Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
ebleda
Kayıt: Dec 30, 2004 Mesajlar: 183 Nereden: usa
|
Tarih: Sat Mar 05, 2005 11:37 am Mesaj konusu: Satranc & yapay zeka |
|
|
Selamlar,
Satranca ve yapay zeka programlamaya eskiden beri merakim vardi ve son 2 senemi bir satranc motoru uzerine calisarak gecirdim. Su anda WBEC Ridderkerk'in uluslar arasi bilgisayar satranc turnuvasinda oyunuyor. Ne yazik ki Turkiye'den katilan tek program. O kadar kuvvetli oldugunu soyliyemem cunku bayagi eksikleri var. Zamanla tamamliyacagim. Zira iyi bir satranc programi yazmak 2-3 senede yapilacak birsey degil. 9 senedir gelistirlen programlar mevcut. Bunlarin basinda The King (chessmaster) veya Crafty gibi programlar geliyor. Satranc yapay zekanin en iyi uygulamasi olarak goruluyor ve hala bir arastirma konusu. Iyi bir program gelistirmek bunun icin bu kadar zaman aliyor.
Motoru http://www.elfchess.com adresinden indirebilirsiniz. Her turlu oneri ve elestirilerinize acigim. Eger satrancla ilgilenen arkadaslar varsa bilgim nispetinde yardimci olmaya calisirim.
Sonucta bu bir motor oldugu icin herhangi bir arabirimi yok. Eger programa interface yazmak isteyen arkadaslar cikarsa benimle cekinmeden baglintiya gecsin lutfen. Benim kafamda battle chess tarzi bir arabirim var. Tabiki bu size kalmis birsey. Veya majestic chess gibide olabilir (konulu satranc). Eger majestic chessi oynamadiysaniz, kesinlikle bir bakmanizi tavsiye ederim. Cok hos bir yaklasimi var. Mesela bir bolumunde kral(siz oluyorsunuz) halki zalim bir troll queen'nin elinden kurtarmaya calisiyor. Bunu yapmak icin kral olarak haritadaki cesitli mekanlara gidiyorsunuz (zalim sovalyenin satosu, tapinaklar vb..) her bir mekan sizin belli yeteneklerinizi test ediyor mesela 2 dakika icersinde 6 tane kale mati cozmek gibi. Eger cozerseniz size 50 altin veriyor. Git gide zamani azaltiyor, tabiki parada artiyor. Daha sonra gidip bu para ile pawn-shop'tan asker aliyorsunuz (piyon) veya bilgelik iskiri(advisory posion- oyun ortasinda size ipucu veriyor) veya cekic(hammer-oyun sirasinda cekic ile kafasina vurma seklinde karsi tarafin istedigniz tasini ortadan kaldirabiliyorsunuz) vb... Sonunda ordunuzu hazirladiginizda troll queenle kapisiyor, halki ozgurlugune kavusturuyorsunuz. ve baska bir bolume geciyorsunuz. Bu boyle devam ediyor. Satranci sevdirecek bir yapit bence. Herkese tavsiye ederim.
Cok ilginc seyler cikarilabilir. Belli olmaz, eger iyi birsey cikarsa ticari bir uygulama halinede getirebiliriz.
Programin bazi teknik ozelliklerini bilmenizde fayda var. Herseyden once bu bir satranc motoru. Bundan dolayi interfacei yok. Motoru kullanabilmeniz icin winboard2 protokolunu destekleyen bir ara birim kullanmaniz lazim. Eger elinizde chessmaster 10000 varsa bunun wb2 destegi mevcut. Orada install new engine diyerek motoru installiyabilirsiniz. Yada free bir interface olan arena'yi kullanabilirsiniz.
Kuvvetli bir program oldugunu soyliyemem cunku cok hayati olan hash table ve pondering gibi ozellikleri daha henuz koymadim. Zamanla daha da kuvvetlendirecegim.
Her turlu elestirilerinizi bekliyorum. Ilginiz icin simdiden tesekkurler. |
|
Başa dön |
|
|
Ragnor
Kayıt: Jan 26, 2003 Mesajlar: 218 Nereden: Bursa
|
Tarih: Sat Mar 05, 2005 12:49 pm Mesaj konusu: |
|
|
Sayfa görüntülenebiliyor.
Programınız ilgimi çekti. Eve gidince inceleyeceğim. Elimden gelirse ufak birşeyler (interface konusunda) yapmaya çalışacağım. Yapabilirsem size gönderirim, beğenirseniz beraberce bunu geliştirmeye çalışırız. Ama iddialı konuşmak istemiyorum. O yüzden hemen ben size yardımcı olurum diyemiyorum. Bakalım ortaya birşeyler koyabilirsem artık...
Satrançla aram pek iyi değildir. Genelde satranç oynarken çok sıkılırım ve hep kaybederim . |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Sat Mar 05, 2005 3:15 pm Mesaj konusu: |
|
|
slm,
Bende satranci severim bende yapmak istedim ama zaman yoktu vede zor bir olay..
sizin icin bir deneme yaptim buna bana ait olan opengl GUI (edit box, combobox v.s.) de ekliyebilirim cunku daha onceden kodlamistim simdilik 3d bir tahta ve secim islemi var AI de siz tamamlarsaniz guzel bir oyun herhalde istediginiz gibi gelistirebiliriz benimle MSN den konusabilirsiniz.
isterseniz bunlara efekt v.s. seylerde ekliyebilirim...
ORNEK DOSYA:
http://mosengine.inativa.com/dosya/satranc.zip
RESIM:
cevabinizi bekliyorum..... |
|
Başa dön |
|
|
ebleda
Kayıt: Dec 30, 2004 Mesajlar: 183 Nereden: usa
|
Tarih: Sat Mar 05, 2005 8:23 pm Mesaj konusu: |
|
|
Ilginiz icin her ikinizede tesekkur ederim.
Ben kafamda nasil birsey dusundugumu zaten yukarda anlatmistim (majestic chess tarzi). O boyutta bir uygulama gelistirmenin zorlugunun farkindayim.
Eger gercekten bu proje ile ciddi bir sekilde ilgilenmek istiyorsaniz soyle yapalim:
ilk olarak motor ile haberlesmeyi saglayalim. Motor bir console uygulamasi. Bununla baglanti kurmak icin bir pipeline acacaksiniz ve wb2 protokol komutlari dahilinde haberleseceksiniz. Protokol detaylari burada:http://www.tim-mann.org/xboard/engine-intf.html
pipelinei (C'de) popen komutu ile yapabilirsiniz (detaylar icin referanslara bakarsiniz). Bu kanal acildiktan sonra printf ve scanf ile veri alip gonderebilirsiniz.
isterseniz once bununla baslayalim. efektlerle modellerle daha sonra ugrasiriz.
arana programini indirir ve motoru installarsaniz, orada debug modunda interfacein motor ile nasil haberlestiginin canli uygulamasini gorebilirsiniz.
http://www.majesticchess.com/ bu adresede bir bakarsiniz.
Sunu unutmadan soyleyim: Ben grafik programlamayi uzun zaman once biraktim. Bu acidan size gui acisindan fazla bir katkim olamiyacak fakat motoru kullanma ile ilgili kisimlarda size yardimci olabilirim.
Insanlar birseyler gormeden uzun vadeli projelere girmek istemiyor. Bunu cok iyi anliyorum. Ama bu projede isin yapay zeka kismi hazir. Bunun icin ilersi icin umit vaadeden bir proje olarak goruyorum. En azindan Turkiye'de farkli tadlara hitab eder. |
|
Başa dön |
|
|
ebleda
Kayıt: Dec 30, 2004 Mesajlar: 183 Nereden: usa
|
Tarih: Sat Mar 05, 2005 8:48 pm Mesaj konusu: |
|
|
Eger motoru calistirmakta problem yasarsaniz beni haberdar edin. |
|
Başa dön |
|
|
Norman
Kayıt: Jul 29, 2003 Mesajlar: 530
|
Tarih: Sun Mar 06, 2005 10:27 am Mesaj konusu: |
|
|
Majestic Chess süper birşey...
ayrıca o oyun pre render...
Sağlam bir oyun sistemi var... ( Yolculuk, senaryo, alışveriş, bölüm boss ları gibi)
iyi bir tasarım yaparsanız, elinizde yapay zekanız var;
geriye sadece izometrik bir rpg grafik motoru programlamak kalır ama strateji oyunlarından daha kolay bi yapısı var o oyunun.
Bence kaybedecek bşy yok kalkışmanız daha mantıklı hem de tecrübe! |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Sun Mar 06, 2005 5:38 pm Mesaj konusu: |
|
|
Biraz duzenleme yaptim herhalde simdi daha iyi gozukuyor..
Tabloda artik hersey tanimlandi sayilir..az kaldi.
|
|
Başa dön |
|
|
ebleda
Kayıt: Dec 30, 2004 Mesajlar: 183 Nereden: usa
|
Tarih: Sun Mar 06, 2005 8:12 pm Mesaj konusu: |
|
|
Motoru baglamak icin pipe'lar uzerine calismamiz lazim. Su anki en buyuk engel bu gibi gozukuyor. |
|
Başa dön |
|
|
Ragnor
Kayıt: Jan 26, 2003 Mesajlar: 218 Nereden: Bursa
|
Tarih: Mon Mar 07, 2005 11:53 am Mesaj konusu: |
|
|
Pipe olayını öğrenmek için biraz araştırma yaptım. Ayrıca şu satranç motoru ile ilgili yazınında bir printer çıktısını aldım. Olayı az çok anladım sayılır. Pipe olayınıda çözünce pek sorunum kalmayacak sanırım. Tabii boş zamanım çok az. Sanırım Vedat arkadaşım benden önce motoru arayüze entegre etmeyi başarır...
Bu arada şu pipe'larla ilgili tavsiye edebileceğin bir döküman varsa en azından öğrenmek için çok makbule geçer. |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Mon Mar 07, 2005 12:01 pm Mesaj konusu: |
|
|
valla biz beraber bulduk fakat cozemedik olayi tam olarak sanada gondereyim belki sen cozersin..
msdn de arama yap CRETEPIPE diye
http://msdn.microsoft.com/library/
birde winboard diye bir satranc oyunu var .Kodlarinida yayinlamislar :
http://ftp.gnu.org/gnu/xboard/xboard-4.2.7.tar.gz
aslinda bilen arkadaslar varsa yardimci olmalarini bekliyoruz..
motor ile arayuz ayni anda calisacak ikisi ayri exe .
Bununla devamli haberlesmeleri gerek cevabinizi bekliyoruz.. |
|
Başa dön |
|
|
ebleda
Kayıt: Dec 30, 2004 Mesajlar: 183 Nereden: usa
|
|
Başa dön |
|
|
ebleda
Kayıt: Dec 30, 2004 Mesajlar: 183 Nereden: usa
|
Tarih: Mon Mar 07, 2005 5:10 pm Mesaj konusu: |
|
|
Unutmadan,
vmeydaneri'in ikinci gonderdigi link GNUChess'in uzerinde calistigi interfacein open source'u. Orada winboard/winboard.c dosyasinda pipe'lari MSDN'deki gibi yapmislar. Fakat... |
|
Başa dön |
|
|
Ziyaretci
Kayıt: Apr 24, 2003 Mesajlar: 287 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Tue Mar 08, 2005 10:10 am Mesaj konusu: |
|
|
Pipe a yazdıktan sonra FLUSH komutunu kullanın. Onu çağırmazsanız, pipe kapanana kadar, yada pipe buffer dolana kadar, yada windows un kafasına esene kadar diğer taraftan bilgiyi alamazsınız.
Kolay gelsin. |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Tue Mar 08, 2005 2:21 pm Mesaj konusu: |
|
|
veri gondermeyi basardim fakat almak cok buyuk sorunmus ..
Onuda halledersem geriye bir sey kalmiyor sanirim..(benim kismimda)
Gelen veriyi bana tamamini veriyor ama bellirli bir yer ayrildigi icin son kismin tamamini veriyor.
cozum onerisi olan var mi? |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Fri Mar 11, 2005 9:12 pm Mesaj konusu: |
|
|
Grafikleri biraz daha degistirdim herkes taslar anlasilmiyor diyordu biraz polygon sayisini artirdim..
Cizimler Grafikerimiz olmadigi icin 3dcafe.com adresinden alinmistir deneme maksatli su an nasil gozukuyor mesala?
FPS 40 suan bende motor dusunmeye basladiginda bu deger biraz daha dusuyor..
|
|
Başa dön |
|
|
|