Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - Karaktere elbise veya kemer?
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

Karaktere elbise veya kemer?

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Grafik, Modelleme ve Tasarım
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
serkanos



Kayıt: Jul 08, 2004
Mesajlar: 4

MesajTarih: Fri Jul 09, 2004 11:01 am    Mesaj konusu: Karaktere elbise veya kemer? Alıntıyla Cevap Ver

Ya arkadaslar karaktere kemer yapıp tam oturmasını istiyorum ama arada boşlukar oluyo veya engebeli gözüküyor.Başka artistlerin çizimlerine bakıyorum cuk oturmuş gibi.Bu nasıl oluyor.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Takashi



Kayıt: Apr 25, 2003
Mesajlar: 129
Nereden: Ankara

MesajTarih: Fri Jul 09, 2004 1:32 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Slm, eğer max ile çalışıyorsan (lowpoly yada highpoly olsun farketmez) bu tekniği kullanabilirsin.

Max kullandığını varsayarak anlatıyorum.

Çözüm 1: Karakterin bel bölgesinde bulunan ve kemere karşılık gelecek poligonları ekstrüzyon(extrude) ile birkaç kademe ötele ve sonra bu poligonları düzenle. Material için ise bu poligonlara farklı bir Material ID ata ve istediğin malzemeyi kapla. Yalnız bu teknikle animasyonda zorlanabilirsin. Özellikle Lowpoly modellerde işe yarayabilir.

Çözüm 2: Yine karakterin bel bölgesinde bulunan ve kemere karşılık gelecek (düşeyde) 1 sıra Edge'i seç ve bunu Deteach as clone ile ayrı bir spline objesi olarak oluştur. Bo objeyi referans olarak kullanıp Loft tekniği ile istediğin kemer modelini oluşturabilirsin. Böylelikle kemer modelin temel yapısından bağımsız bir obje olacağından bunu iskeletine Link yapabilir ve animasyonda sorun yaşamazssın.

Bu konuya yakın bir kaç teknik hazırladığım bir derste var istersen bir göz at(sayfanın sonuna doğru)

http://oyunyapimi.org/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=35

Kolay gelsin
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
burak575



Kayıt: Jul 08, 2004
Mesajlar: 162
Nereden: Kocaeli

MesajTarih: Fri Jul 09, 2004 1:42 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

takashi 2. anlattığında spline olarak çıkıyor ya o an aklıma geldide mesela adamın şekli tam kemerin geleceği yerde bozuluyorsa diye ozaman spline den section kullanarak bel bölgesiin line halini elde edebilir ondan sorada loft la istediği kemeri yapabilir daha önce aklıma gelmemişti bu teknik Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et AIM Adresi Yahoo Messenger MSN Messenger
Takashi



Kayıt: Apr 25, 2003
Mesajlar: 129
Nereden: Ankara

MesajTarih: Sat Jul 10, 2004 12:47 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bozulmaktan kastın nedir? Animasyonda bozulma ise bu nesne(kemer) vücuttan ayrı deforme olmayacağından bunu kontrol etmek kolay yada en iyisi sen bozulmadan ne kastettiğini açıkça anlat
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
burak575



Kayıt: Jul 08, 2004
Mesajlar: 162
Nereden: Kocaeli

MesajTarih: Sat Jul 10, 2004 1:40 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

eheh al sana en açık şekilde resim
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et AIM Adresi Yahoo Messenger MSN Messenger
Takashi



Kayıt: Apr 25, 2003
Mesajlar: 129
Nereden: Ankara

MesajTarih: Sun Jul 11, 2004 3:37 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Çok basit, bozulmaya en yakın poligonları horizontal kesim(cut) ile kesebilir ve buradan da spline için gerekli (düzgün)edge leri elde edebilir. Tabi bu modelin strüktürüne göre değişir. Hp bir modelse kesilecek poligonlar eşleşmeyebilir yada illegal vertexler oluşabilir. Ben böyle sorunlarla karşılaşmamak için modelin chest'ini yaparken bel bölgesini de planlayarak aşağı iniyorum böylece kesme biçme işlemi ile de uğraşmamış oluyorum [/img]
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
burak575



Kayıt: Jul 08, 2004
Mesajlar: 162
Nereden: Kocaeli

MesajTarih: Sun Jul 11, 2004 7:58 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

ya olm zaten section direk sana veriyo ordaki splineyi daha ne diye cutla mutla uraşıyosun Very Happy
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et AIM Adresi Yahoo Messenger MSN Messenger
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Grafik, Modelleme ve Tasarım Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.184 Saniye