Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Mon May 09, 2005 10:58 am Mesaj konusu: OpenGL combiner |
|
|
selam,
Her ekran kartinin destekleyeci bir opengl combiner lazim dokunun rengini RGB olarak degistirebilecegim.
Bu konuda yardimci olabilecek var mi? |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Mon May 09, 2005 1:27 pm Mesaj konusu: |
|
|
Bu isiklandirma icin istemistim ama baska bir yol buldum resim asagida:
isiklandirma icin combiner kullanan var mi?Nasil yapiyor yardimci olabilir mi?
Bana simdilik 1 tane isik kaynagi yetecek veya baska bir yontemde olur illa combiner olmasi sart degil yardim edebilecek varsa simdiden tessekkurler.. |
|
Başa dön |
|
|
deniz Site Yöneticisi
Kayıt: Sep 14, 2002 Mesajlar: 838 Nereden: Ankara
|
Tarih: Mon May 09, 2005 3:13 pm Mesaj konusu: |
|
|
sanırım dinamik (hareketli) bir ışık kullanacaksın, standart ogl ışık modelinde seni tatmin etmeyen nedir? register combiner lar oldukça karışık bir konu.. eğer bu nanelere bulaşmadan haleddebiliyorsan daha rahat edersin. Tam olarak yapmak istediğin nedir? |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Mon May 09, 2005 3:41 pm Mesaj konusu: |
|
|
Bunu su an icin satranc projesinde kulancam ama genel olarak oyun motorum icin standart bir isiklandirmaya ihtiyacim var..
GLlight kulaniyorum fakat goruntu acisindan yeterli degil..
Realtime bir isiklandirmaya ihtiyacim var genel olarak.. |
|
Başa dön |
|
|
deniz Site Yöneticisi
Kayıt: Sep 14, 2002 Mesajlar: 838 Nereden: Ankara
|
Tarih: Mon May 09, 2005 4:24 pm Mesaj konusu: |
|
|
yeterli değil ise o zaman kendi ışık modelini kuracaksın (vertex shader/fragment shader).. ya da ben tüm pipeline ı değiştirmek istemiyorum, sadece çok spesifik bi özellik kullanıcam diyorsan (bump mapping, gloss mapping gibi..) o zaman net de ilgiyi konuyu araştr sadece, örneğin sitemizde bile dot3 bumpmapping örneği var.. nasıl bir görüntü istediğine tam karar vermeden yola çıkmanı tavsiye etmem.. yapmak istediğin pekala multitexture, ya da multipass ve çeşitli TexEnv ler ile daha -kolay yoldan- yapılıyor olabilir.. |
|
Başa dön |
|
|
madprogrammer
Kayıt: Jun 10, 2004 Mesajlar: 290 Nereden: İstanbul // Üsküdar
|
Tarih: Mon May 09, 2005 4:33 pm Mesaj konusu: |
|
|
vallahi ben per pixel light için bir ara nvidia'nın register combinerlarını kullanmayı denedim ama deniz'in dediği gibi çok karışıklar zati ortak bir combiner yok zannediyorum. Ati ve nvidia farklı combinerlar kullanıyor. |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Mon May 09, 2005 4:51 pm Mesaj konusu: |
|
|
aslinda dokunun RGB si ile oynasam yeticek bana ama .. |
|
Başa dön |
|
|
Black_Knight
Kayıt: Oct 23, 2002 Mesajlar: 286 Nereden: İstanbul/İzmir
|
Tarih: Mon May 09, 2005 8:46 pm Mesaj konusu: |
|
|
bi fragment shader da dokunun renkgi degistirsen olmaz mi? |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Mon May 09, 2005 10:06 pm Mesaj konusu: |
|
|
hangi ekran kartiyla?
GLSL yok ekran kartimda..
NV register combinerler bu isi yapiyor ama oda nv da calisiyor sadece onun uzerine bir deneme yaptim zaten sorun yok dot3 de denedim ama iste renk sorun oluyor..
neyse kendim denizin dedigi gibi birseyler karaladim guzel oluyor gibi simdilik onla idare edicem sanirim..
ama genede cozum onerisi olan varsa beklerim.. |
|
Başa dön |
|
|
lucifer
Kayıt: Nov 02, 2002 Mesajlar: 215 Nereden: Istanbool
|
Tarih: Tue May 10, 2005 8:20 am Mesaj konusu: |
|
|
arb_combine. |
|
Başa dön |
|
|
lucifer
Kayıt: Nov 02, 2002 Mesajlar: 215 Nereden: Istanbool
|
Tarih: Tue May 10, 2005 8:23 am Mesaj konusu: |
|
|
eee ooo keske edit olsaydi. dokunun rengiyle direk oynayamazsin da... nv_combiners'da dokunun red component'ini 0 ile carp gibi biseyler oluyordu sanirim. arb_combine'da component component carpamiyordun galiba, ama... yada elindeki rgb texture'i duz kirmizi bir texture ile carparsan, rgb texture'nin r'sini extract edersin.. boyle boyle bayaa bisey yapmak mumkun...
ya orda var iste, bakmak lazim.
Bi de benim turkce ogrenmem lazim artik. |
|
Başa dön |
|
|
|