Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - Karakter üzerindeki kaplamanın kayması
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

Karakter üzerindeki kaplamanın kayması
Sayfa 1, 2  Sonraki
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
DoganBir



Kayıt: Mar 24, 2003
Mesajlar: 305
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Sun May 29, 2005 3:25 pm    Mesaj konusu: Karakter üzerindeki kaplamanın kayması Alıntıyla Cevap Ver

Max de modellediğimiz karakterimize unwarp metodu ile dokumuzu iki parça halinde ekledik. Karakterimiz max de render edildiğinde üzerindeki doku düzgün olarak gözüküyor. Fakat oyun içine bu karakteri alırken üzerindeki doku kayıyor, daha doğrusu küçücük bir halde kafasına geliyor. Karakter beyaz bir renkte çıkıyor. DirectX sdk sı içinde olan tiny.x dosyasını oyun içine doğru olarak alabiliyoruz. Kodda bir sorun yok gibi gözüküyor. Ama sorunu bir türlü çözemedik. Yardımlarınızı bekliyoruz.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
GameRealist



Kayıt: Oct 08, 2004
Mesajlar: 220
Nereden: Ankara

MesajTarih: Sun May 29, 2005 5:57 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

hehe anladım. bak karakter üzerine döşeme işlerini programın texture editor'ü dışında bir araç ile yaparsan export ettiğinde sorun çıkabiliyor... yani tile bile yapma. bunu bile gir texture editor den yap. ve bunun gibi şeyler için de özellik kullanma. elinle yaparsan direk kaplama koordinatlarına etki etmiş oluyorsun ve bu da export edildiğinde direk gidiyor.

sana kolay gelsin Ümit abi... işi çözemezsen msn den devam ederiz Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et Yahoo Messenger MSN Messenger
DoganBir



Kayıt: Mar 24, 2003
Mesajlar: 305
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Sun May 29, 2005 8:12 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

karaktere daha dikkatli bakınca benim kaplamaların karakterin kafasının üstünde ve ayaklarında çok küüçük halde bir kaç tane olarak durduğunu gördüm. Bu sorunu yarına kadar halletmem gerekiyor. Lütfen yardım.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
DoganBir



Kayıt: Mar 24, 2003
Mesajlar: 305
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Sun May 29, 2005 8:14 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Max de kendi çizdiğim karakter üzerindeki kaamayla düzgün olarak görünüyor. Oyuna alırken dediğim hata oluşuyor. Oyuna SDK ile gelen örneklerdeki Tiny.x dosyasını aldığımda sorunsuz olarak çalışıyor.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Sun May 29, 2005 8:14 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Double -> Float ?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
DoganBir



Kayıt: Mar 24, 2003
Mesajlar: 305
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Sun May 29, 2005 8:31 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

MD-C demiş ki:
Double -> Float ?


Ne demek istiyorsun. Biraz daha açıklayabilir misin
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Sun May 29, 2005 8:37 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

X dosyasından verileri double türünden değişkenlere al ve glTexcoord2d(...) ile gönder, Belki ufak kaymaların nedeni bu olabilir yani float'ın almayacağı yada tutamayacağı kadar sayıların yukarı yada aşağı yuvarlanması... Belki ikinci seçenek olarak Doku parametrelerinde değiştirmen gereken şeyler olabilir (Fakat sen tiny.x'de sorun yok demişsin. Bu durumda bu seçenek olmaz!) yada daha önce dendiği gibi Export olayında bir sorun olabilir, çizgilerden oluşan bir Doku yap ve dokuyu oluşturan resimde ne kadar bir hata payı olduğunu bul, böylece Export olayından sonra bu hataları el ile düzeltirsin...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
DoganBir



Kayıt: Mar 24, 2003
Mesajlar: 305
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Sun May 29, 2005 8:45 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

DirectX 9 sdk ile çalışmaktayım.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Sun May 29, 2005 8:49 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

DoganBir demiş ki:
DirectX 9 sdk ile çalışmaktayım.


Anladım, fakat sen söylediklerimi DX'e uyarlamaya çalış (GL kullandığım için DX'e uygun kod söylemem zor)

Ama tiny.x sorunsuz çalıştığına göre, sorun senin export ettiğin *.x'de birde yazdığın uygulama yerine SDK ile gelen Mesh Viewer'ı kullan ve dosyanı render et... Bakalım sonuç ne olacak, aynı ise hatanı kodlarda arama MAX'ı araştır!
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Sun May 29, 2005 8:53 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Kayma sadece bazı poligonlarda mı? yoksa her yerde eşit mi? Eşit ise, dokunu aç ve kayma olan yerin aksine resmi kaydır....
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
DoganBir



Kayıt: Mar 24, 2003
Mesajlar: 305
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Sun May 29, 2005 9:08 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Daha önce dediğim gibi basit bi kayma değil. Kaplamalar ufacık bir şekilde ayaklarda ve kafanın üstünde duruyor. Diğer taraflar tamamen beyaz.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Sun May 29, 2005 9:19 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Unknow Information Confused
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
CemilKara



Kayıt: May 18, 2005
Mesajlar: 41
Nereden: Ankara

MesajTarih: Mon May 30, 2005 11:03 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

beyaz yerlere kaplama gelmiyor mu yoksa kaplamadaki bir beyazlık mı geliyor kontrol et. kaplama gelmiyorsa kodunda kaplama seçiminde hata olabilir, mesela bikaç kaplama kullanan bir model in, gövde kaplaması kafaya seçilmiş olabilir. haliyle koordinatlar değişecek yanlış yerlere yanlış atama olacaktır. resmin duruşu da yanlış olabilir, bazı exporter lar kaplamaları ters çeviriyor.. ss görmeden pek somut bişey söylenemez..
modeli farklı bir progaramda import edip modelin exportunda sorun olup olmadığını kontrol etmek de yerinde olur. DX in kendi model viewer ın da düzgün gözükmüyor mu mesela?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör MSN Messenger
DoganBir



Kayıt: Mar 24, 2003
Mesajlar: 305
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Mon May 30, 2005 5:21 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

kaplama da beyaz olan yerler var. Kaplamayı max in içindeki unwarp ı kullanrak modelimize uyguladık ve max de doğru gözüküyor. ben de export da bir sorun olduğunu düşünüyorum. Ya unwarp yapraken bi hata yapıyoruz ya da başka bişi ama çözemedim. Sad
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
DoganBir



Kayıt: Mar 24, 2003
Mesajlar: 305
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Mon May 30, 2005 5:30 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

DX mview de de doğru çıkmıyor. Ayrı ayrı iki farklı export plugin i ile export ettim. ikiside farklı sonuç verdi. Biri SDK ile geln, biri de Panda.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX Tüm saatler GMT +2 Saat
Sayfa 1, 2  Sonraki
1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.200 Saniye