Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - Pusu da geri döndü
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

Pusu da geri döndü
Sayfa 1, 2, 3, 4  Sonraki
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Duyurular
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
harzememo



Kayıt: May 03, 2004
Mesajlar: 270

MesajTarih: Wed Aug 04, 2004 1:16 pm    Mesaj konusu: Pusu da geri döndü Alıntıyla Cevap Ver

Evet pusu da birşeyler göstermey başlamış. siteye 9 ay sonra haber yazmışlar. Ama haberi iyi okuyanlar şuna dikkat etsin: Eylül 2001 haber ise 8-4 2004 nedir yani bu?

Yeni eklenen resimlerden bazıları(ben ne zamandır girmiyorum belki çok olmuştur, ama konu açılmadığı için yazıyorum):





Oldukça güzel duruyorlar. Hadi hayırlısı gelse de oynasak... Very Happy
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Norman



Kayıt: Jul 29, 2003
Mesajlar: 530

MesajTarih: Wed Aug 04, 2004 3:20 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Grafikler Türkiye'de kaliteli ancak dünya oyun piyasasında pek bir esprisi olmaz...

Bu durum çok doğal...

Açıklayayım:

US de vb. yerlerde SERİ ÜRETİM stüdyoları var ve o çağın grafiklerine uygun olarak oyunu üretmeye başlıyorlar en basitinden motor yazmıyorlar satın alıp modifiye ediyorlar.
Ve oyun çıkış aşamasına geldiğinde teknoloji çok fazla ilerlememiş oluyor...
Fakat 3TE ye bakınca oyunun yapımına başlandığı yıl mükemmel olabilecek grafikler oluyor fakat bu süre 3 yıl veya üstüne çıkınca çağın gerisinde kalınmış oluyor...

Çıkışı yılan hikayesine dönen büyük stüdyoların oyunları da muhtemelen geliştiriliyor yani büyük bir bölümü baştan yapılıyor.

AMA ...
Türkiye'de buna ne MADDİ GÜÇ yeter ne de bu insanların SABRI ve ZAMANI...

Bu tarz beklentilere 2. oyunda girmek gerekir çünkü genelde büyük bir sermaye olmadan başlanan İLK OYUNLAR gelişmiş bir stüdyo kurulacağının habercisidir.

Yani bu oyunun Türkiye'de satışları...

Aynı durum bizim başımızada geldi hatta oyunu 3d isometric motor yazarak 0'dan başlamayı düşündük ama bunca yıl 2D izometrik strateji deneyimi yapmış ve altyapımızı oluşturmuşken 3D dünyasında tecrübe edinip oyun yapmamız herhalde 3 yılı bulurdu. Biz de alabileceğimiz en mantıklı karakrı aldık ve bütün grafikleri sildik - render, frame işlemleri ile hız artırdık, yeni özellikler ekledik! Pusuda da bu yapılmıştır zannediyorum...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
harzememo



Kayıt: May 03, 2004
Mesajlar: 270

MesajTarih: Wed Aug 04, 2004 7:49 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Fazla eleştiri yapmamaya çalışıyorum. ama kriz için dediklerimizin en az yarısını buna da demek lazım. Hatta daha fazlasını da derim. Haritaların yapısal olarak pek sorunu yok ama texture lar özensiz. modeller montaj gibi duruyor. Ancak kaplamaları çok güzel. Grafikleri hakkaten mükemmel. modellerin düşük poligonlu olduğunu hissettirmiyorlar. bana da boyle kaplama yapan biri lazım Very Happy
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
harzememo



Kayıt: May 03, 2004
Mesajlar: 270

MesajTarih: Wed Aug 04, 2004 7:53 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

nir de şu dikkatimi çekti ilk resimde herkes aynı hareketi yapıyor. Ana karakteri daha bir türk bekliyordum.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
MustafaErdem



Kayıt: Mar 25, 2004
Mesajlar: 87
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Wed Aug 04, 2004 8:43 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bilemiyorumda ben şahsen daha iyisini beklerdim. 3 Yıl uğraşıp paralar dökerek yapılan bir oyun neden böyle anlamadım. Sad

Ama sonuçta ortaya somut birşeyler koymak güzel. En nihayetinde bir projeyi bitirmek dahada güzel. Wink

Çıksında oynayalım !
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
WhiteTiger



Kayıt: Jun 20, 2003
Mesajlar: 136

MesajTarih: Wed Aug 04, 2004 10:37 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Karakter modelleri kotu, mekan kaplamaları guzel. Isiklandirmalar yetersiz.
Ama oyuna sadece grafiksel olarak bakmamak lazim. Oynanabilirlik, senaryo iyiyse guzel bir oyun olur. Oyun zaten eglenmek icin oynanir. Kısıtlı bir kadro ile boyle bir oyun ortaya cikarmak kolay deil.
Tebrikler...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
WhiteTiger



Kayıt: Jun 20, 2003
Mesajlar: 136

MesajTarih: Wed Aug 04, 2004 10:45 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Concept art profesor resmini ekran goruntusu olarak koyduklarina gore oyunun cikis tarihi pek yakin deil. Bu konuda bilgisi olan var mi?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
TheCotanak



Kayıt: Sep 03, 2003
Mesajlar: 921
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 1:37 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

WhiteTiger +1
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
cjungie



Kayıt: Jun 09, 2004
Mesajlar: 806
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 7:33 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Karakter modellemeleri nedir abi? Benim babam oturuyor daha güzel modelleme yapıyor. Gölge yok hepsi havada duruyor. Hiç gölge yapamıyorsanız bari quake3 teki fln gibi bi yuvarlak karaltı koyun altlarına gölge diye ... Pusu pusu diye heyecanlandırdılar önce, şimdi çook ama çok büyük hayal kırıklığına uğramış bulunuyorum.

Ama artık yeni özellikler ekleyin, geliştirin de demiyorum. Yoksa 4-5 sene daha bekleriz, teknolojisi geri kalır vs vs vs.....
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
cjungie



Kayıt: Jun 09, 2004
Mesajlar: 806
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 7:35 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Pusuyu halflife a mod olarak yapsalardı bundan güze dururdu + 2 sene önce oynardık Smile şimdi daha kötü duruyor + hala oynayabilecek miyiz meçhul Rolling Eyes Laughing
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
cjungie



Kayıt: Jun 09, 2004
Mesajlar: 806
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 7:42 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Ard arda mesaj attığım için özür dilerim ama şunu da söylemem lazım.

Konseptteki adamı baz alarak yaptılarsa o modeli , baya başarılı olmuşlar Smile maaşallah tek benzerlik üzerlerinde doktor önlüğü(?) olması. HA bir de sakal var ama o birinde beyaz birinde siyah. Konseptte her detay yazılmış ama modelde adam sakallı kutu tarzı birşey Smile

Binlerce Türk oyuncu pusuyu çıkınca almaya hazırdı, (ki hala öyle) bu tip half life modu kılıklı bir oyunla geçiştirmemek lazım... Türk oyunculara yapılan bir ihanettir bu. Şimdi geldiği noktayı bilmiyorum ama bir oyun her dergiye röportaj , ekran görüntüsü vermeye başlamışsa o oyun 1 ayla 1 sene içinde çıkar bu böyledir . Arrow
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
mentat



Kayıt: Oct 15, 2002
Mesajlar: 528

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 9:57 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

pusu ile ilgili buradaki yorumlarin merlininkazani gibi kucukbas oyuncularin takildigi sitelerden pek farkli olmamasi bana garip geliyor acikcasi. sonucta buradaki insanlar oyun "yapimi" ile ilgili (teoride). gavuristanda ortalama bir oyunun 5-7 programci bir o kadar da grafik/art arti bir de tasarimcilar tarafindan, 1-2 milyon dolar butceyle, 1-2 yilda uretilebildigini bilen insanlar buraya uye. super doom 5 yapiyoruz evde arkadaslarla haftaya diyen insanlarin dustukleri gulunc durumlara sahit olduk hepimiz ve uc seneden beri bir projeye devam etmenin zorluklarini hepimiz biliyoruz.

pusu ekibine gaz verelim, yuruyun be, gururumuz, supersiniz, ölün diyin ölelim demiyorum tabi ki.. ama elestirileri koyarken cemuzunlari carmack'la karsilastirmayin, adamin oyle bir iddiasi da yok zaten. kendini carmack zanneden turk buyukleri var ortalikta hem nasilsa..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
harzememo



Kayıt: May 03, 2004
Mesajlar: 270

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 11:43 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

cjungie demiş ki:
Şimdi geldiği noktayı bilmiyorum ama bir oyun her dergiye röportaj , ekran görüntüsü vermeye başlamışsa o oyun 1 ayla 1 sene içinde çıkar bu böyledir .


yaw 3 sene önce de dediklerin oluyordu.. yine roportajlar ve heryerde senaryoyu çizimleri bazı modelleri gormek mumkundu. o zaman daa diyorduk ki iyi be en gec 1 seneye çıkar. Bence de mod projesi hem daha çabuk hem de daha iyi grafikler ile yapılabilirdi. görüntülere dikkat ederseniz smooth bile olmadığı modellerin kutuklugunun detaylı kaplamalar ile kapatıldığını gosteriyor. bu da ekran kartına yuklenmek demek. bu nedenle sanırım haritaları kucuk yapacaklar.
bir de aklıma taklılan bu oyun fps olmayacak mıydı?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Sith



Kayıt: Nov 09, 2003
Mesajlar: 659

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 12:09 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Her ne kadar bu turde oyunlar hosuma gitmesede grafikler hosuma gitti. Zaten onemli olan grafikler degil oynanabilirliktir benceki bunu oyun ciktiginda gorebilecegiz. Bu bir animasyon degil, oyun. Bir suru oyun var piyasada super grafikler, 0 oynanabilirlik...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
cjungie



Kayıt: Jun 09, 2004
Mesajlar: 806
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 12:32 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Sith demiş ki:
Her ne kadar bu turde oyunlar hosuma gitmesede grafikler hosuma gitti. Zaten onemli olan grafikler degil oynanabilirliktir benceki bunu oyun ciktiginda gorebilecegiz. Bu bir animasyon degil, oyun. Bir suru oyun var piyasada super grafikler, 0 oynanabilirlik...


Carmack'in dediği gibi oyunlardaki konu porno filmelerdeki konuya benzer. Olması beklenir ama önemli değildir. Çok haklı bence. Tüm donanım piyasası neredeyse oyunlar üzerinde dönüyor. Grafikler çok ama çok önemli.

Evet oyun yapmak para ister adam ister. Ama yoksa da çıkıp biz oyun yapıyoruz diye, rezil olmaya gerek yok. Yapmayıp oturun yada amatör olarak yapın birşeyler iddia etmeyin. O zaman yabancı firmalardan birinde iş bulup çalışıp işin içine girersiniz. 2-3 sene sonra da tek başınıza birşey yapmak isteyince gelip yaparsınız...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Duyurular Tüm saatler GMT +2 Saat
Sayfa 1, 2, 3, 4  Sonraki
1. sayfa (Toplam 4 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.165 Saniye