Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - Menejerlik oyunu screenshot
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

Menejerlik oyunu screenshot
Sayfa Önceki  1, 2
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Duyurular
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
Darklight



Kayıt: Oct 31, 2002
Mesajlar: 185
Nereden: Ankara

MesajTarih: Thu Jul 15, 2004 7:03 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Selam bence durumuna gore struct kullanmak gerekebilirki classtan farkı kalmaz, diyelimki sinif sadece veri tutacak tum verileri public olacak bunları struct tanımlanabilir. Zaten ikiside aynı seyler oluyo

class Color{
public float r
public float g
public float b
}

struct Color{
float r
float g
float b
}


ama sen her yerde tam abstraction ve encapsulation yapacam diyorsan
yani her seyi set get fonksiyonlari ile kullanacaksan ozaman class yapabilirsinde gerek yok bence DirectX'de bile bir sürü bunlardan var ve bunlar da class sadece attribute'leri public okadar

typedef struct _D3DVECTOR {
float x, y, z;
} D3DVECTOR;
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
graphmaster



Kayıt: Mar 24, 2004
Mesajlar: 175
Nereden: Adana

MesajTarih: Thu Jul 15, 2004 9:29 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Herqes oyunun qoduyla ilgili işeyler söölemiş..Ben eziq qalacam.Bu oyunun mesela cm4'ten daha iyi ne var?Yani ben bu oyunu niye oynayayım
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et Yahoo Messenger MSN Messenger
burak575



Kayıt: Jul 08, 2004
Mesajlar: 162
Nereden: Kocaeli

MesajTarih: Thu Jul 15, 2004 11:59 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

türkçe olduğu için ve türk yapımı olduğu için oynayabilirsin mesela
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et AIM Adresi Yahoo Messenger MSN Messenger
graphmaster



Kayıt: Mar 24, 2004
Mesajlar: 175
Nereden: Adana

MesajTarih: Thu Jul 15, 2004 1:12 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Tamam da zaten cm4'ün türqçe yaması var.Ayrıca benim ingilizceyle bir sorunum yoq.Türq yapımı,alman yapımı,tayland yapımı...olması beni için farqetmez.Yani eğer qendini aşmayacaq bir menejerliq oyunu olursa eğer yapımcısına deneyim kazandırmaqtan başka hiçbir işe yaramaz
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et Yahoo Messenger MSN Messenger
Arda



Kayıt: Feb 25, 2003
Mesajlar: 226

MesajTarih: Thu Jul 15, 2004 1:41 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

bence de graphmaster doğru bir noktaya değiniyor Very Happy

Şöyle Tusubasalı akuna vuruşlu falan bi menajerlik oyun baya ilginç olabilir hani Smile. Hani araya sekanslar falan da girer.
Sadece fikir tabii bu Razz
Başa dön
Kullanıcı profilini gör MSN Messenger
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Thu Jul 15, 2004 5:15 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Darklight demiş ki:

...
class Color{
public float r
public float g
public float b
}

struct Color{
float r
float g
float b
}
...


Ihhh bunlar aynı değil, Yapıda tanımlanan nesne varsayılan olarak public'tir. Sınıfta ise private'dir bunu şu şekilde düzeltilir. Böylece Set(), Get()i Push() ve Back() gibi fonksiyonlara ihtiyaç duymadan sınıf içindeki nesnelere ulaşabilirsin!

class tSinif
{
public:
int i;
float f;
char c;
};

...

tSinif sinif = {15, 15.0f, 'C'};
sinif.i = 35;
sinif.f = 35.0f;
sinif.c = 'R';

... gibi
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
chenmy1



Kayıt: Oct 17, 2003
Mesajlar: 585
Nereden: Ankara

MesajTarih: Thu Jul 15, 2004 6:16 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

iste ben o yuzden screenshotlari gosteriyorum ilginc atraksiyonlu seyler olusturmak gerekiyormus onu ogrendim yani her seyi gercekci bir sekilde bile yapabilirim veya cok degisik seyler ekliyebilirim galiba oyle olucak...

Yani CM4 e benzer bir sey yaparsak hic bir seye benzemiycek anlasilan bende FIFA daki gibi BUYUK bir stadyum hazirliycam ama oyuncularida gercekten modellemek gerekecek o zaman neyse bir deniycem olursa buruya gene screenshot atarim....
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et Yahoo Messenger MSN Messenger
Darklight



Kayıt: Oct 31, 2002
Mesajlar: 185
Nereden: Ankara

MesajTarih: Thu Jul 15, 2004 7:33 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

MD-C'ye soruyorum
bunlar aynı seyler degilmi ?
ikisinin arasındaki fark nedir...

//------------------------
class Color{
public float r
public float g
public float b
}

//----------------------------
struct Color{
float r
float g
float b
}


İkinci bir konu herkes Object Oriented Programming mukemmel vs.. vs.. deyip diyor.. Eyvallah guzel ama profosyoneller icin, bu is uzerine kafa yormuslar icin.
-Bence Object Oriented Avantajlarını ve Dezavantajları var....

<AVANTAJLARI>
-Tam bir abstraction/encapsulation(Grup calismasi icin)
-Extension/Poymorphisim/Abstact Class ve Interface ve Design Patern..(Duzgun yapılar ve fonksiyon tekrarı olmaması icin)
-Kolay genişletilebilirlik

<DEZAVANTAJLARI>
-Cok iyi analiz yapacan
-Background'un iyi olacak
-Yaptıgın dizayn cok esnek olacak (Ozellikle oyunlarda bu gerekli)
-Dizayn cok iyi oturacak ....

Benim ilk oyun projem ve ilk C projem oldugu icin dahada zorlastirip C++ kasmak istemedim.... Cunku yapılar oyun gelistikce degisiyo ve sil bastan yazmak zorunda kalıyorum.

Ve biliyorumki dizayn C++ olsaydı bu degisimler icin harcadigim zaman C'dekinden 4-5 kat fazla zamanımı alacaktı. Su bir gercektir sonradan sisteminize eklemek istediginiz degisiklikler cekirdek classlarınızıda büyük degisikliklere yol aciyorsa
C'de sadece o veri yapısını kullanan fonksiyonlarda degisiklik yapacan
C++ sınıfların mesajlasması üzerine oldugu icin
-Fonksiyonlarda
-Ondan extend eden sınıflarda ...
-O sınıfın fonksiyonlarını kullanan diger class ..
-veya yerine gore tum yapını, dizaynını degistirmen gerekecek

Baskalarında nasıl oluyor bilmiyorum ama
İş yerinde Java koldluyorum burda ana yapıda olacak bir degisiklik 1 haftamı alırken
Evde C kodladıgım yapıda yakın oranlardaki degisiklik 2 gunumu alıyor.....

Yani özetle her seye kafadan atlamayın derim ... İsin temellerini iyi kapip dizayn patternleri kafada iyi oturtup bunu kodda uygulamak gerekli ....

Herkese kolay gele ...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
nameless



Kayıt: Jun 08, 2004
Mesajlar: 86
Nereden: sinsinati

MesajTarih: Thu Jul 15, 2004 8:49 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

ya arkadaşlar daha öncede dediğim gibi biri sırf veriler için kullanılır diğeri ise hem veri hem de fonksiyonlar için biri public default kabul edip etmemesi önemli diil
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Ziyaretci



Kayıt: Apr 24, 2003
Mesajlar: 287
Nereden: İstanbul

MesajTarih: Mon Jul 19, 2004 8:22 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Alıntı:
ya arkadaşlar daha öncede dediğim gibi biri sırf veriler için kullanılır diğeri ise hem veri hem de fonksiyonlar için biri public default kabul edip etmemesi önemli diil


aslında burda bir hata var. structlarin da içinde function yazılabilir.
Bu sebeple, struct ile class arasındaki tek fark, default olarak structların public, classların private olmasıdır.

Zaten structların esas varoluş sebebi C ile uyumluluktur...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Duyurular Tüm saatler GMT +2 Saat
Sayfa Önceki  1, 2
2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.128 Saniye