Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
ferit
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 1403 Nereden: Jandarma
|
Tarih: Thu Aug 05, 2004 11:16 pm Mesaj konusu: |
|
|
bence bu konuda jungie haklı.. yani hazır motor konusunda.. madem okadar para sarfedilmiş.. bide motor alınsaymış.. vakit kaybedildi bence.. |
|
Başa dön |
|
|
Notre_Dame
Kayıt: Jun 17, 2003 Mesajlar: 77
|
Tarih: Thu Aug 05, 2004 11:26 pm Mesaj konusu: |
|
|
Quake2 motorunu incelemeni tavsiye etmemin sebebi bukadar eskide olsa bu motorun nasıl çalıştığını anlamanın modifiye etmenin çok güc olduğu vede bunu yapmanın çok fazla zaman alacağı vede bunu yapabilmek için çok fazla bilgili tecrubeli olmak gerektiğiydi.
Senin ne kadar zamandır bu morotu incelediğini sonuc itibariyle ortaya ne koyduğunu ne yapabildiğinide bilemiyorum..
Hazır oyun motoru konusuna gelince klasik dukenukem örnegini verirsek önce quake2 ile baslamıs sonra unreale gecmis aradan 5-7yıl(hatıurlamıyom) gecmesine ragmen yılbasında cıkması gereken bir oyundu diyebiliriz heralde.. Ama yılbasları tukenmiyor tabi,
Söylediğin motorları bilmiyorum ama yine quake2 motorunu örnek veriesek ben kimsenin bu eski ve basit(hehe) motoru bos zamanlarında 1kaç senede yazabileceğini sanmıyorum.. Belki 5-10 yıl arasında yazılabilir ki bukadar kim sabredebilir basarabilirmi onuda bilmiyorum..
Hazır oyun motoru kullanmak sureci kısaltır elbette ama ben hazır motorla 3-4 ayda oyun yazılamıyacagını söylemeye calısmıstım.. Hazır ve kaliteli motorlarında bedava olmadığınıda unutmayalım tabe.
quake4 ise carmack abimiz ağırlığını koymazsa bikaç yılbaşı beklememiz gerekir kesin... |
|
Başa dön |
|
|
cjungie
Kayıt: Jun 09, 2004 Mesajlar: 806 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Thu Aug 05, 2004 11:34 pm Mesaj konusu: |
|
|
Notre_Dame demiş ki: |
Quake2 motorunu incelemeni tavsiye etmemin sebebi bukadar eskide olsa bu motorun nasıl çalıştığını anlamanın modifiye etmenin çok güc olduğu vede bunu yapmanın çok fazla zaman alacağı vede bunu yapabilmek için çok fazla bilgili tecrubeli olmak gerektiğiydi.
Senin ne kadar zamandır bu morotu incelediğini sonuc itibariyle ortaya ne koyduğunu ne yapabildiğinide bilemiyorum..
Hazır oyun motoru konusuna gelince klasik dukenukem örnegini verirsek önce quake2 ile baslamıs sonra unreale gecmis aradan 5-7yıl(hatıurlamıyom) gecmesine ragmen yılbasında cıkması gereken bir oyundu diyebiliriz heralde.. Ama yılbasları tukenmiyor tabi,
Söylediğin motorları bilmiyorum ama yine quake2 motorunu örnek veriesek ben kimsenin bu eski ve basit(hehe) motoru bos zamanlarında 1kaç senede yazabileceğini sanmıyorum.. Belki 5-10 yıl arasında yazılabilir ki bukadar kim sabredebilir basarabilirmi onuda bilmiyorum..
Hazır oyun motoru kullanmak sureci kısaltır elbette ama ben hazır motorla 3-4 ayda oyun yazılamıyacagını söylemeye calısmıstım.. Hazır ve kaliteli motorlarında bedava olmadığınıda unutmayalım tabe.
quake4 ise carmack abimiz ağırlığını koymazsa bikaç yılbaşı beklememiz gerekir kesin... |
Gerçekten böyle düşünüyorsan sf.netteki fln açık kaynaklı oyun motorlarına bakmanı tavsiye ederim. özellikle ogre (gerçi sadece grafik motoru) shader desteğiyle oldukça modern bir motor. Tüm yeni teknolojileri destekliyor. şu an 3 kişi amatör olarak üzerinde çalışıyor ama temeli 1 kişi tarafından yapılmış. (boş vakitlerinde)
Ayrıca sürüyle quake 2 den çok daha kaliteli motorlar var. Irrlicht örnek olarak 1 kişi tarafından yapılmış ve quake 3 motoru kadar hızlı olmasa da (ki yine hızlı) onun yapabildiklerini ve dinamik ışıklar,gölgeler gibi özellikleri var. Bunları yine açık kaynaklı fizik motorlarıyla birleştirip gerçekçi oyun fiziklerine ulaşmak da mümkün |
|
Başa dön |
|
|
cjungie
Kayıt: Jun 09, 2004 Mesajlar: 806 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Thu Aug 05, 2004 11:35 pm Mesaj konusu: |
|
|
Son paragraf baya bir Türkçe katliamı olmuş , anlamaya çalışın |
|
Başa dön |
|
|
Notre_Dame
Kayıt: Jun 17, 2003 Mesajlar: 77
|
Tarih: Thu Aug 05, 2004 11:42 pm Mesaj konusu: |
|
|
Evet masallah etraf motor kaynıyor herkez motor yazıyorda kimse bu motorlarla oyun yapmıyor yapıyorsada ben bilmiyorum.
Büyük şirketlerin inatla etrafta bukadar motor varken quake3 unreal gibi motorları kullanmasının sebebi budur bence. Yani oyun motorları grafik çizme motorları deildir diye dusunmekteyim.. |
|
Başa dön |
|
|
burak575
Kayıt: Jul 08, 2004 Mesajlar: 162 Nereden: Kocaeli
|
Tarih: Thu Aug 05, 2004 11:42 pm Mesaj konusu: |
|
|
önemli olan programlama kısmının kaç kişi yaptığı değildir programlamayı yapan kişinin ne kadar deneyimli olduğu önemlidir deneyimi yoksa bu deneyimi kazanmak için zaman harcicak tabi onu örenene kadarda teknoloji ilerlicek ayırca bu proce bukadar uzun sürecek bi proje deil gece gündüz kasılsa bence 4-5 ayda biterdi... ama işte tembellik tarafımız ağır bastığı için 2-3 sene yatıyoruz canımız sıkılınca 2 model fln eklioz okadar
bu arada ben q2 motorunun 10 yılda yazılabileceği konusunda fazla attığını düşünüyorum gece gündüz kassam 3 haftada biter q2 nin motoru. Zaten günmüzdede aradğımız her bilgiye ulaşabiliyoruz buda bize deneyimsiz brinin(oyun motoru konusunda) bile 6 haftada yapabilir ben kendimden biliyorum o yüzden bu süreleri bukadar kısalttım mesela her gün bi şey ekleseniz gene dediğim zaman yani 3 haftada biter ve motorunuzda yeterli seviyede olacaktır veya direk netteki dökümanları kes kopyala yaparak 1-2 günde bile yapabilirsiniz(çok attım ya olsun iidir)
bu arada gerçektende ben kendi motoruma kasmayıp truvisoun veya buna benzer motorlar kullansaydım 2 ayda bir oyun yapardım tek zamanımı alan modeller ve maplar olurdu gerisini zaten motor sağlıyor sen sadece modeli yükle renderle diyorsun okadar motorun amacı bu zaten bkz.(niye asm değilde c (el cevap: çünkü bizim anlayabilceğimiz şekilde ve daha kolay programlama süresini ve yazılacak kod sayısının kısaltılması)) olayı buna benzetirsek bizimde (motor kasanların) bir nevi oyun compileri yaptığımızı düşünebiliriz yani oyun yapmak için gereken özellikleri taşıyan bir dil gibi...
hazır motor kullansalarbile bu proje gene bi 10 yıl sürer ben biteceğinden bile emin değilim adamların okulları var iş güç çoluk çocuk mc cormic gibi değiller ki |
|
Başa dön |
|
|
TheCotanak
Kayıt: Sep 03, 2003 Mesajlar: 921 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Fri Aug 06, 2004 3:35 am Mesaj konusu: |
|
|
Cem'in konuşmamasının bir iyi bir de kötü nedeni olabilir.
1- Oyun aşmıştır. yakında bitiince görürler nasıl olsa şimdi konuşmaya gerek yok.
2- Oyunun bitmesine daha çok var polemik yaratmaya gerek yok bu tip şeylerle işimize bakalım.[/quote]
3- İnsanlarla muhatab olmam ben.. Süperim. |
|
Başa dön |
|
|
TheCotanak
Kayıt: Sep 03, 2003 Mesajlar: 921 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Fri Aug 06, 2004 3:38 am Mesaj konusu: |
|
|
Bir önceki mesajda yanlış yazmışım.
"cjungie" nin mesajından alinti yapip 3. maddeyi ben ekledim. |
|
Başa dön |
|
|
ferit
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 1403 Nereden: Jandarma
|
Tarih: Fri Aug 06, 2004 8:45 am Mesaj konusu: |
|
|
bence 3.maddeden dolayı.. yani biraz daha mutavazi olup halka inmek var.. "selam cocuklar ben geldim nasilsiniz" felan desebile insanlar mutlu olur.. ki "oyun şöyle şöyle oldu biraz daha sürcek veya az bi zaman kaldı sabredin" gibisinden iki laf etse çok daha sempatik bi insan olurdu.. |
|
Başa dön |
|
|
ferit
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 1403 Nereden: Jandarma
|
Tarih: Fri Aug 06, 2004 9:32 am Mesaj konusu: |
|
|
bide birisi fps mi tps mi demişti..
"Worked at 3tegames PUSU (First Turkish Third Person Shooter Game) for 1.5 year as..."
modelcinin kişisel sitesinde yazıo.. |
|
Başa dön |
|
|
cjungie
Kayıt: Jun 09, 2004 Mesajlar: 806 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Fri Aug 06, 2004 9:55 am Mesaj konusu: |
|
|
ferit demiş ki: |
bide birisi fps mi tps mi demişti..
"Worked at 3tegames PUSU (First Turkish Third Person Shooter Game) for 1.5 year as..."
modelcinin kişisel sitesinde yazıo.. |
Valla benim anlamadığım işte bu... sanki çıkmış bir oyun gibi bahsetmeleri. Daha ne kadar zaman var ne durumda bilmiyoruz ama ilk Türk tpssi fln diye bahsediyoruz. Kabus 22 'yi de eleştirmiştim ama şimdi bakınca o çook çook daha iyi durumda ve ilk Türk tps'si o olacak bu gidişle.
Tabi daha önce amatör olarak Pusu hakkında orada burada edilmiş laflar, övünmeler de hafızalarda komik anılar olarak yer alıcak. |
|
Başa dön |
|
|
mentat
Kayıt: Oct 15, 2002 Mesajlar: 528
|
Tarih: Fri Aug 06, 2004 11:02 am Mesaj konusu: |
|
|
TheCotanak demiş ki: |
Cem'in konuşmamasının bir iyi bir de kötü nedeni olabilir.
3- İnsanlarla muhatab olmam ben.. Süperim. |
eski mesajlara bakarsaniz, cem teknik konulardaki sorulara dili dondugunce yardim etmistir zamaninda. polemige girmedigi bir gercek, bu da ne kadar elestirilebilir, ne kadar ornek alinmali tartisilir..
pusuyla da cem'le de hicbir bagim yok, sadece biraz kantarin topuzu kaciyor gibi geldi. |
|
Başa dön |
|
|
WhiteTiger
Kayıt: Jun 20, 2003 Mesajlar: 136
|
Tarih: Fri Aug 06, 2004 1:36 pm Mesaj konusu: |
|
|
Cem Uzunlar olmasaydi oyun yapimina hic baslamazdim. Iki senedir bu sayede para kazaniyorum. O yuzden ona minnet borcluyum. Cem abime laf yok |
|
Başa dön |
|
|
ferit
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 1403 Nereden: Jandarma
|
Tarih: Fri Aug 06, 2004 1:41 pm Mesaj konusu: |
|
|
oyun yapimindan parami kazaniyorsun nerden? |
|
Başa dön |
|
|
TheCotanak
Kayıt: Sep 03, 2003 Mesajlar: 921 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Fri Aug 06, 2004 2:05 pm Mesaj konusu: |
|
|
Umarım oyun çıkınca hepimiz utanırız söylediklerimizden.
Umarım.
Ama Cem Uzunlar konusu ayrı.. O da sitede zaten arasıra bakıyor, okuyor konuları.. Hatta ben bunu yazarken şu an bağlı.
Bunu da okuyacak biliyorum;
Abi, polemik değil de, neden normal konular hatta artık insanların teknik sorunlarına bile cevap vermiyorsun? Bari bana özel mesaj at. Lütfen.
Biz mi bir şey yaptık? (sorunu bize indirgedim)
Konuşmayınca neler dönüyor görüyorsun..
Bir şey daha var ki, bir tanıdığın aynı zamanda benim arkadaşım oluyor ve "Cem hemen büyük aynasındaki karınca oluverir" dedi bana.
Doğru olmasın dilerim ki.. |
|
Başa dön |
|
|
|