Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - Pusu da geri döndü
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

Pusu da geri döndü
Sayfa Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Duyurular
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
cjungie



Kayıt: Jun 09, 2004
Mesajlar: 806
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 12:36 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Tabi oyun için genelde para vermeyen bir toplumuz. Oyuna para vermeyenler genelde bilgisayarını da 2 senede 1 yenileyenler fln.

Oyun sektörünün gelişmiş olduğu ülkelerde herkes 6 ayda bir upgrade yapan , sürekli orjinal oyun alan insanlar. Onların beklentileri de geniş oluyor tabi.

İnsan 3ghz üstü geforce 6800lü bilgisayar toplayınca böyle oyunlara katlanamıyor tabi.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
ferit



Kayıt: Oct 17, 2003
Mesajlar: 1403
Nereden: Jandarma

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 1:16 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

o sniperli resimde uzi havadamı duruyo?

düşmanlarda pek bi temiz giyiniyorlar gibi.. kazaklar felan yeni yıkanmış tertemiz.. benim de öyle bi kazağım vardı.. (*kazak yada tisort)

bide merceğe doğru gelen şey kurşun mu bi değişik durmuş...

grafikler fena deil güzel bence.. duvar kaplamaları biraz uyduruk geldi.. hep aynı gibi..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
huzeyfecoskun



Kayıt: Dec 29, 2003
Mesajlar: 174
Nereden: Ankara

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 2:30 pm    Mesaj konusu: neden hep eleştiri Alıntıyla Cevap Ver

mentat ın dediği gibi hep eleştiri hep eleştiri ben sizden bu kadarını beklemezdim günün resmi köşesine herkez oyun yapıyoruz diye bir şeyler koyuyor yok strateji oyunu yapıyoruz yok bilmem ne onlarda zamanında oyun yapıyoruz diye piyasaya çıktılar ama aldıkları yol bence çok iyiilk oyundan sonra eminimki ikincisini yapacak olurlarsa çok daha kaliteli birşeyler ortaya çıkar

eleştiriler çok yanlış sizde biliyorsunuz ki bu işler öle kolay değil gene o kadar kişi ile çok iyi yapıyorlar HELAL
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
harzememo



Kayıt: May 03, 2004
Mesajlar: 270

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 3:55 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

ben beğenmediğim şeyi elştiririm. ne yani kırılmasınlar diye yalan mı söyleyecem. kim bana der ki mod olsa daha kötü olurdu? en azından çoktan çıkardı ve grafikler bundan çok daha iyi olurdu. ayrıca piyasa bunun az kişiyle yapıldığına veya paraları olmayışına hatta bazen türk oluşuna bile bakmaz. bizim dediklerimiz gene iyi şeyler.

yabancı bir çocuğu getirin. diyin ki bakın türkler 5 senedir bunu yapmış. basar kahkahayı. lütfen gerçekçi olalım. kötü şeyleri iyi göstererek bu piyasanın ilerlemesini sağlamayı düşünmek saçma geliyor bana. siz boyle dedikçe nedense ben oyundan daha bir soğuyorum..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Notre_Dame



Kayıt: Jun 17, 2003
Mesajlar: 77

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 8:33 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bütün dergilerde felan çıkabilir ama bu gayet normaldir çünkü bu proje(pusu) şu ana kadar yapılmış ve gelinen seviye itibariyle tr içindeki en ciddi belkide tek ciddi projedir.
Grafikler bana hiçde kötü gelmedi ama burdaki önemli olan şey bu projenin programlama kısmının sadece bir(1) kişi tarafından yapılmaya çalışılıyo olması. Daha önce hiçbir büyük projede çalışmamış fazla bir deneyimi olmayan bir programcının bu aşamaya kdar gelmesi büyük başarıdır.
Oyun programlama işi çok stresli çok çok zor bir iştir bu işlerle uraşmamış insanlar bunu anlayamaz diyorum ve şu örneği veriyorum. Bütün gercek oyun programcıları zayıftır, GTA da programmer yazarsanız adam tüy gibi olur. Oysa bu programcılar yemek yerler uyurlar bilg. başına geçip otururlar ve program yazarlar. Yani hiç hareket etmemelerine rağmen zayıftırlar.. yani çok fazla ve stres içinde çalışırlar...
Şunuda söyliyim bence bu proje bu sene içinde bitmez, hatta önümüzdeki sene içindede bitmez, iyi ihtimalle sonraki senenin başında biter, ozamana kadarda eleştiriler iyice kötüleşicektir. Ama duke nukem forever gibi bir proje çok deneyimli programcılar tarafından bile yıllardır tamamlanamıyorsa bu projenin bukadar uzun sürmesi(ki bence uzun deil) gayet normaldir.
Kendisine saygı duyuyorum işalla başarır paraya para demez diyorum ve bitiriyorum..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
TheCotanak



Kayıt: Sep 03, 2003
Mesajlar: 921
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 8:50 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Hepimiz kendilerine saygı duyuyoruz.

Ama yorum yapmamaları, hatta artık oyun dışında sorulan soruları bile cevaplamamaları 3tegames'e olan tepkimi arttırıyor ve dolayısıyla çıkaracakları oyuna da.

Herkes aynısını düşünüyor.
"İyi yapıyorlar, helal" diyoruz, ama konu kişiliklerine gelince net üzerinden az anlaşılsada pek iyi konuşan yok arkalarından.

Ama oyun;
programlama bakımından bilemeyiz ancak kaplamalar ve haritalar güzel duruyor. Kaliteli bir iş olduğu belli.

Ancak, karakterlerin gölgelerini bu görüntülerde henüz göremiyoruz, tabii oyun çıkana kadar ne olur bilemeyiz umarız yaparlar.

Ayrıca ben oyunun fps olacağını zannediyordum, ekran görüntüsü tps.
Belki de test amaçlı oalrak third person kamera açısı kullanıyorlardır.. Bunu da bilemeyiz.

Ama Bulgar, beyaz önlüklü adamın modeldeki kaplamalrına hasta oldum itiraf etmeliyim, pantolununun kıvrımları çok şekil.

Ama yinede lowpoly modeller kendini çok belli ediyor ve karakterlerin hepsinin aynı hareketleri yapması da pek hoş değil.

Son olarak, sniper'lı görüntüde silahın havada durması bence şöyle; adamı öldürünce kullandığı silah üzerinde çıkıyor havada durarak, ve gidip alabiliyorsunuz. En mantıklı açıklaması böyle.

Ortadaki parlama ise merminin sekme efekti olabilir.. Ateş efekti olabilir bilmiyoruz tabii.



Cem Uzunlar'ın yada gruptan konuşabilen (yazı yazabilen) birinin bilgilendirmesi hoş olurdu.

Tepki mi çekmek istiyorlar? Biz hep beraber bir grubuz Türkiye'de zaten.. oyun yapmak için yırtınan kaç insan var ki? İşte çoğunluğu burada.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
cjungie



Kayıt: Jun 09, 2004
Mesajlar: 806
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 10:28 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Cotanak haklı. Sonuçta oyun için uğraşan kaç kişiyiz şu forumda. Pusu'yu da bu kadar sert eleştirmemizin nedeni de belki budur. O kadar benimsedik ki önceden, kötü birşey olmasına tahammülümüz yok. 3te'nin de çekinmesine gerek yok. Kendi aramızda tartışıyoruz.
notre dame da bazı konularda haklı , misal programcılığın zor olması konusunda. Tek , başına özellikle bir oyunu tümüyle yapmak imkansız birşey. Ama şu konuda da haksız. "pusu" ilk belki de tek ciddi oyun projesi diyor. Tek bir programcının yapmaya çalıştığı bir proje nereye kadar ciddi, ne kadar profesyonel olabilir?
Ayrıca grafiklerin korunacak bir yanı yok. Bütün resimlerde adamların hepsi aynı hareketi yapıyor. Animasyonları olmama ihtimali bile var. Yani direk screenshot almak için konuş bile olabilirler. Nasıl bir zamanlamadır bu hepsi aynı anda aynı pozisyondalar.

(İstenirse tek programcı da bütün bir oyun motoru, oyun fln yazabilir. Irrlicht oyun motoru mesela , açık kaynaklı fakat tek programcı tarafından yapılıp geliştirilmiş. Ömrü pusudan daha kısa. Yani o motoru alıp yapmak 2 sene sürse oyunun grafikleri de senkronize olarak bitse, 2 sene de fazladan koyalım , 4 sene de fizik, dinamik ışıklandırma , dinamik gölgeleri olan vs. vs. bir oyun ortaya çıkabilirdi. msela! yine bildiğim kadarıyla ogre oyun motoru da ilk başlarda tek bir programcı tarafından başlatılmıştı. sonradan eklenen hişiler oldu ama genel hali bir tek kişi tarafından yapılıyor. ve ogre tüm güncel teknolojileri destekleyen bir motor )
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Notre_Dame



Kayıt: Jun 17, 2003
Mesajlar: 77

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 10:29 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Evet yani katılıyorum nediyim. Cemin pek konuşmaması bu konularda bile yorum yapmaması cok antipatik duruyo. Bukadar eleştirilerin gelmeside bu yuzden bence aslında...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
cjungie



Kayıt: Jun 09, 2004
Mesajlar: 806
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 10:32 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Duke Nukem Forever da kendi motorlarıyla yapmıyorlardı hatırladığım kadarıyla, hatta birkaç kez oyun motoru değiştirdiler Exclamation Question
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
cjungie



Kayıt: Jun 09, 2004
Mesajlar: 806
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 10:35 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Notre_Dame demiş ki:
Evet yani katılıyorum nediyim. Cemin pek konuşmaması bu konularda bile yorum yapmaması cok antipatik duruyo. Bukadar eleştirilerin gelmeside bu yuzden bence aslında...


Cem'in konuşmamasının bir iyi bir de kötü nedeni olabilir.
1- Oyun aşmıştır. yakında bitiince görürler nasıl olsa şimdi konuşmaya gerek yok.
2- Oyunun bitmesine daha çok var polemik yaratmaya gerek yok bu tip şeylerle işimize bakalım.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Notre_Dame



Kayıt: Jun 17, 2003
Mesajlar: 77

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 10:37 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Hazır oyun motoru kullanmak sandığın kadar basit bişey değil... Hazır kullanmanın en buyuk artısı kullandığın şeyin çalışıyo oldugunu bilmek olabilir heralde ama oyun yapım sürecini programlama sürecini okadar kısaltacaını sanmıyorum...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
cjungie



Kayıt: Jun 09, 2004
Mesajlar: 806
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 10:44 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Notre_Dame demiş ki:
Hazır oyun motoru kullanmak sandığın kadar basit bişey değil... Hazır kullanmanın en buyuk artısı kullandığın şeyin çalışıyo oldugunu bilmek olabilir heralde ama oyun yapım sürecini programlama sürecini okadar kısaltacaını sanmıyorum...


Oyun motorlarının genelde ve öncelikli satılma amacı, oyun yapım süreciini dolayısıyla maaliyetini kısaltmaktır. Oyun motoru ve yanında gelen araçlar da kaliteliyse, işini bilen bir ekip de kurulmuşsa sandığımdan da kolaydır oyun yapmak. Mesela Doom 3 oyun motoruyla yapılmış oyunlar çıkmaya başlar yılbaşı gelmeden Very Happy
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Notre_Dame



Kayıt: Jun 17, 2003
Mesajlar: 77

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 10:50 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Boşver şimdi doom3 felan sen al quake2 motorunu incele nasıl çalıştığını anlamaya çalış bakalım nekadar zamanını alcak?
İşini bilen ekip kurulsa ztn her durumda oyun yazılabilir...Doom3 modifiye oyunları sen hangi yılbaşından önce bekliyosun mrk ettim mesela quake4 felan bekliyosan boşuna bekleme üzgünüm...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
cjungie



Kayıt: Jun 09, 2004
Mesajlar: 806
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 10:52 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

yapma yaaa quake 4 gelmez mi yılbaşından önce ... offf Crying or Very sad
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
cjungie



Kayıt: Jun 09, 2004
Mesajlar: 806
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Thu Aug 05, 2004 11:08 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Benim q2nin motorunu incelememin (ki senden çok daha bilgili olduğuma eminim bu konuda) kendi oyun motorunu yazmaya kalkışmış ama 4 senedir birşey ortaya çıkaramamış bir oyun yapım grubuna, hazır oyun motoru kullansalar ortaya birşey çıkardı dememle arasında hiç bir bağlantı yok. Hele hele hazır oyun motoru kullanmarı gerektiğini de söylememişken. (ben tek başında boş vakitlerinde çok güzel oyun motorları yazabilmiş insanlar olduğunu ve tek bir programcının isterse bu işi başarabileceğini anlatmak istemiştim)
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Duyurular Tüm saatler GMT +2 Saat
Sayfa Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki
2. sayfa (Toplam 4 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.250 Saniye