Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - Ray Tracing
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

Ray Tracing

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Grafik, Modelleme ve Tasarım
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Fri Jan 07, 2005 6:30 pm    Mesaj konusu: Ray Tracing Alıntıyla Cevap Ver

Gerçekçi görüntülerin en kolay ve tek yolu olan bu teknik (Ray Tracing) Neden Donanımsal olarak yapılmıyor yada yapılmak istenmiyor? Şu anki teknolojinin buna gücü var. Peki neden halen yazılımsal olarak kullanıcıları kastırıyorlar! Acaba nedeni pazarlama stratejisi midir? En son noktaya şimdiden ulaşıp, bitişe varmak istimiyorlar mı? Cevapları merak ediyorum!
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
madprogrammer



Kayıt: Jun 10, 2004
Mesajlar: 290
Nereden: İstanbul // Üsküdar

MesajTarih: Fri Jan 07, 2005 7:02 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

İki seçenek olabilir birincisi Ray Tracing üzerine bir çok paralı oyun motoru olması ancak bu genelde programcıları sevindirir. İkincisi ise acaba günümüz teknolojisi hardware üzerinde Ray Tracing'i cidden kaldırır mı. Kartlarımızın sanal belleğine fazla yüklenmez mi? Zaten yeterince geç açılan makinalarımız daha da geç açılmaz mı kâbus sınırı olarak tanımlanan siyah ekran sınırı (bios ve diğer c kodlarının vb'ye aktarım yapmadan önce gerçekleştirdikleri) uzamaz mı? Bildiğiniz üzere çoğu insan siyah ekran görüce ve az bişi gecikince bu ekran deliriyor Ray tracing hardware'da buna yol açabilir bence. Ve belki de cidden kaldırır donanımımız fakat bu işi kodla halledenleri kazandıkları paradan da eder... Ama neden olmasın bence olabilir.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Ziyaretci



Kayıt: Apr 24, 2003
Mesajlar: 287
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Fri Jan 07, 2005 10:13 pm    Mesaj konusu: Re: Ray Tracing Alıntıyla Cevap Ver

MD-C demiş ki:
en kolay ve tek yolu olan bu teknik (Ray Tracing)


1. Bu teknik en kolay teknik değil. (eğer hazır ray-tracing engine iniz varsa, kullanımı kolay, ama yine de düşük seviyede+verimli kodlaması kolay değil.

2. tek yol değil, render edilecek sahneye göre daha uygun teknikler var..

3. Ray-tracing in eksik olduğu-zorlandığı yerler var. (areal lights vs.)

4. şu anki çizim yöntemlerine göre çok çok çok çok daha fazla işlem gücü gerektiriyor. Belki mütevazi sayıdaki polygonu render etmek konusunda fena değil, ancak sayı arttıkça performans çok düşüyor. (Bakınız: oyunlar çok yüksek fps ler ile render yaparken zorlanmadıkları halde, 3D max de aynı sahneyi ray-tracing yapması çok daha fazla zaman alıyor.-arada kalite vs. vs farkı var, ancak bu raytracing in yavaş olduğu gerçeğini değiştirmez.)

5. Yine de dedicated donanımlarla ilgili bişeyler duydum gibi hatırlıyom sanki.

6. Şu anki bildiğimiz render pipeline nı değiştirmek, piyasadan Windows u kaldırmak kadar zor bir iş. çünkü dünya üzerindeki hemen hemen tüm grafik programcıları bu şekildeki render pipeline a alışık olduklarından, programlama alışkanlıklarını korumak isteyecekler ve değişikliğe yanaşmayacaklardır. (bkz: hala daha qbasic de program yapan insanlar var.. ve bu programın son sürümü çıkalı 10-15 sene oluyor..)

7. galiba fazla uzattım, ama birden aklıma geldi öyle işte... neyse..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
cjungie



Kayıt: Jun 09, 2004
Mesajlar: 806
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Sat Jan 08, 2005 6:21 pm    Mesaj konusu: Re: Ray Tracing Alıntıyla Cevap Ver

MD-C demiş ki:
Gerçekçi görüntülerin en kolay ve tek yolu olan bu teknik (Ray Tracing) Neden Donanımsal olarak yapılmıyor yada yapılmak istenmiyor? Şu anki teknolojinin buna gücü var. Peki neden halen yazılımsal olarak kullanıcıları kastırıyorlar! Acaba nedeni pazarlama stratejisi midir? En son noktaya şimdiden ulaşıp, bitişe varmak istimiyorlar mı? Cevapları merak ediyorum!


bence donanımsal olarak raytracing'i desteklemek firmaların çoğu için zor. zaten sürekli yarış içindeler. deli para yatırıp bir kaç sene bunun üzerinde yoğun olarak çalışıp üstelik para kazanmamayı göze alan bir şirket bunun altından kalkabilir anca. çünkü şuan raytracing için mesela bir kart fln çıkarılsa bile bunun için oyun yapılması fln yıllar sürer hatta ilk bir kaç sene şuanki 3D sistemin kalitesine erişemez. (oldukça gerçekçi grafikler shaderlar sayesinde çıkmya başladıktan sonra hele raytracing'in donanım desteğiyle 0'dan yakalaması çok zor) ve ayrıca bir çok insan inansa da ben şuanki donanımla yeterince hızlı ve şuanki sistemden daha güzel gözüken raytracing uygulamaları yapılabileceğini sanmıyorum.

Keşke çok hızlansa da vrayden mental ray'den fln render ederken beklemesem. bir sahne bazen 2 saat sürüyor ki ben sıradan bir kullanıcıyım. coşan elemanların ne kadar uzun sürüyordur düşünün.

zaten aslında raytracing'in donanımı diye birşey de olmaması gerekir .. işlemci dışında... işlemciler çok hızlansın hatta 4 x 5ghz işlemcili 10 tane bilgisayarı bağlayıp kullanalım, realtime raytracing kasalım derim... (abart!)
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
OsmanTuran



Kayıt: Apr 09, 2004
Mesajlar: 210
Nereden: Mersin - K.Maraş gel-git halinde

MesajTarih: Sat Jan 08, 2005 8:53 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Ray tracing tamamen tracing algoritmalari uzerine calisiyor (baska ne olacaksa! Very Happy ). Bunu en basitce aciklamak gerekirse ekrandaki her pixel icin bir "Ray vs Polygon" ve/veya "Ray vs Triangle" collision islemi yapmamiz gerekir. Daha isin icindeki lighting ve reflection hesaplamalarini saymiyorum bile. Octree / BSP tree gibi yontemlerle hiz biraz daha artirilabiliniyor. Ayrica multi-CPU makinelerde islem multi-threading olarak da yapilabilir. Mesela goruntunun surekli yarisini bir thread digerini diger thread hesaplayabilir (Cinema4D de boyle bisey var. Diger 3D cizim programlarinda da var oldugunu saniyorum).

"Peki bir oyun yapsak kac FPS elde edebiliriz?" sorusuna yanit arayalim. Yaklasik 4 ay once yaptigim bir denemede bir küre, bir küp, bir torus ve bir koni den olusan sahne Pentium-4 2.8 makinede 2 FPS de calisiyordu. Collisionlarin cogu (hatirladigim kadariyla sadece kup haric) polinom hesaplamasina dayandigi icin bundan hizli (yani ray vs triangle gibi dusunursek) bir yontem olamaz herhalde. Sahnede sadece bir isik hesaplamasi oldugunu ve golge hesaplamasi olmadigini ayrica belirtmek istiyorum.

"Peki real-time calisan ray-tracing demo/oyun yok mu?"
Balik hafizam sagolsun web adreslerini unuttum. Bir universite bu konuda bir arastirma yapiyordu. Quake3 haritalarini full reflection - shadow ve bir yigin modelle (Matrix 3 teki Agent Smith ler gibi surusune bereket) test ediyorlardi. Net hatirlamiyorum ama ya birden fazla makineyi tek render icin kullaniyorlardi ya da fiziksel cok islemcili (2 gibi kucuk rakamlari unutun) makineler kullaniyorlardi. Hatta bunla ilgili API haline getirilmis bir oyun tabanini kullaniyor diye hatirliyorum.

Sabri olan varsa ugrassin. Kolay gelsin.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
_JunioR_



Kayıt: Oct 30, 2004
Mesajlar: 1
Nereden: Mersin

MesajTarih: Sat Jan 08, 2005 10:28 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

osmanturan arkadasımızın yazısını okudum son olarak. ancak üzülerek belirtmek isterim ki birşeyler yapıtgını sanan o kadar kopyacı varki şu piyasada. yani, birşeyler yapıyorum diye naralar atıp duran fakat icraatta sadece calan insanlarla dolu bi piyasa bu piyasa. özetlemek gerekirse gercekten emegini bu işe gönlünü verenlerin yazı yazması fikirlerini beyan etmesi ve en önemlisi doğruları göstermesi, söylemesi gerekir. osmanturan gibi. osman arkadasımıza tüm çalışmalarında başarılar diliyorum yazılarını büyük bir zevkle takip ediyorum.

osman turan gibilerin artması dilekleriyle...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
3ddreams



Kayıt: Nov 28, 2003
Mesajlar: 352
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Sun Jan 09, 2005 7:16 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Laf Ray tracing ten açılmışken şu videoyu izlemenizi tavsiye ederim. İki render motoru arasındaki zaman farkına bakın. Confused

http://www.worley.com/cool/FPrime_raytrace_demo.avi
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Sun Jan 09, 2005 10:26 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Real-Time render yapan bir Ray Tracing uygulaması buldum, geForge MX440 bir ekran kartında 15-30FPS feriyordu tabi ki 300 x 300 çözünürlükteki bir pencerede Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Grafik, Modelleme ve Tasarım Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.100 Saniye