Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - Pusu da geri döndü
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

Pusu da geri döndü
Sayfa Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Duyurular
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
ferit



Kayıt: Oct 17, 2003
Mesajlar: 1403
Nereden: Jandarma

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 11:16 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

bence bu konuda jungie haklı.. yani hazır motor konusunda.. madem okadar para sarfedilmiş.. bide motor alınsaymış.. vakit kaybedildi bence..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Notre_Dame



Kayıt: Jun 17, 2003
Mesajlar: 77

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 11:26 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Quake2 motorunu incelemeni tavsiye etmemin sebebi bukadar eskide olsa bu motorun nasıl çalıştığını anlamanın modifiye etmenin çok güc olduğu vede bunu yapmanın çok fazla zaman alacağı vede bunu yapabilmek için çok fazla bilgili tecrubeli olmak gerektiğiydi.
Senin ne kadar zamandır bu morotu incelediğini sonuc itibariyle ortaya ne koyduğunu ne yapabildiğinide bilemiyorum..
Hazır oyun motoru konusuna gelince klasik dukenukem örnegini verirsek önce quake2 ile baslamıs sonra unreale gecmis aradan 5-7yıl(hatıurlamıyom) gecmesine ragmen yılbasında cıkması gereken bir oyundu diyebiliriz heralde.. Ama yılbasları tukenmiyor tabi,
Söylediğin motorları bilmiyorum ama yine quake2 motorunu örnek veriesek ben kimsenin bu eski ve basit(hehe) motoru bos zamanlarında 1kaç senede yazabileceğini sanmıyorum.. Belki 5-10 yıl arasında yazılabilir ki bukadar kim sabredebilir basarabilirmi onuda bilmiyorum..
Hazır oyun motoru kullanmak sureci kısaltır elbette ama ben hazır motorla 3-4 ayda oyun yazılamıyacagını söylemeye calısmıstım.. Hazır ve kaliteli motorlarında bedava olmadığınıda unutmayalım tabe.
quake4 ise carmack abimiz ağırlığını koymazsa bikaç yılbaşı beklememiz gerekir kesin...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
cjungie



Kayıt: Jun 09, 2004
Mesajlar: 806
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 11:34 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Notre_Dame demiş ki:
Quake2 motorunu incelemeni tavsiye etmemin sebebi bukadar eskide olsa bu motorun nasıl çalıştığını anlamanın modifiye etmenin çok güc olduğu vede bunu yapmanın çok fazla zaman alacağı vede bunu yapabilmek için çok fazla bilgili tecrubeli olmak gerektiğiydi.
Senin ne kadar zamandır bu morotu incelediğini sonuc itibariyle ortaya ne koyduğunu ne yapabildiğinide bilemiyorum..
Hazır oyun motoru konusuna gelince klasik dukenukem örnegini verirsek önce quake2 ile baslamıs sonra unreale gecmis aradan 5-7yıl(hatıurlamıyom) gecmesine ragmen yılbasında cıkması gereken bir oyundu diyebiliriz heralde.. Ama yılbasları tukenmiyor tabi,
Söylediğin motorları bilmiyorum ama yine quake2 motorunu örnek veriesek ben kimsenin bu eski ve basit(hehe) motoru bos zamanlarında 1kaç senede yazabileceğini sanmıyorum.. Belki 5-10 yıl arasında yazılabilir ki bukadar kim sabredebilir basarabilirmi onuda bilmiyorum..
Hazır oyun motoru kullanmak sureci kısaltır elbette ama ben hazır motorla 3-4 ayda oyun yazılamıyacagını söylemeye calısmıstım.. Hazır ve kaliteli motorlarında bedava olmadığınıda unutmayalım tabe.
quake4 ise carmack abimiz ağırlığını koymazsa bikaç yılbaşı beklememiz gerekir kesin...


Gerçekten böyle düşünüyorsan sf.netteki fln açık kaynaklı oyun motorlarına bakmanı tavsiye ederim. özellikle ogre (gerçi sadece grafik motoru) shader desteğiyle oldukça modern bir motor. Tüm yeni teknolojileri destekliyor. şu an 3 kişi amatör olarak üzerinde çalışıyor ama temeli 1 kişi tarafından yapılmış. (boş vakitlerinde)

Ayrıca sürüyle quake 2 den çok daha kaliteli motorlar var. Irrlicht örnek olarak 1 kişi tarafından yapılmış ve quake 3 motoru kadar hızlı olmasa da (ki yine hızlı) onun yapabildiklerini ve dinamik ışıklar,gölgeler gibi özellikleri var. Bunları yine açık kaynaklı fizik motorlarıyla birleştirip gerçekçi oyun fiziklerine ulaşmak da mümkün Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
cjungie



Kayıt: Jun 09, 2004
Mesajlar: 806
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 11:35 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Son paragraf baya bir Türkçe katliamı olmuş , anlamaya çalışın Very Happy
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Notre_Dame



Kayıt: Jun 17, 2003
Mesajlar: 77

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 11:42 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Evet masallah etraf motor kaynıyor herkez motor yazıyorda kimse bu motorlarla oyun yapmıyor yapıyorsada ben bilmiyorum.
Büyük şirketlerin inatla etrafta bukadar motor varken quake3 unreal gibi motorları kullanmasının sebebi budur bence. Yani oyun motorları grafik çizme motorları deildir diye dusunmekteyim..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
burak575



Kayıt: Jul 08, 2004
Mesajlar: 162
Nereden: Kocaeli

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 11:42 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

önemli olan programlama kısmının kaç kişi yaptığı değildir programlamayı yapan kişinin ne kadar deneyimli olduğu önemlidir deneyimi yoksa bu deneyimi kazanmak için zaman harcicak tabi onu örenene kadarda teknoloji ilerlicek ayırca bu proce bukadar uzun sürecek bi proje deil gece gündüz kasılsa bence 4-5 ayda biterdi... ama işte tembellik tarafımız ağır bastığı için 2-3 sene yatıyoruz canımız sıkılınca 2 model fln eklioz okadar Very Happy

bu arada ben q2 motorunun 10 yılda yazılabileceği konusunda fazla attığını düşünüyorum gece gündüz kassam 3 haftada biter q2 nin motoru. Zaten günmüzdede aradğımız her bilgiye ulaşabiliyoruz buda bize deneyimsiz brinin(oyun motoru konusunda) bile 6 haftada yapabilir ben kendimden biliyorum o yüzden bu süreleri bukadar kısalttım mesela her gün bi şey ekleseniz gene dediğim zaman yani 3 haftada biter ve motorunuzda yeterli seviyede olacaktır veya direk netteki dökümanları kes kopyala yaparak 1-2 günde bile yapabilirsiniz(çok attım ya olsun iidir)

bu arada gerçektende ben kendi motoruma kasmayıp truvisoun veya buna benzer motorlar kullansaydım 2 ayda bir oyun yapardım tek zamanımı alan modeller ve maplar olurdu gerisini zaten motor sağlıyor sen sadece modeli yükle renderle diyorsun okadar motorun amacı bu zaten bkz.(niye asm değilde c (el cevap: çünkü bizim anlayabilceğimiz şekilde ve daha kolay programlama süresini ve yazılacak kod sayısının kısaltılması)) olayı buna benzetirsek bizimde (motor kasanların) bir nevi oyun compileri yaptığımızı düşünebiliriz yani oyun yapmak için gereken özellikleri taşıyan bir dil gibi...

hazır motor kullansalarbile bu proje gene bi 10 yıl sürer ben biteceğinden bile emin değilim adamların okulları var iş güç çoluk çocuk mc cormic gibi değiller ki Very Happy
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et AIM Adresi Yahoo Messenger MSN Messenger
TheCotanak



Kayıt: Sep 03, 2003
Mesajlar: 921
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Fri Aug 06, 2004 3:35 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Cem'in konuşmamasının bir iyi bir de kötü nedeni olabilir.
1- Oyun aşmıştır. yakında bitiince görürler nasıl olsa şimdi konuşmaya gerek yok.
2- Oyunun bitmesine daha çok var polemik yaratmaya gerek yok bu tip şeylerle işimize bakalım.[/quote]

3- İnsanlarla muhatab olmam ben.. Süperim.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
TheCotanak



Kayıt: Sep 03, 2003
Mesajlar: 921
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Fri Aug 06, 2004 3:38 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bir önceki mesajda yanlış yazmışım.
"cjungie" nin mesajından alinti yapip 3. maddeyi ben ekledim.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
ferit



Kayıt: Oct 17, 2003
Mesajlar: 1403
Nereden: Jandarma

MesajTarih: Fri Aug 06, 2004 8:45 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

bence 3.maddeden dolayı.. yani biraz daha mutavazi olup halka inmek var.. "selam cocuklar ben geldim nasilsiniz" felan desebile insanlar mutlu olur.. ki "oyun şöyle şöyle oldu biraz daha sürcek veya az bi zaman kaldı sabredin" gibisinden iki laf etse çok daha sempatik bi insan olurdu..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
ferit



Kayıt: Oct 17, 2003
Mesajlar: 1403
Nereden: Jandarma

MesajTarih: Fri Aug 06, 2004 9:32 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

bide birisi fps mi tps mi demişti..

"Worked at 3tegames PUSU (First Turkish Third Person Shooter Game) for 1.5 year as..."

modelcinin kişisel sitesinde yazıo..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
cjungie



Kayıt: Jun 09, 2004
Mesajlar: 806
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Fri Aug 06, 2004 9:55 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

ferit demiş ki:
bide birisi fps mi tps mi demişti..

"Worked at 3tegames PUSU (First Turkish Third Person Shooter Game) for 1.5 year as..."

modelcinin kişisel sitesinde yazıo..


Valla benim anlamadığım işte bu... sanki çıkmış bir oyun gibi bahsetmeleri. Daha ne kadar zaman var ne durumda bilmiyoruz ama ilk Türk tpssi fln diye bahsediyoruz. Kabus 22 'yi de eleştirmiştim ama şimdi bakınca o çook çook daha iyi durumda ve ilk Türk tps'si o olacak bu gidişle.
Tabi daha önce amatör olarak Pusu hakkında orada burada edilmiş laflar, övünmeler de hafızalarda komik anılar olarak yer alıcak.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
mentat



Kayıt: Oct 15, 2002
Mesajlar: 528

MesajTarih: Fri Aug 06, 2004 11:02 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

TheCotanak demiş ki:
Cem'in konuşmamasının bir iyi bir de kötü nedeni olabilir.
3- İnsanlarla muhatab olmam ben.. Süperim.


eski mesajlara bakarsaniz, cem teknik konulardaki sorulara dili dondugunce yardim etmistir zamaninda. polemige girmedigi bir gercek, bu da ne kadar elestirilebilir, ne kadar ornek alinmali tartisilir..

pusuyla da cem'le de hicbir bagim yok, sadece biraz kantarin topuzu kaciyor gibi geldi.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
WhiteTiger



Kayıt: Jun 20, 2003
Mesajlar: 136

MesajTarih: Fri Aug 06, 2004 1:36 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Cem Uzunlar olmasaydi oyun yapimina hic baslamazdim. Iki senedir bu sayede para kazaniyorum. O yuzden ona minnet borcluyum. Cem abime laf yok Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
ferit



Kayıt: Oct 17, 2003
Mesajlar: 1403
Nereden: Jandarma

MesajTarih: Fri Aug 06, 2004 1:41 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

oyun yapimindan parami kazaniyorsun nerden?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
TheCotanak



Kayıt: Sep 03, 2003
Mesajlar: 921
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Fri Aug 06, 2004 2:05 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Umarım oyun çıkınca hepimiz utanırız söylediklerimizden.
Umarım.

Ama Cem Uzunlar konusu ayrı.. O da sitede zaten arasıra bakıyor, okuyor konuları.. Hatta ben bunu yazarken şu an bağlı.

Bunu da okuyacak biliyorum;
Abi, polemik değil de, neden normal konular hatta artık insanların teknik sorunlarına bile cevap vermiyorsun? Bari bana özel mesaj at. Lütfen.

Biz mi bir şey yaptık? (sorunu bize indirgedim)
Konuşmayınca neler dönüyor görüyorsun..

Bir şey daha var ki, bir tanıdığın aynı zamanda benim arkadaşım oluyor ve "Cem hemen büyük aynasındaki karınca oluverir" dedi bana.

Doğru olmasın dilerim ki..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Duyurular Tüm saatler GMT +2 Saat
Sayfa Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki
3. sayfa (Toplam 4 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.264 Saniye