Önceki başlık :: Sonraki başlık |
Yazar |
Mesaj |
huzeyfecoskun
Kayıt: Dec 29, 2003 Mesajlar: 174 Nereden: Ankara
|
Tarih: Fri Jul 02, 2004 10:04 pm Mesaj konusu: Su akma animasyonu |
|
|
Selamlar.
Ben G.M.S'N DIW' den Melih ÜNVER. Sizden bi konu hakkında yardım isteğim var. 3dsmax 6.0 ' da suyun akma animasyonunu nasıl yapabileceğim hakkında hiç bir fikri ya da bilgisi olan varsa benimle bu bilgiyi paylaşabillirmi?? Eğer paylaşırsanız çok sevinirim. Cevaplarınızı bekliyorum. İyi tasarımlar. |
|
Başa dön |
|
|
huzeyfecoskun
Kayıt: Dec 29, 2003 Mesajlar: 174 Nereden: Ankara
|
Tarih: Fri Jul 02, 2004 10:06 pm Mesaj konusu: Özür dilerim |
|
|
İsmimi Melih ÜNVER olarak belirttim ama huzeyfecoskun yazıyo. O arkadaşımın daha önce bu bilgisayarda login olmasından kaynaklanıyo. Fark edememişim. Kusura bakmayın. |
|
Başa dön |
|
|
cjungie
Kayıt: Jun 09, 2004 Mesajlar: 806 Nereden: Istanbul
|
Tarih: Sat Jul 03, 2004 7:25 am Mesaj konusu: |
|
|
su derken nasıl su? oyunda mı 3dsmax içinden render için mi? şelale fln gibi büyük birşey mi yoksa musluktan akan su fln ?
bir çok yapma yolu var... nerde kullanacağına bağlı... en temizi particle ile yapman, collision için de space warp fln kullanabilirsin...
oyun içinde gözükmesini istiyosan oyunda particle sistemiyle yapman lazım, yada en eski yöntemlerden biri olan bi plane koyup üstüne şeffaf bir su kaplaması koyup onu su akış yönünde texture animasyonu yapıcaksın...
3dsmax6 da bir de blobmesh olayı var , eğer yakından gözükecekse damlaların fln detayını istiyosan kullanmanı tavsiye ederim. Tabi sadece render ediceksen işe yarar, oyun içinde kullanamazsın herhalde... |
|
Başa dön |
|
|
Norman
Kayıt: Jul 29, 2003 Mesajlar: 530
|
Tarih: Sat Jul 03, 2004 9:17 am Mesaj konusu: |
|
|
Tutor:
1.Bir plane yarat : width segments : 30 - lenght segments : 30
2.Bu plane e noise modifierı ekle!
Fractal'ı işaretle.
Roughness 1,0
Irations 6,0
Strenght: X: 2,23 Y: 2,9 Z: 5,084
Animate Noise işaretli olsun...
3. 'M' ye bas ve metarial editor ü aç. boş bir slot seç:
Difusse parameters: Red:19 - Green:53 - Blue:163
Maps'ten Bump a tıkla ve açılan pencereden NOİSE yi seç
Noise parametre alanında Noise type i : trublence yap ve render et.
Bu sahneye güneş yansıması ekliyeceksen onu da sonra yazarım. |
|
Başa dön |
|
|
huzeyfecoskun
Kayıt: Dec 29, 2003 Mesajlar: 174 Nereden: Ankara
|
Tarih: Sun Jul 04, 2004 2:05 pm Mesaj konusu: Su akma animasyonu |
|
|
Üyelik alamadığım için hala arkadaşımın üyeliğini kullanmaktayım. Yukarıda blob meshi i tavsiye etmişsin. Eğer kulanımını biliyorsan anlatmanı isteyeceğim. |
|
Başa dön |
|
|
Takashi
Kayıt: Apr 25, 2003 Mesajlar: 129 Nereden: Ankara
|
Tarih: Mon Jul 05, 2004 1:16 am Mesaj konusu: |
|
|
Max'te gerçekçi akan su efekti için şu terimleri az çok bilmelisin; PArray, Gravity, Deflector.
PArray ile su damlacığı üreten bir sistem oluşturursun, Gravity ile bu damlalara yerçekimi özelliği katarsın ve Deflector ile de su damlacıkları yere çarptığı zaman(yada başka bir yüzeye) sıçrar. Tabi bunları bilmen bu efekti hemen oluşturacağın anlamına gelmiyor. Uzun uzadıya nasıl yapıldığını buradan anlatmak isterim ama harbiden çok uzun. En iyisi Max'in help dosyalarından faydalanmak. Sanırım orada su akışı ile ilgili bir kaç örnek olacak. Başlığına da baktım "Creating Gushing Water". Kolay gelsin |
|
Başa dön |
|
|
tetanoise
Kayıt: Jan 18, 2003 Mesajlar: 432 Nereden: Ankara
|
|
Başa dön |
|
|
|