Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Thu Jan 20, 2005 7:49 pm Mesaj konusu: Bu forum ne zaman duzene girecek? |
|
|
Slm,
Forumda yapilan bazi olaylar daha once 2 arkadasimizin dedigi benide bu siteden sogutmaya basladi ...
Boyle giderse bende takip etmiyecegim galiba bu siteyi ne zaman forum gercek anlamda GAMEDEV.NET ve GAMETUTORİALS.com daki seviyeye gelicek acaba yoksa boyle mi devam edicek gercekten bir ciddeyet gelmiyecekse arkadaslarin dedigi gibi burayi takip etmenin bir anlami yok ..
Bilgi den cok herseye ve GEYIGE doyuyoruz valla....
-ONERI : Forum sayisi azaltilmali sanirim hic kulanilmayan forum kisimlari var ...
*Forumlara dogru duzgun ve yeniden kurallar getirilmeli ve her cevap yazarken karsina cikmali..yani cevabin ustunde.. |
|
Başa dön |
|
|
3doyun
Kayıt: Oct 18, 2004 Mesajlar: 111 Nereden: istanbul
|
Tarih: Thu Jan 20, 2005 8:18 pm Mesaj konusu: öneri.. |
|
|
sitede kalmak istemiyenler gidebilir zorlamı geliyorsunuz yoksa buraya ? |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Thu Jan 20, 2005 8:59 pm Mesaj konusu: |
|
|
Evet cok ciddi bu isle ugrasan :
Alıntı: |
The Professional C And C++ Programmer |
bey efendi...
Sen git bir ruya tabirleri kitabi cikar ve hangi oyunun ne zaman cikacagini tahmin et ...Boylece bu isten bol para kazanirsin.... |
|
Başa dön |
|
|
Gord10
Kayıt: Aug 07, 2003 Mesajlar: 357 Nereden: Ankara
|
Tarih: Thu Jan 20, 2005 9:04 pm Mesaj konusu: Re: Bu forum ne zaman duzene girecek? |
|
|
vmeydaneri demiş ki: |
Slm,
Forumda yapilan bazi olaylar daha once 2 arkadasimizin dedigi benide bu siteden sogutmaya basladi ...
Boyle giderse bende takip etmiyecegim galiba bu siteyi ne zaman forum gercek anlamda GAMEDEV.NET ve GAMETUTORİALS.com daki seviyeye gelicek acaba yoksa boyle mi devam edicek gercekten bir ciddeyet gelmiyecekse arkadaslarin dedigi gibi burayi takip etmenin bir anlami yok ..
Bilgi den cok herseye ve GEYIGE doyuyoruz valla....
|
+1.
Forumun seviyesi gerçekten çok düştü Yurtdışındaki oyun yapımı konusundaki forumların seviyesine ulaşabilmek için gerçekten pek çok yaptırımın uygulanması gerek. |
|
Başa dön |
|
|
harzememo
Kayıt: May 03, 2004 Mesajlar: 270
|
Tarih: Fri Jan 21, 2005 12:59 am Mesaj konusu: |
|
|
bikaç bişey de ben yazayım, ama farklı bir açıdan ele alyım ki bir kirlilik de ben yapmış olmiim.
tabii ki çeşitli sistemler getirilebilir, yaptırımlar, üye oylama, daha çabuk ban gibi. ama bunlar tam çözüm olmayacaktır bence,
bakalım forumdaki son mesaj başlıklarına:
17 Ağustos (Adventure PC GAME)
nameless
delphi oyun
dökümanları başka bir sitede ..
kovangames
Oyun Stüdyosu
Bu forum ne zaman duzene girecek?
Türkçe kaynak
yardım....
VB ile Basit Bir Oyun
C++ nekadar sürer
SpellCasters Closed Beta başladı!
game maker hersey yapıla bilirmi
vb...
ve bir de dediğiniz forumlardan birine :(gamedev-> game prog.)
Colision works, but I think to good...?
Making a tile based snake move smoothly
Smooth Animation
rpg monster battle
Should the game loop use as much cpu time as possible.
Advanced Pathfinding Algorithm
Design of a object clipping code
FPS problems
Entity Management
Arraylist to manage units/ships etc...
vb..
yani burada adam gibi soru soran da az! soru sormak için bile yeterli bir bilgi gerekiyor ama o da yok mesaj atan bazı kişilerde.
hal böyle olunca boşluğu dolduran hep "bilmeyenler" oluyor. bu da ortamın bozulmasının nedeni.
kısacası sorunu çözmek için ne forum açmak ne kapatmak ne de ban eylemleri çözüm olamıyor. önemli olan bahsedilen forumlardaki gibi soru soracak kitlenin oluşması.. peki bu nasıl olacak? işte burada Türk kültürümüz ortaya çıkıyor, bu kısmı uzun uzun anlatmaya gerek yok, türkiyede oyun yapmak isteyen pek çok kişinin yanlış amacı nedeniyle laftan başka hiçbirşey yapamayan kişiler "oyun yapacam" "motor yazıyom" diye ortalığı boş bulup "sözde" iş yapıyorlar... bir de gerçekten iş yapanlara, bişeyler ortaya koyanların yollarına taş koyuyorlar.
sorunun çözülmesi için soru soran kitle lazım, cevaplayacak var...
lütfen "bilen" "daha fazla bilmek isteyen" kişiler daha fazla soru sorsun ki boşluk oluşup "bilmeyenler" parazitlik yapmasın...
ve eğer bilenler de bırakıp giderse bırakalım çayır gibi olsun burası.. |
|
Başa dön |
|
|
vmeydaneri
Kayıt: Dec 08, 2004 Mesajlar: 583 Nereden: Ankara
|
Tarih: Fri Jan 21, 2005 1:15 am Mesaj konusu: |
|
|
harzememo tebrik ediyorum bu aciklamandan dolayi olayi bu kadar iyi aciklayabilcek bir yazi yazan daha cikmamisti...Dusunupte soylemeyi beceremedigim seyleri cok guzel tasvir etmissin..
Tamamen katiliyorum haklisin.. |
|
Başa dön |
|
|
ferit
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 1403 Nereden: Jandarma
|
Tarih: Fri Jan 21, 2005 1:44 am Mesaj konusu: |
|
|
yazmamak için kendimi çok tuttum ama yazasım geldi..
harzememo tebrik ediyorum çok iyi tespitler yapmışın bravo.. çok doğru demişsin araştırma içinde sağol başıklar arasındaki uçurum çok belli.. |
|
Başa dön |
|
|
TheCotanak
Kayıt: Sep 03, 2003 Mesajlar: 921 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Fri Jan 21, 2005 5:52 am Mesaj konusu: |
|
|
Boşuna konuşuyorsunuz burada.
Kesinlikle. |
|
Başa dön |
|
|
cjungie
Kayıt: Jun 09, 2004 Mesajlar: 806 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Fri Jan 21, 2005 9:32 am Mesaj konusu: |
|
|
gd.net forumlarını da sürekli takip ediyorsanız 10 başlıktan birinin gereksiz, kavgayla geçn başlıklar fln olduğunu görürsünüz. ama gd.net'e giren sayısı çok çok fazla olunca buraya oranla tabi düzgün başlık sayısı da çok oluyor.
isterseniz bundan böyle dağıtalım forumu her başlığı kitleyelim,silelim vs... zaten siz daha görmeden onlarca başlık siliyoruz. ban yetkim olsa banlayacağım 5-10 kişi var mesela - ah ahh...
başta "kmn" ne gereksiz bi adamsın sen?! |
|
Başa dön |
|
|
traubleman
Kayıt: Apr 12, 2004 Mesajlar: 87 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Fri Jan 21, 2005 1:02 pm Mesaj konusu: |
|
|
sitede seviye düşük diyte konuşanların kendisi formu kirletiyor öncelikle böyle bir konuyu açmakla ve bu konuyu açanı desteklemekle...
Bilgi az diyorlar evet buna bende katılıyorum ben bir zamanlar rotatef
ile nesneleri döndererek bunların nasıl bir formüllle yapıldığını sormuştum
ve konuya bir iki kişi cevap vermiş onlarda sırf laf zırvalamışlardı biri ben sana kodu söylemek istemiyorum demişti hatta ve vc++ yardım bölümüne bakınca bunun bir 4*4 lük matris olduğunu görmüştüm benim 3-4 saatimi almıştı ama halletmiştim.Neyse böyle bir soru soran insana ben sana bunun cevabını söylemek istemiyorum diye bir iki mesajdan başka bişey atılmadı.Böyle basit vc++ yardım bölümünde açıkça yazan soruya bile cevap verilememişti.Bence insanlar cevaplarını alamayacaklarını düşünerek soru sormuyor....
Madem istediniz ben bir soru sorayım şu geçenlerde camera demosu diye gönderilen mikrop takımının yaptığı 3rd person kamera nasıl yapılır.Bu konuya cevap verin o zaman söyledikleriniz doğru ise... |
|
Başa dön |
|
|
harzememo
Kayıt: May 03, 2004 Mesajlar: 270
|
Tarih: Fri Jan 21, 2005 2:44 pm Mesaj konusu: |
|
|
ben sadece görüneni işaret ettim ve basit bir çözüm önerisi belirttim. benimle aynı görüşte olanlara teşekkür ederim.
cevap alınmama konusunda pek birşey diyemeyeceğim, birisi gelip "half life nasıl yazılır?" derse buna verilecek cevap asla bir tutorial gibi olmaz. mantıklı sorular sorulursa en azından link verilebilir veya referans gösterilebilir. sonuç olarak elbet bir bilgi paylaşım ortamı sağlanır.
rotatef komutunun opengl in o anki matrisine bir çarpım matrisi gönderdiğini ve bu matrisin ya 16 lık matris ya da matris elde edilecek bir Quaternion olacağını burada bilen olmayacağını düşünemiyorum? belki senin "iticiliğinden" kaynaklanıyordur cevap gelmeyişi? zaten dönüş matrisleri, en basit math dökümanında bulunuyor. bu aralar gece kurdu Cem de yazıyor bu konuda bişeyler. diğer sorunu zaten ciddi görmüyorum.
neyse olayı daha da kişiselleştirmeden;
aslında "konu dışı" bölümünün kapanmasından sonra bir toparlanma var, bunu devam ettirmek istemiyorsanız kimse de uğraşmasın, kapatalım forumu kurunun yanında yaş da yansın.. ama unutmayalım bu tarz bir ortama ihtiyacı olanlar/olacaklar var... oy.org türkiyede oyun yapımı konusunda ciddi bir boşluğu dolduruyor.
Ban konusunda ise biraz daha sert durulabilinir. |
|
Başa dön |
|
|
kmn
Kayıt: Nov 29, 2004 Mesajlar: 321 Nereden: Nereye gelmiş ülkemizde oyun yapımı...
|
Tarih: Fri Jan 21, 2005 3:27 pm Mesaj konusu: |
|
|
Benim fikrim şu. Tüm başlıkları "oyunyapimi2004" gibi bir ad altında toplayalım ve kilitleyelim ve bunu her sene tekrarlayalım...
Yaparmısınız? |
|
Başa dön |
|
|
madprogrammer
Kayıt: Jun 10, 2004 Mesajlar: 290 Nereden: İstanbul // Üsküdar
|
Tarih: Fri Jan 21, 2005 6:16 pm Mesaj konusu: |
|
|
hmm öncelikle harzememo çok iyi bir iş çıkartmış fakat inanmıyorum, inanamıyorum bu forumların düzeleceğine. Ve harzememo'nun tespitlere bir ikisini daha ekliyeyim
- kod, konu ve asıl oyun yapımını bilen az...
- milletimiz üremekten kaçındığı için buraya da yansıyor...
- forumlar dengesiz üye sayısı yetersiz. Şu anda bağlı üye sayısı bile yetersiz <<20>>.
acaba bu iş nereye gidecek cidden adam gibi toparlanıp bir gd.net bir gt.com olabilecek miyiz? Gelişip, yabancılara soru soracağımıza onlar gelip bize soru sorabilecekler mi? BELKİ! bu iş ayıklamayla da olmaz banla da temel çürükse üst katları istediğin kadar düzelt etki etmez. Yanlış anlamayın temelden kastım sitenin ilk hali değil BİZLERİZ. Bu sitenin temeli bizleriz eğer bir gd bir gt olmak istiyorsak kurallara uymalıyız kod ağırlıklı forumlar ve genelde bu nassı olmuş yerine burada bir kod var herkes yararlansın şeklinde konular olmalı. Bu açıdan bakılınca
- ben vmeydaneri'ni tebrik etmek istiyorum. İngilizce bilmemesine rağmen işimize yarayabilecek bir kod buldu. Bir kaç kişi (kmn!!!) öylesine bir de benim çevirmene bak die kodu çevirtti. O koddan bişi anlaşılmamıştır. Bir kişi çıkıp da adam gibi çevirmedi o kodu...
- yeni başlayanlar için bölüm varken sitede millet gelip nasıl başlarız diye soruyor.
- oyun motorları bölümü varken, üstüne irrlicht ve crystal space gibi bir çok motoru tartışmışken gelip de OYUN MOTORU diye konu açanlar var. <<bkz. Forum bölümü (sol taraf) 18:15 itibariyle ilk konu OYUN MOTORU>>
şimdi nedir bu var olanı kullanmak değil forumları karıştırıp aradığını bulmak değil üşengeçlik edip hazır cevap beklemektir bu. Eğer bunlar yapılmazsa (belki) çürük temelimize çelik bir kolon takmış oluruz...
-MaD- |
|
Başa dön |
|
|
traubleman
Kayıt: Apr 12, 2004 Mesajlar: 87 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Sat Jan 22, 2005 1:18 pm Mesaj konusu: |
|
|
harzememo bu işin iticilik ve çekiciliık ile alkası yok bu ileri matematik bilen kiişi gerektir bunu bilen leblebi filan vardı o konuda cevap verdiler ama ben hazır şekilde kod vermek istemiyorum dediler ya bilmiyorlardı yada hazır olarak vermek istemediler vc++ yardım bölümünde 4*4 lük matrislerin çarpımı olduğu yazıyordu.3rd person camera nasıl yapılır bu ciddiye alınmaycak bir soru değil çok ciddi bir soru biliyorsan söyle bilmiiyorsan yada kimsede bilmiyorsa demekki cevap alınamıyor demekki...
Ayrıca o sorduğum matris sorusuna o dönem çok az kişi bişeyler yazmıştı leblebi vs birkaç isim daha yani onlar gevezelik değil çözüm üreten adamlardı şimdi öyleleri pek kalmadı ama onlarda ya bilmiyordu yada bi bakıma beleş hazır kod vermek istemiyorlardı.
Cevap bekliyorum bu kamera sistemi nasıl yapılır bilenler lütfen yardımcı olsun..Bu çok ciddi bir soru ciddiye alınmayacak bir yanı yok... |
|
Başa dön |
|
|
sezgin
Kayıt: Nov 18, 2004 Mesajlar: 49
|
Tarih: Sat Jan 22, 2005 9:47 pm Mesaj konusu: |
|
|
Arkadaşlar benim fikrim sadece ciddi projelerimiz ve sorularımız üzerine gitsin bu forum . ( bir arkadaşımız alakaya maydonoz laflarıyla çıkışan biri bari bu başlığa yazı yazmasın değilmi ciddi ciddi...)
(cjungie) eğer foruma bir zarar ve rahatsızlık veren biriysem banlıyamadığınız için üzülmeyin hemen bana bir ömesaj atın ve bende burayı terk edeyim...
Teşekkürler... |
|
Başa dön |
|
|
|