Kayıt: Apr 30, 2005
Mesajlar: 71
Nereden: Ankara

MesajTarih: Tue Jun 07, 2005 8:32 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Cevabın için yeniden teşekkür ederim. Embarassed
Peki bunun yapılmasını anlatan yani yüklenmesini anlatan bir site var mı?
Çalışmalarında başarılar...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Tue Jun 07, 2005 8:56 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

internette dosya formatları ile ilgili tonla döküman ve örnek kod var.. sadece uygun kelimeler ile aramayı bilmen lazım.. birde mesela sadece 1-2 dosya formatını kullanmayı öğrenmen çoğu zaman yeterli oluyor, daha sonra çeşitli çevirici programlar kullanarak istediğin formatlar arasında zaten çevirim yaparak yükleyebildiğin dosya formatına dönüşüm yapabilirsin.. başlangıç olarak "wavefront obj" formatını tavsiye ederim.. metin tabanlı, kolay anlaşılır bir format.. ayrıca sitemizde bu formatı yüklemeyi anlatan bir döküman bile var.. animasyon kullanmak istiyorsan "quake2 md2" formatı iyi (=kolay) bir başlangıç olabilir.. yada direk 3ds formatından başlıcam diyorsan (ki zor değil) yine sitemizde bir döküman var.. ayrıca ben genelde google da "X format loading opengl" "X format tutorial" falan gibi aratttığımda yakın sonuçlara ulaşabiliyorum.. son olarak; piyasada bulunan hemen her eli yüzü düzgün 3d engine kodu da büyük referans kaynağı (ogre, plib gibi...) bunların en azından birkaçının kodunu arşivinde bulundurursan, gerektiğinde başvuru aracı olarak rahatlıkla kullanabilirsin..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Tue Jun 07, 2005 9:23 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

+ 3dWin4 tarzındaki programlar ile direk bir model dosyasını h ve cpp şeklinde çeşitli veriyapılarına aktarılmış olarak çevirmek mümkün oluyor ama bence fazlasıyla gereksiz ve esnek olmayan bir kullanım yolu olur, tavsiye etmiyorum ama akılda tutmakta fayda olabilir belki...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
coolprogrammer



Kayıt: Apr 30, 2005
Mesajlar: 71
Nereden: Ankara

MesajTarih: Tue Jun 07, 2005 9:24 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Çok teşekkürler Deniz gogle'da dediğin gibi aradım ve buldum! Very Happy
Yeniden teşekkürler ve çalışmalarında başarılar.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
madprogrammer



Kayıt: Jun 10, 2004
Mesajlar: 290
Nereden: İstanbul // Üsküdar

MesajTarih: Tue Jun 07, 2005 10:48 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

ben de şunu söyleyeyim neden dökümanlardaki 3ds dosyasını yükleten dökümana bakmıyorsun. Biraz karışık gelecektir ama inan bana işine yarar
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
coolprogrammer



Kayıt: Apr 30, 2005
Mesajlar: 71
Nereden: Ankara

MesajTarih: Tue Jun 07, 2005 2:06 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Ona da baktım.Önerileriniz ve mesajlarınız içi teşekkürler. Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
coolprogrammer



Kayıt: Apr 30, 2005
Mesajlar: 71
Nereden: Ankara

MesajTarih: Tue Jun 07, 2005 2:07 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Ona da baktım.Önerileriniz ve mesajlarınız içi teşekkürler. Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Profesyonel Oyun Yapımcılığı Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.186 Saniye