Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
istan
Kayıt: Aug 23, 2004 Mesajlar: 48 Nereden: Çanakkale
|
Tarih: Wed Sep 01, 2004 11:40 pm Mesaj konusu: 3ds max te oyun |
|
|
3ds max te oyun yapılabilirmi acaba bunu için ayrıca bişey öğrenmelimi.. |
|
Başa dön |
|
|
serhang
Kayıt: Dec 10, 2003 Mesajlar: 52 Nereden: Bursa
|
Tarih: Thu Sep 02, 2004 12:14 am Mesaj konusu: |
|
|
Wallahi 3d max i bilmem ama ben bi ara notepad ile 2 oyun yapmıştım hesap makinasınıda kullanarak
Şaka yapıyorum tabi, olmaz arkadaşım 3d max sadece oyun yapımı için bir araç olabilir ...
İyi Çalışmalar
Serhan |
|
Başa dön |
|
|
ferdemoncel
Kayıt: Nov 03, 2003 Mesajlar: 277 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Thu Sep 02, 2004 12:24 am Mesaj konusu: |
|
|
Bir arkadaşım 3D Max'ın içinde mi yoksa ayrı mı bilemiycem Dark Basic diye bir dille oyunlar yapıyordu.
Bkz. |
|
Başa dön |
|
|
mentat
Kayıt: Oct 15, 2002 Mesajlar: 528
|
Tarih: Thu Sep 02, 2004 2:02 am Mesaj konusu: |
|
|
illa kasarsan plug-in, script falan, mayintarlasi yazarsin.
olsa olsa vrml'e export edersin sahneni, etkilesim falan eklemeye kasarsin, cikar bisiler..
ne diyorum ben ya, kusacam vrml ile bogusmaktan, iyice sacmaliyorum.
astari yuzunden pahaliya gelir, her anlamda. olmaz iste.. illa programlama dili ogreneceksin, ya da bilen birini bulacaksin. olmuyo oyunlar bizsiz..
hadi cok bi kastin diyelim, ve doom4 yaptin.. oyunu pazarlarken max'i yaninda bedava mi vermeyi dusunuyorsun, yoksa oynayacak adam once gidip max mi alacak?
ferdo: simdi dark basic'in 3dmax icinde mi disinda mi oldugunu bilmiyorsan, bu cevabi niye veriyorsun, mesela ben de max'in icinde mi yoksa ayri mi bilemeyecegin, baska bir dilde bisiler yapiyorum (oyun degil), simdi buna cevaben, ha mentat da max'in icinde mi ayri mi bilemedigim bir dilde bisiler yapiyo diyecek misin? deme..
hamis: Dark Basic'in Max ile alakasi yok. Basic ile alakasi var (ipucu ). |
|
Başa dön |
|
|
ferdemoncel
Kayıt: Nov 03, 2003 Mesajlar: 277 Nereden: Eskişehir
|
Tarih: Thu Sep 02, 2004 2:44 am Mesaj konusu: |
|
|
Yok bir arkadaşım böyle basit oyunlar falan yapıyordu. Neyle yapıyorsun diye sorunca Dark Basic falan demişti. O yuzden şeyttim yani :)
Bu arada Allah 3D Max kullanan arkadaşlara sabır versin. O zamanın en iyi ( 1- 2 yıl oluyor) en iyi bilgisayarıyla bir sahnenin render işlemi 1,5 gün falan surmüştü :) |
|
Başa dön |
|
|
cjungie
Kayıt: Jun 09, 2004 Mesajlar: 806 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Thu Sep 02, 2004 7:57 am Mesaj konusu: |
|
|
3dsmax ile oyun yapılmaz ama blender var mesela , onunla oyun yapılabiliyor. blender.org du sanırım sitesi. Ücretsiz ve kendi oyun motorunu içeriyor. Özellikle web siteleri için 3D oyun yapmak isteyenlere ideal bir çözüm.
3Dsmax 'in renderları doğrudur uzun sürer. ama zaten pro.lar bir kaç bilgisayarda render ediyor hatta direk render farmlar var para verip yolluyorsun çalışmayı senin için istediğin gibi hazırlayıp kısa bir sürede render ediyorlar.
Ayrıca şimdi işlemciler de aşırı hızlı. Bir sahnenin bir görüntüsünün render'ı 1 gün sürmesi için aşırı coşmuş bir sahne olması lazım ve gereksiz şeyleri açman lazım.... ki ben böyle bir sahneyi yapamam. çözünürlük fln bunlar hep unsurlar tabi |
|
Başa dön |
|
|
baris
Kayıt: Jun 04, 2004 Mesajlar: 33 Nereden: izmir
|
Tarih: Thu Sep 02, 2004 8:08 am Mesaj konusu: |
|
|
3d max'le dark basic arasındaki tek bağlantı 3dmax modellerini direk olarak dark basic'te yükleyip kullanabilme olanağı..Fakat pek sağlıklı değil...En iyisi 3dmax'te yapılan bir modeli .X formatında export etmek ve öyle kullanmak..Konu aslında Arkadaşın sorduğu sorunun dışına çıktı ama neyse... |
|
Başa dön |
|
|
OsmanTuran
Kayıt: Apr 09, 2004 Mesajlar: 210 Nereden: Mersin - K.Maraş gel-git halinde
|
Tarih: Thu Sep 02, 2004 10:18 am Mesaj konusu: |
|
|
ferdemoncel demiş ki: |
Bu arada Allah 3D Max kullanan arkadaşlara sabır versin. O zamanın en iyi ( 1- 2 yıl oluyor) en iyi bilgisayarıyla bir sahnenin render işlemi 1,5 gün falan surmüştü |
Valla Cinema4D kullanirim. (kendisi coklu islemci destegi icerir) Bi ara yaptığım ~52 saniyelik (1700 frame) filmi 2 haftada gece gündüz açık olan P4 2.8 GHz Prescott işlemcide bitmedi. Baktim olacagi yok patronu ikna edip sahnedeki detayi dusurdum. Hepsi 2.5 saatte bitti! |
|
Başa dön |
|
|
istan
Kayıt: Aug 23, 2004 Mesajlar: 48 Nereden: Çanakkale
|
Tarih: Sat Sep 04, 2004 1:35 pm Mesaj konusu: |
|
|
yani diyosunuz ki 3ds max ile oyun yapılamaza ama oyun kullanılacak modeller (karakterler,masa,bardak gibi) yapılabilir.Oyunun kodları için ayrı , müzik için ayrı programlar gerekli.Doğru anlamışmıyım.
bide bir oyun yapmak için oyun motoru illa gereklimi.Peki oyun motorlarının temel mantığı ne.Yani yaptığın objeleri,kodları,müzikleri falan buradamı birleştiriyoruz... |
|
Başa dön |
|
|
TheCotanak
Kayıt: Sep 03, 2003 Mesajlar: 921 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Sat Sep 04, 2004 4:57 pm Mesaj konusu: |
|
|
Oyun yapılabilir!
Lanetin Hikayesi tamamen 3d max ile yapılmıştı mesela.
Yapımcısı başka hiç bir şey kullanmadığını, 3d max'in içinde her şeyi bulduğunu söylemişti bana..
Alın size kanıt işte. (ama Lanetin Hikayesi gibi bir oyun yapacaksan yapma daha iyi ) |
|
Başa dön |
|
|
cjungie
Kayıt: Jun 09, 2004 Mesajlar: 806 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Sun Sep 05, 2004 7:27 am Mesaj konusu: |
|
|
TheCotanak demiş ki: |
Oyun yapılabilir!
Lanetin Hikayesi tamamen 3d max ile yapılmıştı mesela.
Yapımcısı başka hiç bir şey kullanmadığını, 3d max'in içinde her şeyi bulduğunu söylemişti bana..
Alın size kanıt işte. (ama Lanetin Hikayesi gibi bir oyun yapacaksan yapma daha iyi ) |
Bazı röportajlarında da kendi oyun motorunu geliştirdiğini söylemişti ehueh. 3dsmax oyun motoruymuş demek... |
|
Başa dön |
|
|
TheCotanak
Kayıt: Sep 03, 2003 Mesajlar: 921 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Sun Sep 05, 2004 1:35 pm Mesaj konusu: |
|
|
Yazıcı bir kişilik demek hehehe.. |
|
Başa dön |
|
|
Nomax
Kayıt: Jan 24, 2003 Mesajlar: 1134 Nereden: Bakırköyden.Yeni taşındık da...
|
Tarih: Sun Sep 05, 2004 3:29 pm Mesaj konusu: |
|
|
Lanetin hikayesi VB 6.0 ile yazıldı ama modeller Poser ın hazır modelleri sadece 3dsmax ile 3ds formatına convert edilmiş. |
|
Başa dön |
|
|
graphmaster
Kayıt: Mar 24, 2004 Mesajlar: 175 Nereden: Adana
|
Tarih: Sun Sep 05, 2004 5:20 pm Mesaj konusu: |
|
|
Max script le modelleri etkileşimli hale getirebiliyordun.Yalnız keyboart input gibi şeyler var mı bilmiyorum ayrıca exe felan yapmadan direkt 3ds halinde kullanıyodun maxscript'i.Mesela bir örneği vardı,Bir dolap gibi bir şey,yanındada bir kol vardı.Rotate tool'la o kolu döndürünce dolap açılıyordu... |
|
Başa dön |
|
|
chenmy1
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 585 Nereden: Ankara
|
Tarih: Mon Sep 06, 2004 8:16 pm Mesaj konusu: |
|
|
ben oyunumun her birseyini 3dsmaxden kendi motoruma export ediyorum bir plugin yazdim ve onun sayesinde motorumun anliyca dile cevirip cok guzel seyler elde ediyorum..
3dsmax sadece arac olarak kullaniabilinir..
oyunlar:
www.turkop.com/dosya star3db.zip bu 3d shoot em up 3dsmaxden export edildi hersey.
www.turkop.netteyim.net fatih3d2.zip buda 3dsmaxden export edilen harita ve modeller var.
www.turkop.netteyim.net breaktr.zip burdada 3dsmaxde cizilmis ve tga kaydedilmis duvarlar( kutular) var... |
|
Başa dön |
|
|
|