Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
MustafaErdem
Kayıt: Mar 25, 2004 Mesajlar: 87 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Sat Jul 03, 2004 7:59 pm Mesaj konusu: |
|
|
Yaa pardon yazdığım senaryo senin sitediğin bir yerle çakışıyor sen adam tesadüfen binecek demişsib ben sanki onu almaya gelen biri varmış gibi yazdım.
birde mesajlara düzenleme şeysi koysak. |
|
Başa dön |
|
|
HakanNehir
Kayıt: Mar 22, 2004 Mesajlar: 60
|
Tarih: Sun Jul 04, 2004 1:14 pm Mesaj konusu: HakanNehir |
|
|
bence karakterin kendi kendine konuşması oyunu oynayan kişiyi biraz uzaklaştırıyor bu karakterden. Kendi kendine kararlar vermeye çalışan başka birisi oluyor biraz. bence en iyi yol 1. seçenek yani engeller, çıkmazlar ya da buna benzer sonuçsuz pathler oluşturarak oyuncuyu doğal bir şekilde varış noktasına ya da noktalarına ulaştırmaktır.
Ama oyunun içinde puzzle elementleri varsa bazı durumlarda karakter konuşması işe yarayabiliyor. örnek: tomb raider, indiana jones. |
|
Başa dön |
|
|
MustafaErdem
Kayıt: Mar 25, 2004 Mesajlar: 87 Nereden: İstanbul
|
Tarih: Sun Jul 04, 2004 1:45 pm Mesaj konusu: |
|
|
Bütün yolları en baştan kapamaktansa oyuncu o yolu kullanırken önüne geçemeyeceği engeller çıkarmak. (fiziksel anlamda da olabilir yada asla vurulamayacak bir yere bir adam koyarsın falan...). Böylelikle diğer yollara istemedensde olsa deneyecek sonuçunda doğru yolu bulacaktır.
Ve yolların alternatifleri olmalı. Aynı yola direk girip milleti dağıtmakta olabilir yada o yolunüzerindeki bir binaya arkadan girerek arkadan saldırma gibi.
Böylelikle oyuncu oyunu tekrar oynarken bu yolları kullanırsa çok daha zevkli gelcektir. |
|
Başa dön |
|
|
Norman
Kayıt: Jul 29, 2003 Mesajlar: 530
|
Tarih: Sun Jul 04, 2004 1:49 pm Mesaj konusu: |
|
|
Mesajları okuyamadım yani benim cevabını başkası verdiyse şimdiden kusura bakmasın
Max Payne - Silent Hill- Thief vb. oyunları incelemeni tavsiye ederim...
Ama genel mantık... :
Silent Hill: Senaryo icabı korku ya kasabanın yolları hep yarılmış yani çıkarmıyorlar seni oradan...
Ya da tam arabalı sokağa girdiğinde arkasında bir patlama, yıkılma vb. olacak... yok kapanacak...
Bir başka yol : Oyunda hızlıca geçilmesi gereken ya da aşılması gereken bir bariyer olmalı ki srabayı görünce oyuncunun ampülü yansın...
Birde benim frp oynarken yaptığım hile:
Bir yolun senaryosunu yazardım ve başka yollara sapanları bir olayla o yola çıkarırdım! |
|
Başa dön |
|
|
graphmaster
Kayıt: Mar 24, 2004 Mesajlar: 175 Nereden: Adana
|
Tarih: Sun Jul 04, 2004 3:56 pm Mesaj konusu: |
|
|
Peki bu adamın özelliği nedir?
Mesela biraz mistik kustik ayaklarındaysa dam jipe doğru gidiyormuş gibi imgelemler görebilir.
Ya da adam giderken atlaması gereken jipin çok göz alıcı reklamlarını görebilir.mesela jip reklamında hapisene kaçkını bir adamın kaçarken fotoğrafları olur
ya da adam dışarı çıktığı anda başka bi adam kaçarak jipin yanındaki başka bir arabaya biner... |
|
Başa dön |
|
|
Norman
Kayıt: Jul 29, 2003 Mesajlar: 530
|
Tarih: Sun Jul 04, 2004 4:01 pm Mesaj konusu: |
|
|
graphmaster demiş ki: |
adam dışarı çıktığı anda başka bi adam kaçarak jipin yanındaki başka bir arabaya biner... |
Mantıklı |
|
Başa dön |
|
|
TheCotanak
Kayıt: Sep 03, 2003 Mesajlar: 921 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Sun Jul 04, 2004 4:51 pm Mesaj konusu: |
|
|
Bence de en son fikir mantıklı.
Hatta onun dışında, arkasından kovalayan birileri olursa ve bu adamlar vurulsalar dahi çoğalsalar ve bitmeyecek gibi görünseler oyuncu zaten onlardan kaçmayı düşünür doğal olarak. Ve ardından tüm sokaklardan da bu adamlardan gelir ve boş olan tüm yollardan oyuncu kaçar ve arabayı görür. Tam o sırada kaçan 1-2 kişi daha olur ve onlar bizimkine bağırır "arabaya atla çabuuuk" diye.. E tabii oyuncu da mal değilse arabaya atlar |
|
Başa dön |
|
|
cjungie
Kayıt: Jun 09, 2004 Mesajlar: 806 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Sun Jul 04, 2004 4:57 pm Mesaj konusu: |
|
|
OLAYI ÇÖZDÜM!!!
---Normalde adamı kendi kendine konuşturucaktım, "arabaya binmem lazm" fln...
---İşte hem kendi kendine konuşmayı hem de yolları tıkamamayı sağlayacak yöntem!
Düşmanlar konuşacak!
Mesela:
"Arabaya binmesine izin vermeyin!"
"Arabaya ulaşmamalı!!!"
"Yakalayın, arabaya binerse onu kaçırırız!!"
Hehe oldu gözlerim doldu... |
|
Başa dön |
|
|
TheCotanak
Kayıt: Sep 03, 2003 Mesajlar: 921 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Mon Jul 05, 2004 3:29 am Mesaj konusu: |
|
|
Enfes, leziz, şahane, nefis. |
|
Başa dön |
|
|
burak575
Kayıt: Jul 08, 2004 Mesajlar: 162 Nereden: Kocaeli
|
Tarih: Tue Jul 13, 2004 9:56 am Mesaj konusu: |
|
|
eheh hitman dada araba vardı ama illa arabayla kaçmak zorunda değildik mesela hit amca lets get out hell here diyordu ama yürüyerekte çıkış noktasına varabilioduk hitman 3 ün 1.bölümündede yine araba yine bi klonlama binasından kaçıyorduk ama arabaya binmek zorunda kalmıyorduk ben dragonu ölüdrme bölümünde her yer sniper fln adamı öldürememiştim ilk önce ama sniperin yerine geçmek çok daha kolay böylece katliam yapraak 13958 dk ta bitecek oyun 1 dk da bitiyor yani hareket serbesliği olmalı bkz gta ordada bi görev veriliyo ama görev yerine ulaşmak için süre sorunu yoksa bütün şehri bi turlayıpda gidebilirsin ama düşmanların konuşmasıda olabilir ancak mesela arabının karşısındaki binada bir sniper olabilir böylece adam istesede istemesede arabaya binmek zorunda bırakılabilir ayrıca düşmanın arabaya binmesine izin vermeyin dediği anda ordaki 4-5 kişi arabaya ateş ederek arabayı patlatabilir buda mantıksal açıdan önemli bütün düşmanlarıda noob yaparsan yani arabaya binmesine izin vermeyin dicek adam arabaya binip elini kolunu sallaya sallaya kaçcak öyle bir durumda asker yada polis arabaya ateş açıp adamanın kaçmasını önlemeli |
|
Başa dön |
|
|
|