Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
Darklight
Kayıt: Oct 31, 2002 Mesajlar: 185 Nereden: Ankara
|
Tarih: Thu Jul 15, 2004 7:03 am Mesaj konusu: |
|
|
Selam bence durumuna gore struct kullanmak gerekebilirki classtan farkı kalmaz, diyelimki sinif sadece veri tutacak tum verileri public olacak bunları struct tanımlanabilir. Zaten ikiside aynı seyler oluyo
class Color{
public float r
public float g
public float b
}
struct Color{
float r
float g
float b
}
ama sen her yerde tam abstraction ve encapsulation yapacam diyorsan
yani her seyi set get fonksiyonlari ile kullanacaksan ozaman class yapabilirsinde gerek yok bence DirectX'de bile bir sürü bunlardan var ve bunlar da class sadece attribute'leri public okadar
typedef struct _D3DVECTOR {
float x, y, z;
} D3DVECTOR; |
|
Başa dön |
|
|
graphmaster
Kayıt: Mar 24, 2004 Mesajlar: 175 Nereden: Adana
|
Tarih: Thu Jul 15, 2004 9:29 am Mesaj konusu: |
|
|
Herqes oyunun qoduyla ilgili işeyler söölemiş..Ben eziq qalacam.Bu oyunun mesela cm4'ten daha iyi ne var?Yani ben bu oyunu niye oynayayım |
|
Başa dön |
|
|
burak575
Kayıt: Jul 08, 2004 Mesajlar: 162 Nereden: Kocaeli
|
Tarih: Thu Jul 15, 2004 11:59 am Mesaj konusu: |
|
|
türkçe olduğu için ve türk yapımı olduğu için oynayabilirsin mesela |
|
Başa dön |
|
|
graphmaster
Kayıt: Mar 24, 2004 Mesajlar: 175 Nereden: Adana
|
Tarih: Thu Jul 15, 2004 1:12 pm Mesaj konusu: |
|
|
Tamam da zaten cm4'ün türqçe yaması var.Ayrıca benim ingilizceyle bir sorunum yoq.Türq yapımı,alman yapımı,tayland yapımı...olması beni için farqetmez.Yani eğer qendini aşmayacaq bir menejerliq oyunu olursa eğer yapımcısına deneyim kazandırmaqtan başka hiçbir işe yaramaz |
|
Başa dön |
|
|
Arda
Kayıt: Feb 25, 2003 Mesajlar: 226
|
Tarih: Thu Jul 15, 2004 1:41 pm Mesaj konusu: |
|
|
bence de graphmaster doğru bir noktaya değiniyor
Şöyle Tusubasalı akuna vuruşlu falan bi menajerlik oyun baya ilginç olabilir hani . Hani araya sekanslar falan da girer.
Sadece fikir tabii bu |
|
Başa dön |
|
|
MD-C
Kayıt: Feb 26, 2003 Mesajlar: 1258 Nereden: Dünya.Türkiye(54)
|
Tarih: Thu Jul 15, 2004 5:15 pm Mesaj konusu: |
|
|
Darklight demiş ki: |
...
class Color{
public float r
public float g
public float b
}
struct Color{
float r
float g
float b
}
...
|
Ihhh bunlar aynı değil, Yapıda tanımlanan nesne varsayılan olarak public'tir. Sınıfta ise private'dir bunu şu şekilde düzeltilir. Böylece Set(), Get()i Push() ve Back() gibi fonksiyonlara ihtiyaç duymadan sınıf içindeki nesnelere ulaşabilirsin!
class tSinif
{
public:
int i;
float f;
char c;
};
...
tSinif sinif = {15, 15.0f, 'C'};
sinif.i = 35;
sinif.f = 35.0f;
sinif.c = 'R';
... gibi |
|
Başa dön |
|
|
chenmy1
Kayıt: Oct 17, 2003 Mesajlar: 585 Nereden: Ankara
|
Tarih: Thu Jul 15, 2004 6:16 pm Mesaj konusu: |
|
|
iste ben o yuzden screenshotlari gosteriyorum ilginc atraksiyonlu seyler olusturmak gerekiyormus onu ogrendim yani her seyi gercekci bir sekilde bile yapabilirim veya cok degisik seyler ekliyebilirim galiba oyle olucak...
Yani CM4 e benzer bir sey yaparsak hic bir seye benzemiycek anlasilan bende FIFA daki gibi BUYUK bir stadyum hazirliycam ama oyuncularida gercekten modellemek gerekecek o zaman neyse bir deniycem olursa buruya gene screenshot atarim.... |
|
Başa dön |
|
|
Darklight
Kayıt: Oct 31, 2002 Mesajlar: 185 Nereden: Ankara
|
Tarih: Thu Jul 15, 2004 7:33 pm Mesaj konusu: |
|
|
MD-C'ye soruyorum
bunlar aynı seyler degilmi ?
ikisinin arasındaki fark nedir...
//------------------------
class Color{
public float r
public float g
public float b
}
//----------------------------
struct Color{
float r
float g
float b
}
İkinci bir konu herkes Object Oriented Programming mukemmel vs.. vs.. deyip diyor.. Eyvallah guzel ama profosyoneller icin, bu is uzerine kafa yormuslar icin.
-Bence Object Oriented Avantajlarını ve Dezavantajları var....
<AVANTAJLARI>
-Tam bir abstraction/encapsulation(Grup calismasi icin)
-Extension/Poymorphisim/Abstact Class ve Interface ve Design Patern..(Duzgun yapılar ve fonksiyon tekrarı olmaması icin)
-Kolay genişletilebilirlik
<DEZAVANTAJLARI>
-Cok iyi analiz yapacan
-Background'un iyi olacak
-Yaptıgın dizayn cok esnek olacak (Ozellikle oyunlarda bu gerekli)
-Dizayn cok iyi oturacak ....
Benim ilk oyun projem ve ilk C projem oldugu icin dahada zorlastirip C++ kasmak istemedim.... Cunku yapılar oyun gelistikce degisiyo ve sil bastan yazmak zorunda kalıyorum.
Ve biliyorumki dizayn C++ olsaydı bu degisimler icin harcadigim zaman C'dekinden 4-5 kat fazla zamanımı alacaktı. Su bir gercektir sonradan sisteminize eklemek istediginiz degisiklikler cekirdek classlarınızıda büyük degisikliklere yol aciyorsa
C'de sadece o veri yapısını kullanan fonksiyonlarda degisiklik yapacan
C++ sınıfların mesajlasması üzerine oldugu icin
-Fonksiyonlarda
-Ondan extend eden sınıflarda ...
-O sınıfın fonksiyonlarını kullanan diger class ..
-veya yerine gore tum yapını, dizaynını degistirmen gerekecek
Baskalarında nasıl oluyor bilmiyorum ama
İş yerinde Java koldluyorum burda ana yapıda olacak bir degisiklik 1 haftamı alırken
Evde C kodladıgım yapıda yakın oranlardaki degisiklik 2 gunumu alıyor.....
Yani özetle her seye kafadan atlamayın derim ... İsin temellerini iyi kapip dizayn patternleri kafada iyi oturtup bunu kodda uygulamak gerekli ....
Herkese kolay gele ... |
|
Başa dön |
|
|
nameless
Kayıt: Jun 08, 2004 Mesajlar: 86 Nereden: sinsinati
|
Tarih: Thu Jul 15, 2004 8:49 pm Mesaj konusu: |
|
|
ya arkadaşlar daha öncede dediğim gibi biri sırf veriler için kullanılır diğeri ise hem veri hem de fonksiyonlar için biri public default kabul edip etmemesi önemli diil |
|
Başa dön |
|
|
Ziyaretci
Kayıt: Apr 24, 2003 Mesajlar: 287 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Mon Jul 19, 2004 8:22 am Mesaj konusu: |
|
|
Alıntı: |
ya arkadaşlar daha öncede dediğim gibi biri sırf veriler için kullanılır diğeri ise hem veri hem de fonksiyonlar için biri public default kabul edip etmemesi önemli diil |
aslında burda bir hata var. structlarin da içinde function yazılabilir.
Bu sebeple, struct ile class arasındaki tek fark, default olarak structların public, classların private olmasıdır.
Zaten structların esas varoluş sebebi C ile uyumluluktur... |
|
Başa dön |
|
|
|