Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
nightwolfcem
Kayıt: Nov 22, 2004 Mesajlar: 190
|
Tarih: Thu Jan 13, 2005 3:51 pm Mesaj konusu: Türkçe kaynak |
|
|
önceden link vermiştim ama bi ana sayfa yaptım onun linkini veriyim
elimden geldiğince yeni şeyler ekliycem
http://www.geocities.com/nightwolfcem1/ |
|
Başa dön |
|
|
Serkan
Kayıt: Mar 29, 2003 Mesajlar: 54 Nereden: bileyim?
|
Tarih: Thu Jan 13, 2005 4:10 pm Mesaj konusu: |
|
|
Gayet iyi olmuş tebrikler... |
|
Başa dön |
|
|
nightwolfcem
Kayıt: Nov 22, 2004 Mesajlar: 190
|
Tarih: Thu Jan 13, 2005 5:16 pm Mesaj konusu: |
|
|
html deki resimlerdeki grafk kalitesi düşüklüğü halledildi.. |
|
Başa dön |
|
|
nightwolfcem
Kayıt: Nov 22, 2004 Mesajlar: 190
|
Tarih: Wed Jan 19, 2005 12:54 am Mesaj konusu: |
|
|
Beyler siteyi tekrar düzenledim biliyorum anlatım biraz kötü ama sizde bana yardımcı olun anlamadığınız yerleri sorun.
eğer kismenin ilgisini çekmiyorsada kasmıyım hiç diğilse ilgilenip ilgilenmediğinizi biliyim önerilerde bekliyorum. bu işten benim bi çıkarım yok!! hepsi sizin için
lütfen bidaha bi bakın siteye (sitede site olsa ) anlamadığınız veya yanlış bulduğunuz yerleri yazın eğer oyun programlama ile uğraşıcaksanız mutlaka bu konuları bilmeniz lazım. tamam hazır motorlarvar ama bu sizi bi yere kadar kurtarır bi yerden sonra çıkmaza düşersiniz.
karşınızda büyük bi sorun
3d nin temelini bilmeyince
3d nin temelini bilince |
|
Başa dön |
|
|
cjungie
Kayıt: Jun 09, 2004 Mesajlar: 806 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Thu Jan 20, 2005 10:06 am Mesaj konusu: |
|
|
ilgi çeksin çekmesin dursun internette. internetin amacı da bu zaten şuan günde 100-200 kişi girmez belki ama birinin ihtiyacı olursa arar bulur.
buraya döküman olarak da yollasana- |
|
Başa dön |
|
|
nightwolfcem
Kayıt: Nov 22, 2004 Mesajlar: 190
|
Tarih: Thu Jan 20, 2005 6:42 pm Mesaj konusu: |
|
|
haklısın devam ediyim bewn en iyisi.
denize 2 3 tane msj attım dökümanları alması için bi cevap alamadığım için yahoo ya attım bendfe burda olmasını çok isterdim ama dediğim gibi bir cevap gelmedi |
|
Başa dön |
|
|
nightwolfcem
Kayıt: Nov 22, 2004 Mesajlar: 190
|
Tarih: Mon Jan 24, 2005 8:14 pm Mesaj konusu: |
|
|
vectör kısmı güncellendi (mutlaka bakın )
ışının silindiri kestiği yer kısmı eklendi
aranızda konulara bakan varsa umarım vardır lütfen anlamadığı yeri veya yanlış bulduğu yeri söylesin böylelikle yazdıklarım daha doğru ve anlaşılır bilgiler olur. yazmamı istediğiniz bir konu varsa çekinmeyin söyleyin elimden geldiğince yazmıya çalışırım. |
|
Başa dön |
|
|
3ddreams
Kayıt: Nov 28, 2003 Mesajlar: 352 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Mon Jan 24, 2005 11:04 pm Mesaj konusu: |
|
|
Eline sağlık nightwolfcem. |
|
Başa dön |
|
|
nightwolfcem
Kayıt: Nov 22, 2004 Mesajlar: 190
|
Tarih: Mon Jan 24, 2005 11:40 pm Mesaj konusu: |
|
|
saol ama bide eleştiri gelse yani demek istediğim ordaki yazanları herkezin anladığını sanmıyorum birileride şurayı anlamadım dese de ona göre düzeltmeler yapsam .
mesela benim takıldığım biyer var
küre doğru çarpışma konusunda sizce p0 mı yoksa P2 noktasımı kürenin
doğruya çarptığı yer, P0 ile P2 aynı noktalarmı ? |
|
Başa dön |
|
|
Onakoma
Kayıt: Jan 23, 2005 Mesajlar: 77
|
Tarih: Tue Jan 25, 2005 3:00 am Mesaj konusu: |
|
|
Alıntı: |
mesela benim takıldığım biyer var
küre doğru çarpışma konusunda sizce p0 mı yoksa P2 noktasımı kürenin
doğruya çarptığı yer, P0 ile P2 aynı noktalarmı ? |
3d de pek işe yarar mı bilemiyorm ama 2d olsa eğimi bulursun doğrunun, tersini ve ters işaretlisi ile kendine dik doğrunun eğimini bulur(m => -1/m), kürenin merkezini kullanarak yeni doğru oluşturulur (eğimi ve bir noktası bilinen doğru denklemi) ve bu iki doğrunun kesim noktası P0 olur. 3d de biraz uğraştırır gibi duruyor. (doğruya dik "düzlemin" eğim çıkar çünkü)
kürenin P0 ı bulurken pek alakası yok, tamamen kürenin merkezi ve doğru denklemi ile bulunması lazım. kafa karıştırmasın.. P2 bulunurken lazım olacak küre... (zaten P0 dan sonra çok zor olmaz sanırım P2 yi bulmak, çünkü hipotenüs = R ve düzlemi de belli)
bu arada dökümanların word versiyonu iyi oluyor, aksi halde kendim yapıyorum |
|
Başa dön |
|
|
halil
Kayıt: Jan 25, 2005 Mesajlar: 40 Nereden: istanbul
|
Tarih: Tue Jan 25, 2005 11:51 am Mesaj konusu: |
|
|
merhaba,
öncelikle projenizde başarılar dilerim.
Benim takıldığım en önemli konu neden "vectör" ? yani vector yada vektör değil ? kusura bakmayın bu konuda çok hassasım...
Aslında bu site çok büyütülebilir ve çok önemli bir kaynak konumuna getirilebilir. Bence genel matematik bilgileri olarak bir bölüm açmalı ve 3 boyutlu öklidyen dönüşümlerin matrissel formlarını buraya yazmalı , düzlemsel dönüşümlerden bahsetmeli ve kesişme konularını ayrı bir başlıkta toplamalısınız. Çünkü bunlar oyun programlama için en önemli konular. Yararlı olması dileğiyle iyi çalışmalar... |
|
Başa dön |
|
|
nightwolfcem
Kayıt: Nov 22, 2004 Mesajlar: 190
|
Tarih: Tue Jan 25, 2005 2:25 pm Mesaj konusu: |
|
|
hay elimi eşek arısı soksun ben vectör mü yazmışım pardon.
kardeş benim ingilizce iyi değil programlamada ingilizce yaz ingilizce dökümanlarabak filan ingilizce türkçe yanlışlıkla vectör yazmışım
sen şimdi bunamı kafayı taktın neyine hassassın anlamadımki.
sen yazılan dökümanların eleştirilecek burasını mı buldun .
bence imla hatalarına karşı hassaslık duyucağına konuya hassaslık duy
aslında karşılık bile yazmamam lazım ya neyse
( biraz sert oldu gibi ,kusura bakma) |
|
Başa dön |
|
|
halil
Kayıt: Jan 25, 2005 Mesajlar: 40 Nereden: istanbul
|
Tarih: Tue Jan 25, 2005 4:27 pm Mesaj konusu: |
|
|
merhaba,
sanırım sen benim asıl değindiğim konuyu anlamamış yada yazımı tam okumamışsın arkadaşım.
Ben bu konuda hassasım çünkü madem birşeyin türkçesi yapılacak bence tam türkçe olmalı. Ayrıca ben aslında yazımın devamında dönüşümlerin matrissel formlarından bahsetmiştim umarım tekrar okursun. Başarılar ve cevap için teşekkürler... |
|
Başa dön |
|
|
Onakoma
Kayıt: Jan 23, 2005 Mesajlar: 77
|
Tarih: Tue Jan 25, 2005 5:20 pm Mesaj konusu: |
|
|
yazılarda zaten türkçe katli yapılıyor... anlaşıldığı sürece bana iyi..
sonradan birileri net bir şekilde temize geçer ve resimler falan da düzeltilirse "türkçe kaynak" başlığına daha uygun olur (gerçi türkçe kelime manası ile türke özgü demek, ve dağınıklık, dikkatsizlik ile de Türk'çe oluyor ) neyse bence halledilebilir bir konu, hassasiyetlik gösterenler de yardım ederse eminim daha iyi olur..
yukardaki sorunda aklıma başka bişeyler daha geldi aslında, yani integral ile (tam bilmiyorum, ama yapıldığını biliyorum) küreden daireler çıkarılıp düzlemler elde edilirse 3d nin zorluğu kalmıyor. silindirdeki gibi noktanın koordinatları bulunur, sonra bir daha farklı düzlem için bulunur... bulunur.
yani 3d yi parça parça çözeceksin, eksenlere göre eğim alacaksın.. en son tek formul ile birleştirirsin tüm noktaların bulunuşunu.
aslında formulleri vardır bunların, araştırma yapmak iyi olur. |
|
Başa dön |
|
|
nightwolfcem
Kayıt: Nov 22, 2004 Mesajlar: 190
|
Tarih: Tue Jan 25, 2005 6:12 pm Mesaj konusu: |
|
|
yazılarda zaten türkçe katli yapılıyor...
türkçe kaynak demeseydim de ne deseydim
tamam buldum Türkçe kaynak yerine konulacak başlığı
Bozuk türkçe ile 3d kaynak bu nasıl
ben zaten güzel bir türkçem var demiyorum ama vectör yada vector denmesi önemli mi bilemiyorum zaten bende durmadan anlamadığınız biyer varmı varsa yeniden düzenliyim filan diyorum
keşke türkçesi iyi olan biri temize çekse anlatımları .burda benden çok daha bilgili kişiler var 3d hakında ama bazılarına döküman hazırlamak zor geliyor ben ise dandik türkçemle dandik anlatımlarımla insanlara yardımcı olmak istiyorum buda benim yanlışım değil sizin yanlışınız
bu işi herzaman dediğim gibi zevkimden yapmıyorum
çok iyi türkçeniz varsa buyrun temize çekin yada siz hazırlayın
boş konuşmak yerine sizde katkıda bulunun.
kısacası eğer güzel türkçe istiyorsanız sizinde olaya katkıda bulunmanız gerek şu şöyle olsa bu böyle demekle olmuyor.
dediğim gibi türkçem berbatdır bunla yetineceksiniz
bu eleştirilerden sonra döküman hazırlamayı bırakmam lazım ama
sizin yüzünüzden bırakırsam dökümanlarımdan birşeyler öğrenmek istiyen kişilere yanlış yapmış olurum
bundan sonra yazılarımı türk dil kurumuna gönderir onay alır öyle koyarım siteye
Onakoma temize çekmiye başlasan iyi olur şimdiden |
|
Başa dön |
|
|
|