Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - Terrain de karakterin yürütülmesi
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

Terrain de karakterin yürütülmesi

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
DoganBir



Kayıt: Mar 24, 2003
Mesajlar: 305
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Fri May 27, 2005 10:23 am    Mesaj konusu: Terrain de karakterin yürütülmesi Alıntıyla Cevap Ver

Max de çizdiğim karakterimi oluşturmuş olduğum terrain de nasıl yürütebilirim. İstediğim şey terrainde ki yükseltilerin içinden geçmemesi.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
vmeydaneri



Kayıt: Dec 08, 2004
Mesajlar: 583
Nereden: Ankara

MesajTarih: Fri May 27, 2005 11:15 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Octree ile ucgen carpisma tespiti yapabilirsin boylece en yakin ucgenlere carpisma uygularsin .
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Fri May 27, 2005 2:04 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

karakterin üzerinde durduğu üçgeni bul önce. eğer heightmap kullanıyorsan bunu bulmak kolay ama arazin dağınık üçgenlerden oluşuyorsa karakterin hangi üçgene denk geldiğini bulmak için tüm üçgenleri test etmen gerekir.. bu noktada en azından kaba bir biçimde bir çeşit arazi geometri bölümlemesi yapmak mantıklı gözüküyor - quadtree kadar karmaşık bir yapıya gerek yok gibi.. en kolayı arazi geometrisini parçalara böl.. bunları ayrı modeller olarak kaydet ve programında farklı modeller olarak yükle ve göster.. her parçanın boundinn box ını bildiğin için karakterin koordinatlarının hangi parçaya denk geldiğini bulabilirsin.. daha sonra bu parçadaki tüm üçgenler içinde hangi üçgene denk geldiğini yine kaba kuvvet if ler ile bulacaksın..

daha sonra bulduğun üçgenin köşe noktalarından faydalanarak yüzey denklemini çıkar.. karakter koordinatının x ve z değerini yüzey denklemi üzerine koyup yüzey üzerinde bulunacağı y kordinatını direk hesaplayabilirsin.. buda sana karakterin durması gereken y (yükseklik) değerini verir tabi..

aslında çok da kolay olmadı ama..

lib3d terrain.cpp içerisinde köşe noktalarından yüzey denklemi bulmak ve x,z ye göre bu denklemden y değerini çıkarmak ile ilgili kod hazır olarak var..

başlangıç olarak tüm üçgenleri test ederek işe başlayabilirsin.. kolay gelsin..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> OpenGL, DirectX Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.190 Saniye