Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
UltraNoviceDeveloper
Kayıt: Jan 10, 2003 Mesajlar: 124 Nereden: Bazen Çanakkale bazen İzmir. Öğrenci Hayatı
|
Tarih: Sat Apr 05, 2003 9:30 pm Mesaj konusu: |
|
|
Hep aklıma takılmıştır;
Ben daha çok Windows\'un çocuğu olduğumdan pek bir fikrim yok, eski oyunların canlandırma tayflarını (spritelarını) çizmek için ne gibi yöntemler, teknikler, araçlar vs. kullanılıyordu? (Burada eski oyunlardan kastım 1975-1989 çağı.) Yani bilirsiniz, eskiden Windows vb. platformlar yoktu ve doğal olarak günümüzdeki gibi \'sanatçı dostu\' çizim-canlandırma yazılımları da yoktu. O halde o kadar profesyonelce hazırlanmış görselliği neye/nelere borçluyduk? |
|
Başa dön |
|
|
deniz Site Yöneticisi
Kayıt: Sep 14, 2002 Mesajlar: 838 Nereden: Ankara
|
Tarih: Sat Apr 05, 2003 10:14 pm Mesaj konusu: |
|
|
Eski güzel günlerdede günümüzde olduğu gibi çeşitli çizim programları ve müzik programlarından faydalanılıyordu kuşkusuz. Fakat şunu söyleyebilirim ki o makinelerin (c64,amstrad,sinclair, atari, amiga vs..) grafik yetenekleri (renk/çözünürlük ve çeşitli bitmap kullanım kısıtları..) günümüze göre oldukça sade kaldığı için görüntü oluşturma programları da o ölçüde sadeydiler. Genel olarak kısıtlı bir palet üzerinden (8-16-32 sabit renk gibi..) renkleri seçip yine kısıtlı fonksiyonellikteki birkaç araç ile çizimimizi yapardık. Bir programda bulunan araçlar çizgi çizme, daire/elips/dörtgen çizme, doldurma, silme(!) gibi minimum düzeyde idiler.. Öle biyerlerden foroğrafları kolaj edip, photoshop taki gibi efektler felan yapamazdınız.. Grafikerler pixel pixel çalışıp eserlerini ortaya çıkarırlardı.. Soorada hemen save et bi diskete, amman birde yedeğini almayı unutma.. Zaten disketlerin depolama kapasiteleride düşük.. kısa zamanda bi ton disketin oluşuverirdi.. Allahtan 5 çeyreklikler az yer kaplıyordu..
İş üstüne verilen emek başarı ve kaliteyi getiren yegane unsur du sanırım.. tabi bu durum günümüz de de geçerliliğini koruyor.. aeaçlar her ne kadar gelişmiş olursa olsun, üzerine emek sarfedilmiş ve yetenekli kişilerin elinden çıkmış şeyler kendini hemen belli ediyor.. fakat (sanırım.. günümüzde herşey biraz daha kolay..
saygılar..
/* deniz */ |
|
Başa dön |
|
|
UltraNoviceDeveloper
Kayıt: Jan 10, 2003 Mesajlar: 124 Nereden: Bazen Çanakkale bazen İzmir. Öğrenci Hayatı
|
Tarih: Sun Apr 06, 2003 12:17 pm Mesaj konusu: |
|
|
Keşke o zamanları da görebilmiş olsaydım ve o ilkel teknikleri kullanarak bazı çalışmalar yapabilseydim. Muhtemelen şu andaki teknolojiyle çok daha verimli çalışabilirdim. Boşuna dememişler, önce zoru görmek gerek... |
|
Başa dön |
|
|
Misafir
|
Tarih: Sun Apr 06, 2003 4:31 pm Mesaj konusu: |
|
|
Şimdi bir hüzün bastı yaa, çok nostaljik oldu.
Eski günlerde, hatırlıyorum da bir oyun için kendi resim editörümü yapmıştım. Sonra da kendi resim dosyası formatımı, ve tabii ki de kendi \"loader/saver\"larımı.
şimdi öyle mi? load yazıyon hazır.
Hey gidi günler heyy..
Kıymetini bilin |
|
Başa dön |
|
|
Togan
Kayıt: Apr 06, 2003 Mesajlar: 30
|
Tarih: Sun Apr 06, 2003 5:19 pm Mesaj konusu: |
|
|
amerikayı yeniden keşfetmemek gerek demişler ama bu oyun yapımında geçerli değil |
|
Başa dön |
|
|
UltraNoviceDeveloper
Kayıt: Jan 10, 2003 Mesajlar: 124 Nereden: Bazen Çanakkale bazen İzmir. Öğrenci Hayatı
|
Tarih: Mon Apr 07, 2003 1:59 pm Mesaj konusu: |
|
|
Quote:
|
On 2003-04-06 17:31, Anonymous wrote:
Şimdi bir hüzün bastı yaa, çok nostaljik oldu.
Eski günlerde, hatırlıyorum da bir oyun için kendi resim editörümü yapmıştım. Sonra da kendi resim dosyası formatımı, ve tabii ki de kendi \"loader/saver\"larımı.
şimdi öyle mi? load yazıyon hazır.
Hey gidi günler heyy..
Kıymetini bilin
|
|
Eskilerde çok iş var, ben ve benim gibiler ise güncel teknolojinin çocukları olarak çok hazırcı yetişiyoruz...Eskilere helal olsun diyorum... |
|
Başa dön |
|
|
UltraNoviceDeveloper
Kayıt: Jan 10, 2003 Mesajlar: 124 Nereden: Bazen Çanakkale bazen İzmir. Öğrenci Hayatı
|
Tarih: Mon Apr 07, 2003 2:00 pm Mesaj konusu: |
|
|
Quote:
|
On 2003-04-06 18:19, Togan wrote:
amerikayı yeniden keşfetmemek gerek demişler ama bu oyun yapımında geçerli değil
|
|
Kesinlikle... |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Tue Apr 08, 2003 11:00 am Mesaj konusu: |
|
|
Oyun yapımı geçmişe göre şimdi daha zor... eksiden Bir programlama dili bir de editör bildin mi bitti. Ama şimdi Modelleme, Doku, Programlama, Grafik API, Ses. say babam say |
|
Başa dön |
|
|
DG
Kayıt: Mar 06, 2004 Mesajlar: 351 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Sat Apr 17, 2004 11:05 pm Mesaj konusu: |
|
|
Eski günleri özleyenler Commodore 64'te BASIC olmadığı zamanlar insanların oyunları ne ile kodladığına bir baksınlar bakalım. Eğer makina kodu ile oyun yazmaya çok özlem duyuyorsanız, internette biraz gezinin ve insanların o günlerde ne kadar sıkıntılı bir biçimde oyun yaptığını görün. Ya da bu olayın PC alternatifi için alın bir tane 16-bit x86 assembler(assemblerin üzerinde çalışacağı bir 80286 yada altı işlemci lazım) , başlayın kodmaya
Bence oyun yapımı eskiye göre daha zor değil. Zor değil fakat daha uzun sürüyor.
Amiga zamanlarında bitmap çizmek için "deluxe paint" diye bir program vardı (amiga oyunlarının grafiklerinin birbirine çok benzemesinin nedenlerinden biridir). Photoshop'un atası diyebiliriz. Çok fantastik birşeydi, çok. İlgilenenler internette Win32 portunu bulabilirler.
|
|
Başa dön |
|
|
|