- BOX olusturuyorum ..
-UVMAP atiyorum modiferden uzerine.
-BOX UV ayarini secip Bitmap FİT diyorum
-sonra U ve V de Tile yapiyorum..
-Uzun kisimlar tile oluyor fakat kisa koseler yuzeyler yani tile i berbat gozukuyor..
Kayıt: Nov 28, 2003 Mesajlar: 352 Nereden: İstanbul
Tarih: Sat Sep 25, 2004 4:55 am Mesaj konusu:
U V ayarlarını UVW Map'ten yaparsan yaptığın değişiklik herbir yüzeye aynı anda ve aynı oranda etki edecek. Sanırım istediğin herbir yüzey için ayrı ayrı U V ayarı yapmak. bunun için
- Sahneye koyduğun Box u Editable Mesh'e çevir.
- Bir UVW Map Modifieri uygula.
- Material editörden boş bir slota tıklayıp "Get Material" simgesine tıklayıp açılan pencereden "Multi/Sub Object" i çift tıkla. Seçmiş olduğumuz material slotun özellikleri değişti. Aşağıda ID 1,2,3... şeklinde material slotları belirmiş oldu.
Şimdi burada düşünecez biraz. Hımm . -Kutunun alt ve üst, yüzeyini, -ön ve arka yüzeyini, -sağ ve sol yüzeyininin U V lerini değiştirebilmem yeterli. Çünkü bu yüzeyler birbirlerine karşılıklı duruyor ve UV lerinin aynı olmasını istiyorum. Bu durum da 3 farklı UV ayarı yapabilmem gerekiyor.
"Multi/Sub Object" e çevirmiş olduğumuz material slotunda aşağıda dizili olan ID lerin her biri aslında birer map slotu ama ID si olan birer map slotu. Burada ID 1,2,3 map slotlarına aynı resmi atayın. Bunun için ID 1 yazan kısmın sağ tarafındaki butona tıklayın. Standart map slot özellikleri karşımıza gelecek. Maps açılır kutusunda "Diffuse Color" a tıklayıp "Bitmaps Parameters" kısmında Bitmap butonuna tıklayıp istediğiniz resmi seçin. Her bir yüzeye ait UV ayarlarını hemen yukarıda Coordinates kısmındaki Tilling ten yapacağız. Materialin sahnedeki obje üzerinde görünmesini istiyorsak "Show Map in Viewport" simgesine tıkla. ID 1 için ayarlar bu kadar. ID 1,2,3... olan yere gelmek için yukarıdaki "Go to parent" simgesine iki defa tıklayın. ID 1 in ayarını yaptıktan sonra diğerleri içinde aynısını uzun uzun yapmamak için ID 1 in butonunu ID 2 ye sürükleyin ufak bir pencere çıkacak orada Copy yi seçip OK ye tıklayın. ID 3 e de aynısını yapın.
Şimdi "Multi/Sub Object" tipindeki materiali sahnedeki Box a atayın. Bunun için slotu sahnedeki box a tutup sürükleyip bırakman yeterli. Sahnedeki Box u seçip Editable Mesh te Polygon a tıklayın. İstediğin yüzeyleri seçip Surface Properties kısmında Set ID sini Map editördeki ID lere göre yap. Mesela Box un alt ve üst yüzeyini seçip ID yi 1 yap, sağ sol yüzeyi seçip ID yi 2 yap vs. U V ayarlarını da Material editörde her bir ID ye ait map ayarlarından yapacaksın. Tilling kısmında.
bukadar. Yukarıdaki işlemlerin gerçekleştirilmesi taş çatlasın birkaç saniye alıyor. Hani fazla tecrüben yoktur diye sıfırdan anlatayım dedim. Kısacası Multi/Sub Object kullanmasını biliyorsan sorun yok. kolay gelsin.
sagolasin aslinda haritalari ben yapmiycam ama simdilik ben yapiyorum ve anlattiklarini anladim sanirim bir deniycem calisacakmi bilmiyorum cunku sadece MESH uzerine uygulanan UVMAPleri aliyor materialden uygulananlari almiyor..
Bu forumda yeni konular açamazsınız Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız